Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Benkpress 60x8, 80x3, 100x3,2 85x7 80x8

Skrå hantelpress 32x6 28x7

Dips bw 10,9,8

Skulderpress 30x6 28x8,7

Milpress 30x5

Tricep pushdown 21x12x3

Overhead tricep ext. 16x12x2

Beinhev 15x3

 

Hadde en fin økt i dag. Hadde grei energi gjennom hele økten, og lå rundt failure på mange sett. Kjenner jeg trives med litt høyere tempo.

Lenke til kommentar

Har slitt med ryggen de siste dagene etter jeg skadet meg i knebøy. Kan ikke ligge stille i sengen uten at det verker. Derfor blir treningene så som så.

 

Antar at det er en muskulær skade i et muskelfeste i korsryggen eller lignende. Årsak er nok for dårlig oppvarming før toppsett.

 

Uansett, jeg kjørte en rolig beinøkt i dag med en del strekking og litt magetrening.

 

Beinpress 160x15x2, 200x15x2

Sittende leg curl 73x10 80x8x2

Tåhev-apparat 49-78kg 12-5 reps

 

RKC planke 20sek x 3

Cable crunches 28x15x2

Lenke til kommentar

Lite har forandret seg: Akse har fortsatt vondt i ryggen. Og kjører fortsatt beinpress. Men du har blitt sterkere, godt jobba! Hva er vekta nå? Og sånn forresten, har du vært hos ortoped? Ofte kan muskulære svakheter/feilbelastninger som er tydeligere på en side skyldes feil i fotstillingen eller ulik høyde på beina.

Lenke til kommentar

Mye av det er min egen feil. Jeg kjenner på kroppen at det å spille basketball funker dårlig akkurat nå, uten å slutte. Skal revurdere det etter turnering nå til helgen.

 

Ja, jeg føler jeg blir sterkere, og har kjørt bøy en god stund frem til den siste skaden. Vekten ligger på ca 92kg nå, og jeg ligger i moderat overskudd.

 

Skal vurdere ortoped ja.

Lenke til kommentar

Hadde en fin beinøkt i dag, prøvde meg ut med to oppvarmingssett bøy først, men kjente det i ryggen med en gang. Dette må nok behandles av fagfolk.

 

Uansett, nok om den fantastiske korsryggen min. Jeg fikk kjørt beina uansett.

 

Kjørte 10 minutter oppvarming med skumrulle og strekking.

 

Vertikal beinpress 140-184kg 4x6 reps

Leg curl 80-100kg 8 reps på 80kg, lavrep på 100kg

Tåhev 59x6, 74x5x2

Beinpress 220x6,8 260x5x2

 

Fikk kjørt beina ganske godt. Skal bort på en skole i nærheten og kjøre spenstøvelser litt seinere.

 

Veide meg forresten inn på 90,5kg i dag. Nå må jeg opp, damn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...