Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.

Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

160x2x10

Hva betyr dette? er det 10 reps eller 10 sett ?

Godt å se at du er igang igjen :)

160 2 reps 10 sett :)

Ja, jeg har jo trent selv om jeg ikke har logget, men ikke med intensiteten som må til. Takk for at du følger med :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sein, men svært god økt.

Markløft 60x8, 100x3, 140x2, 180x1, 220x1, 180x3

Striktpress 40x8, 70x3x5

Hantelrows 20kg 15x2

Fikk inn et fint løft på 220 i dag. Nå blir det jobbing med reps på 180-190 framover, samt mye knebøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mandag 

Markløft tung, 5x3(start 150, øk 5kg)
Militærpress lett, 8x3(start 40, øk 2,5kg)
Chins, 3xMAX-1
Franskpress, 8-12x3
T-bar row, 8-12x3

Tirsdag

Knebøy lett, 5x5(start 110, øk 5kg)
Benkpress tung, 5x3(start 105, øk 2,5kg)
Hamstringcurl, 8-12x3
Sidehev, 8-12x3
Skulderpress, 8-12x3

Torsdag

Markløft lett, 5x5(start 120, øk 5kg) alterner med kloss
Militærpress tung, 5x3(start 60, øk 2,5kg)
Hantelrows, 8-12x3
Tricep hantelpress 8-12x3
Bicepcurls

Fredag

Knebøy tung, 5x3(start 120, øk 5kg)
Benkpress lett, 5x5(start 80, øk 2,5kg)
Hantelflies, 8-12x3
Hamstringcurls, 8-12x3
Shrugs

Søndag - event

Markløft tung, 150x5x3
Militærpress lett, 40x8x3
Chins, 9,5,5
Franskpress, 8-12x3
T-bar row, 8-12x3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Knebøy 117,5x5x5 - lett

Benkpress 107,5x3x5 - relativt lett

Hamstringcurl 25x12x3

Sidehev 10x10x3

Skulderpress, hantel 15x12x3

Hadde en god økt i dag. Jeg kommer til å kjøre samme greia de neste 3 ukene, og derfra vurdere om jeg skal kjøre oppkjøring til RSM Open, eller vente til neste konkurranse. Hvis jeg velger oppkjøring, snakker vi vesentlig tyngre økter, og 5500-6000 kalorier per dag.

Trykket er definitivt på plass, vekten øker og rutinene er generelt bedre. 

Lenke til kommentar

Godt å lese Akse :)

Tør jeg spørre hvordan du bygger opp til et stevne/en konkurranse?

-Du har jo tidligere hatt godt hell (666 :devil: ) med dine tidligere oppkjøringer :)

Jeg skal starte opp på Dietmar (avansert) i nær fremtid, og dette er jo bygget opp som 13-ukers oppbygging med 1RM i slutten. I den siste uken er det kun "kontakt" med vektene som gjelder, dvs helt nede i 65% av 1RM - kun 1 slik treningsøkt i uken før konkurransen.

-Er det noe ala slik du kjører opp?

Mine oppkjøringer til maksløft hittils har vært å dundre løs i uken før...og det har fungert helt nydelig :rofl:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å lese Akse :)

Tør jeg spørre hvordan du bygger opp til et stevne/en konkurranse?

-Du har jo tidligere hatt godt hell (666 :devil: ) med dine tidligere oppkjøringer :)

Jeg skal starte opp på Dietmar (avansert) i nær fremtid, og dette er jo bygget opp som 13-ukers oppbygging med 1RM i slutten. I den siste uken er det kun "kontakt" med vektene som gjelder, dvs helt nede i 65% av 1RM - kun 1 slik treningsøkt i uken før konkurransen.

-Er det noe ala slik du kjører opp?

Mine oppkjøringer til maksløft hittils har vært å dundre løs i uken før...og det har fungert helt nydelig :rofl:

Personlig mener jeg at det er for mye lette løft i dietmar sin oppkjøring, og det har jeg også fått inntrykk av at et par andre strongmanutøvere mener. 

Det jeg er ute etter i en oppkjøring er å maksimere styrkeøkning på kort tid. Altså, spisse formen. Jeg liker å jobbe med reps rundt 70-90%, uten å kjøre meg helt ut. Det kan være økter på 3 reps 10 sett @ 80% for eksempel. Det føler jeg har fungert godt.

Skal man gjøre dette er man selvsagt avhengig av masse søvn og mat. Minst 10 timer søvn per dag. 

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i - derfor har jeg først makset intensiteten ut ifra hva han (Dietmar) mener er ansvarlig, og i tillegg lagt på 5% :rofl:

Oppstartsukene vil jo ifølge ham merføre en deload på omkring 25-30% og det blir for tynt.

-Men, selve oppbyggingen virker interessant hvor man i de 6-7 første ukene kjører en del artige varianter av basene: fra kloss, til kloss, blanding av high og lowbar, BP med bredt, medium og smalt grep etc....og jo nærmere slutten av syklusen man kommer blir det mer hardcore tilnærmet original utførelse av løftene.

-Volumdelen hans har jeg også lagt på hylla :dremel:

Oppkjøringen din høres logisk ut - holde det gående, kroppen aktivert helt frem til mål.

Lenke til kommentar

Minst 10 timer søvn per dag.

Håper ingen småbarnsforeldre leser loggen din, Akse! :green::green:

Hehe, det spørs vel om man får det til da :wee:

Hey! Jeg leser ;) og ja, jeg misunner deg med søvn. Legger meg 11-12 og står opp kl seks i disse dagene jeg trener (man-ons-fre)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Power cleans 60x1, 80x1, 100x2x2

Markløft 140x1, 180x1, 200x1,1,1,1,3,3

Mil.press 67,5x3x5

Hantelrows 12x3 30kg

Tricep extentions

Hantelcurls

Godt å kjenne litt på tyngre vekter igjen. Marken satt godt, til tross for en solid bøyøkt i går kveld. 

Lenke til kommentar

Har hatt to svært gode treningsmåneder nå, og nå kan jeg endelig se at jeg er sterkere enn jeg noen gang har vært.

Hadde en tung økt i dag, og på mandag er det tilbake på mengdeøktene igjen. 

Jeg slenger meg på et klubbstevne i styrkeløft i mai for å offisielt få 600+ utstyrsfritt. Neste strongmankonkurranse vet jeg ingenting om for øyeblikket.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...