Akse Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2016 Grættis Takk Fantastiske moves på slutten der Gratulera! Ikke sant Økt fra et par dager siden. Kjører litt underloading for å la kroppen hente seg inn. Kjørte også sett på 140 i bøy i går. Hviledag nu. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. august 2016 Forfatter Del Skrevet 2. august 2016 Decent benkpressøkt i går. Min gamle pr gikk opp lett, og jeg kunne sikkert tatt 150 her. Tar en to ukers pause fra tung mark nå, da det ikke er mer rygg igjen. Har kjørt relativt tunge økter i sikkert 2-3 måneder nå. 3 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Rolig deloadøkt i dag. Benkpress på 80 og 90kg for sett på 8 reps Beinpress på ca 220 for sett på 8-10 reps Strakmark 50 reps på 100kg Varmet også opp med noe sirkushantel. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Deload = godt å høre at du har behov for det Hvordan ligger du an ang. konkurransene du nevnte for litt siden? I rute? Når var datoene foresten? Vurderer å hive meg med igjen selv. Ren egoisme som har holdt meg tilbake. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 (endret) Deload = godt å høre at du har behov for det Hvordan ligger du an ang. konkurransene du nevnte for litt siden? I rute? Når var datoene foresten? Vurderer å hive meg med igjen selv. Ren egoisme som har holdt meg tilbake. Viktig å lytte til kroppen. NSM ble utsatt til slutten av oktober, så det gir meg litt ekstra tid der. Det er også et klubbstevne i september. Får se om jeg gidder å betale for å bli med der. Har ikke lisens, vet du Enklere å "vente til man er sterk nok", ja. Endret 12. august 2016 av Akse Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Det optimale for meg hadde vært å kunne delta, med mål om å løfte 90% av hva jeg har inne. Vanskelig. Hadde den planen sist, men det endte jo med å ta totalt fyr i topplokket. Ikke det at jeg angrer - på ingen måte - men jeg ønsker å delta for trenings skyld, og erfaringen. Ikke nå det gjelder. Kanskje jeg skal slenge meg på. Spanderer gjerne lisens på deg foresten Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Det optimale for meg hadde vært å kunne delta, med mål om å løfte 90% av hva jeg har inne. Vanskelig. Hadde den planen sist, men det endte jo med å ta totalt fyr i topplokket. Ikke det at jeg angrer - på ingen måte - men jeg ønsker å delta for trenings skyld, og erfaringen. Ikke nå det gjelder. Kanskje jeg skal slenge meg på. Spanderer gjerne lisens på deg foresten Mark Bell anbefaler og konkurrere 3-4 ganger i året, til og med å hive seg på et og annet stevne bare for å løfte ett eller to løft om man sliter med skader etc. Sier seg litt selv at man vil slite om man bare konkurrerer en gang i året og forventer å klare alle gym-pr'ene sine. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Det optimale for meg hadde vært å kunne delta, med mål om å løfte 90% av hva jeg har inne. Vanskelig. Hadde den planen sist, men det endte jo med å ta totalt fyr i topplokket. Ikke det at jeg angrer - på ingen måte - men jeg ønsker å delta for trenings skyld, og erfaringen. Ikke nå det gjelder. Kanskje jeg skal slenge meg på. Spanderer gjerne lisens på deg foresten Mark Bell anbefaler og konkurrere 3-4 ganger i året, til og med å hive seg på et og annet stevne bare for å løfte ett eller to løft om man sliter med skader etc. Sier seg litt selv at man vil slite om man bare konkurrerer en gang i året og forventer å klare alle gym-pr'ene sine. Enig med det første. Fullstendig uenig med det andre. Men det er naturligvis individuelt det også, som alt annet. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Jeg hadde nok ikke gått inn i en konk med skader, uansett omstendigheter. Vel, en senebetennelse kan man alltids konkurrere med. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg hadde nok ikke gått inn i en konk med skader, uansett omstendigheter. Vel, en senebetennelse kan man alltids konkurrere med. Blir jo litt annerledes som strongman (når det ikke er snakk om WSM ) Tror Mark bell mente mer i retning å delta på ett benkpress stevne med ett problematisk kne eller bare dra mark&knebøy med en problematisk skulder osv. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. august 2016 Forfatter Del Skrevet 16. august 2016 God økt på triceps i dag. Benkpress 105x5x5 Skulderpressmaskin ca 4x8 Overhead tricep ext 3x15 Quad ext. rundt 30kg x 15,15,15 Calf ext. 20-reppere Venter fortsatt på at ryggen skal få hentet seg inn igjen, så jeg kan få satt igang på marken igjen. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Bra volum på den økta der Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 Bra volum på den økta der Ja, det er digg med slike økter av og til. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Første tunge markløft etter en god pause derfra. Kjørte pyramide fra 60, 100, 140, 180 og 220. Tre singler på 220 som føltes ganske bra. I benken ble det 110x5x3. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Benkpress 60x8x2, 80x8, 100x5, 110x5, 120x5x3 Chins 6x3 Hantelrows 15x10,10,12 Skulderpress, smith 40x10x3 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Tyngre økter inn mot NSM nå. Blir en av 20-25 deltagere der, ser det ut som. I år er det på Storefjell på Gol. Kvaliken er 120kg Apollons axle for reps på 60 sek 120kg Farmers walk 20m, tid Dekkvelt(antagelig 400), 6 velt på tid Det er naturligvis sterk konkurranse der, men det er gode øvelser for meg, så det blir uansett spennende å delta. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Ganske decent økt i dag. Har brukt denne uken til å teste øvelsene vi skal konkurrere i. 400 x 6 i dekkvelt går veldig fint, og jeg skal klare godt under 30 sekunder. 120 i apollons går radig, og på en konkurransedag skal 3-4 gå opp. 120x20m i farmers walk går også godt unna, men her er det viktigere å holde roen gjennom øvelsen enn å komme fort fram. Taper ufattelig mye tid hvis man mister balansen og setter ned vektene. Avsluttet økten i dag med litt benk, og en mellomtung rep på 140. Det ligger litt video av trening på min Instagram. Endret 14. oktober 2016 av Akse 2 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) En stund siden siste post nå I år deltar jeg i den nye Norges Strongman Cup(NSC). 6 konkurranser i forskjellige deler av landet. De 12 med flest poeng fra konkurransene, blir automatisk invitert til Norges Sterkeste Mann. Jeg ligger godt an nå, og er sterkere enn før. Det går i en del mengdetrening i markløften, mye tung pressing over hodet, og generelt arbeid for å holde kroppen i gang. Det blir spissing inn mot konkurranse når vi får vite øvelsene. 150 i benkpress er tatt. Og veien mot 300 i markløft fortsetter selvsagt. Jeg har absolutt troen på at det kan gå opp i år! https://www.instagram.com/p/BRB7Ow0BgDt/ https://www.instagram.com/p/BPnvPXZATt_/ https://www.instagram.com/p/BPs8EEkhJo9/ https://www.instagram.com/p/BPS2lugAk95/ Endret 2. mars 2017 av Akse 3 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Solid økt i dag. Markløft på kloss 180x2x5 Liggende hantelpress 50x8x3 Strikt mil.press 80x5x3 Planke med 60kg på rygg 25, 30, 43s Tricep extentions 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå