Gå til innhold

[Løst] Oppgradert RAM, bluescreen.

SLi

Anbefalte innlegg

Gikk inn i Bios > MB Intelligent Tweaker (M.I.T.) > Set memory clock > Enter > Så kommer det opp Manual eller Auto. Skal jeg bare trykke manual, så kan jeg skrive in clock?

Vis jeg vil ha den tilbake på x6.66, kan jeg bare sette den på AUTO igjen? :)

Edit.. : x6.66 blir vel 1332 Mhz? :p

Var litt redd, men sa " fuck it " og bare gjorde det. Funket helt fint. Nå er dem på x5.33, 1066Mhz.

Nå får vi håpe jeg ikke får noen Blåskjermer. Isåfall burde det være Nvidia sin feil. Tusen takk for hjelpen.

Endret av SLi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg. Har CPU-z, Hardware monitor, CoreTemp, speedfan. Så hadde jeg AMD overdrive og Asus smartdoctor, men det slettet jeg grunnet Bluescreen.

Fortsatt ingen bluescreen er så digg det. Vis jeg får en BSOD pga skjermkort på nytt kommer jeg bare til å innstalere en eldre driver :)

Du er en Nerds livredder <3

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Så det ble gjort automatisk av M.I.B i Bios? Forresten, hva er timings på bilde? Ser bare Latency. Vet ikke hva de andre tallene betyr..

Skjønner nå at CL er clock delay...(?) og at lavere er bedre/kjappere.¨'

Glem det. Timingene er

7-7-7-20

Er det mer rett?

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Ja lavere CL og det som står under, er bedre jo lavere. Ser du også har fått Command Rate 1. Rimelig sikker på det mer enn oppveier lavere bandwidt, mulig det er bedre til og med

Tror jaggu jeg skal sette ned til 1066 sjøl au. Gjøre det her & nå :D

Lenke til kommentar

hehe :)

Opplever ikke du at 4 GB kan bli litt lite? Grunnen til at jeg oppgraderte var fordi jeg bare kunne spille BF3 i en viss tid før spille begynte å lagge ( Når ram gikk over 3.75 ).

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Sånn, da var det gjort. Fikk desverre ikke like lave timings og CL som deg :(

post-10740-0-78424800-1327957484_thumb.png

Opplever ikke du at 4 GB kan bli litt lite?

Ikke til mitt bruk. Men vurderer å kjøpe er 2x4GB kit. Får jo slengt etter seg for under 300 kroner

http://www.pixmania.com/no/no/9050842/art/crucial/pc-minne-2-x-4-gb-ddr3-13.html

http://www.pixmania.com/no/no/9864000/art/geil/pc-minne-value-plus-2-x-4.html

Nesten en forbrytelse å ikke kjøpe :p

Lenke til kommentar

Ikke umulig jeg går for 1600 MHz KIT

Skal handle fra Pixmania (bare gode erfaringer jeg for min del)

Skal ha meg et Radeon skjermkort og til rundt 700-900 kr. Vurderer et vifteløst. (fikk skrekken av et tidligere Radeon 3650 som vinte & ulte som en elektrisk gresstrimmer :p

Lenke til kommentar

heh :)

Forresten så har CS:S, Counter Strike: Source altså, stått på i 7t og 13 minutter, like lenge som PCen. Ingen Bluescreen. Er veldig glad nå :)

Du lurer sikkert på hvorfor jeg har et spill oppe så lenge? Vel jeg har en bra PC og spiller litt vær halvtime så why not :)

Lenke til kommentar

Så du mener BF3 på ultra ikke er krevende? :)

Det presser mitt 900Mhz 560Ti to the limit og AMD 1090t 3.2/3.6 en del også. Rammen ligger også fra 3.5 til 6 GB.

Skal spille litt BF3 imorgen, blir litt mye CSS for tiden, heh.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...