Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.

Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Begynner å følge med her, jeg. Men hvorfor er det ingen som loggfører kostholdet sitt også? Er det helt uinteressant liksom? Synes det er greit å ha oversikt over begge deler.

Lenke til kommentar

Jævlig god økt i dag. Teknikktrening i støt, ohp, power cleans, chins og dekkvelt.

Denne dekkveltingen gir meg enormt med arbeidskapasitet og styrke.

I går var det en økt med knebøy, benkpress og rows.

Lenke til kommentar

Kjørte en slags SL økt i dag.

Bøy 60x5, 80x5, 100x5, 120x3x3

Decline benk 40x10, 80x6, 90x5, 100x5, 80x8

Rows 60x5x5

Inne i en periode med høy treningsfrekvens. Løftene er ikke nødvendigvis så tunge, men volumet er høyt. Ganske sikker på at 160, 205 og 130 går opp på neste forsøk nå. Da er det bare 5kg igjen til et halvt tonn raw.

Lenke til kommentar

PR i frontbøy i dag, med vektløftergrep. 120x2 etter 12 sett med støt og bøy. Tipper jeg har 130-140 inne.

Rart, men bøy har gått fra å være den øvelsen jeg likte minst, til en av de jeg liker best. Det har utelukkende med god teknikk og form å gjøre. Tok bare to år å få det på plass, haha.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Pr i støt på 100. Må få inn teknikken på overstøt, da det er den tunge/vanskelige delen og selve vendingen går lett.

Ellers kjørte jeg 3 sett med chins og +10kg på 6-8 reps. Avsluttet med decline benk. 60x10, 80x6, 100x5x3, 105x5,3

Lenke til kommentar

Fin økt i dag. Begynte med noe strekking av skuldre og legger, før jeg prøvde meg litt på rykk. Her trenger jeg hjelp fra noen som har peiling. Heldigvis har jeg akkurat blitt kjent med en som driver med vektløfting.

Videre kjørte jeg støt, med toppsett på 90kg som går ganske greit opp. Får jeg inn god teknikk på overstøtet kommer jeg til å dra mye mer enn maksen min.

Dro 4 sett frontbøy med toppsett på 110.

Etter det avsluttet jeg med fem sett decline benk med toppsett på 105x5, chins med +14kg og tricep pushdown.

En god del basketballtrening også om dagen. Snart Summer challenge, og vi skal opp på pallen :)

Lenke til kommentar

Kjører som sagt gjennom Dietmar Wolf sitt 12 ukers program nå. Dette er 5 dager i uken, og inneholder mye bøy, benk og mark, samt en god del støtteøvelser for å øke de tre løftene ytterligere.

Til å begynne med har jeg satt løftene til 490. 130 i benk, 160 i bøy og 200 i mark, for å kunne kjøre gjennom programmet uten at det blir for tungt på slutten. Jeg kunne helt sikkert satt det til 500, men den tipper jeg sitter om 12 uker uansett.

Ligger på rett over 4000 kcal per dag nå, og går sakte, men sikkert oppover.

Lenke til kommentar

Mellomdag med fokus på press.

Benkpress til lav kloss 102,5x2x2, 107,5x2x2, 110x2x2

Franskpress stående 5x15 toppsett på ca 40kg.

Ganske lette løft. Kjenner styrken går i taket med dette volumet. Kjører 5 dager i uken med 3 fullkroppsøkter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Akselpress 60x1,3 70x3, 80x2, 90x1

Strakmark 70x8, 90x6, 110x5,5,5

Farmers Walk, hantel 60kg 26m 5 sett

Stangrows 70x3,5,5,5,5

Decline benk 60x10, 80x4, 100x3, 110x3, 105x3, 100x8

Franskpress 20x10, 30x8, 40x5,5,5

Veldig fin økt mtp. mengde. Dette er volum som kan kjøres flere ganger i uka uten problemer med nok energiinntak.

Pga. ankelen utgår vanlig mark og bøy. Kan vel kjøre det igjen om en ukes tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...