Gå til innhold

Hvilke(t) DSLR har du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, her er en ny oppsummering i det 164 brukere har stemt.

Jeg teller 262 kameraer, dvs gjennomsnittlig 1,6 kamera pr bruker.

Hvilket kamera er det flest som har?

1. Canon 7d - 28
  2. Nikon D7000 - 18
  3. Nikon D90 - 14
  4. Canon 5DmkII - 13
  5. Canon 40D - 12
  6. Nikon D700 - 12

...

Canon 7D er altså klart mest populært, mens Nikon biter godt fra seg med D7000 og D90. På fullformat er Canon og Nikon omtrent like populære.

Hvilket merke er mest populært?

1. Canon - 122 (46,6%)
  2. Nikon - 99 (37,8%)
  3. Olympus - 13 (5,0%)
  4. Pentax - 13 (5,0%)
  5. Sony - 9 (3,4%)
  6. Fuji, Sigma og andre - 6 (2,3%)

Canon og Nikon har altså cirka 85% av kameraene våre! De 3 største utfordrerne til CaNikon har til sammen en prosentandel på bare 13%, mens Fuji, Sigma og andre blir marginalisert med 2% tilsammen.

:)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Canon og Nikon har altså cirka 85% av kameraene våre! De 3 største utfordrerne til CaNikon har til sammen en prosentandel på bare 13%, mens Fuji, Sigma og andre blir marginalisert med 2% tilsammen.

:)

Med andre ord, så er de fleste her inne uvitende sauer som følger flokken? :p dukk: ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Fortsatt ikke alle som har stemt og kanskje noen nye brukere som oppdager at de vil stemme.

VI STENGER AVSTEMMINGEN DEN 12. FEBRUAR (etter tips fra Simen1 som jeg syntes var en god ide), ca kl 20:41. Bare å fortsette å stemme fram til det!

Da har tråden vært oppe i en måned (31 dager). Den vil da fungere som en "temperaturmåling" her på forumet i begynnelsen av 2012. Så får noen heller åpne en ny avstemming senere når det er på tide igjen.

Jeg tenker jeg poster en endelig oppsummering i førsteposten rett før stenging.

Og så en smiley: :fun:

Endret av trygvan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synest verkeleg å huska eg stemde Panasonic (G3) for ei god stund sidan, finn den ikkje på statistikken. -Ikkje "DSLR" nei - men kva betyr nå det i praksis. Vert brukt ofte sidan den er så liten....

Garantert sisteplass på objektiv, ingen slår 1? :thumbup:

Vert kanskje underkjent, men nådde i alle fall fristen!!

Lenke til kommentar

Da har jeg fjernet spørsmålet i innledningen og lagt til en endelig oppsummering i innledningen. Skal se om jeg kan gjøre oppsummeringen mer utfyllende i kveld / etterhvert. Jeg har lagret alle resultatene (men registrerte ikke de to svarene som kom inn etter fristen).

eilivk. G3 er ikke dslr nei - her er det kun dslr vi tar med. En kan naturligvis diskutere om en skulle slå sammen speilløs og speilrefleks, men nå gjorde vi det slik denne gangen. Du kan stemme på spielløse kamera i denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...