Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.

Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om-nom-nom-nom!

Helt korrekt!

Knebøy 100x5 80x10x2

Dips x2

Cable flies x3

Cable crunches x3

Facepulls x3

Prøvde ett sett med benk, men skulderen er fortsatt vond, så jeg venter med det. Ganske imponert over hvor godt cable flies tar på brystet egentlig, selv ved lav belastning. Kjørte 10-reppere der, og det tok jævlig.

Digg med høyrep bøy også, skikkelig buurn.

Lenke til kommentar

Dere kan takke meg senere. Her er de fantastiske pannekakene mine.

Ingredienser:

- 3egg

- 2 scoops whey protein - helst med sjokoladesmak

- 4-5ss smeltet meierismør

- 1/2 ts salt

- sukker, mengde etter eget ønske

- 2ts bakepulver

- 1ss kakaopulver

- En halv til en kopp melk

- En kopp havregryn

- Mel, samme hvilket. Ha i mel til røren er veldig tykk.

Bland alt sammen i en bolle og steik på ganske høy varme. Jeg synes det enkleste er å blande eggene og proteinet først, for så å ha det andre oppi.

post-148614-0-03968400-1369488506_thumb.jpg

post-148614-0-67174800-1369488530_thumb.jpg

Steike, det så digg ut!

orker du poste i mattråden også, så vi får litt aktivitet der? :)

copy-paste

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjørte pyramidesett på mage og rumpe i dag, samt litt strekking og bred kabelroing. Stort sett for å forbedre kroppsholdning.

Bridge 60x10, 80x10, 100x10, 110x10

Cc 25-33kgx10rx4

Kabelroing 54kgx10-6rx3

Endret av Akse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørte litt sumomark rett før stengetid på senteret. Ryggen likte det dårlig.

Skal prøve å utelukke bøy/mark en periode for å finne årsaken til det. Det er hovedsaklig snakk om venstre ryggstrekker og noe kjernemusklatur. Har en mistanke om at bøyen er synderen.

Lenke til kommentar

Logger ikke alle øktene nå, da det stort sett er rumpe, skulder- og magetrening, og det er sikkert like interessant for dere å lese om som det er for meg. Totalt uinteressant mao.

Glute bridge 100x10x3

Cable crunches(med forbedret teknikk) 25,5-27x15x3

Rygghev med mye aktivering av glutes +20kgx10x3

Facepulls 16,5x10x2

Kjørte også en del strekking og rulling. Kjenner jeg gleder meg som en unge til kalorioverskudd og gains igjen.

Lenke til kommentar

Rygg, bicep & Air Alert

Sumo mark 90x8x2

Chins 8,6,6

1-rows 34x5, 34x6, 32x6

Kabelroing smal 59x8x2

Curls 22x12x3

Smal nedtrekk 45x12x2

Kjørte en forholdsvis lett økt i dag. Marken er featherweight, men med fokus på god teknikk og sakte reps kan jeg kjenne at det fortsatt tar. Kjørte korte pauser mellom øvelser og sett i dag.

Avsluttet med 20min Air Alert, samt litt strekking og rulling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bryst, tricep

Decline hantelpress 30x10x3

Incline hantelpress 30x8,7,6

Dips +20x6,5

Tricep pushdown 23ishx10x2

Lite press i musklene i dag, litt usikker på årsaken, men det kommer seg nok fort.

Har også spilt en time basketball i dag. Kjørte en del oppløp mot dunking, og fikk vel tre godkjente dunker, og det er jeg veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar

Bein

Frontbøy 80x3,5,5,5

Beinpress 165x8x8

Leg curl 8-3 reps med økende vekt.

Tåhev 6-8 reps med økende vekt

Kjører eksplosive reps, men med lav hastighet på kontraksjon. Føler egentlig ikke behov for større bein da de er ganske store i forhold til overkroppen, men sterkere må de selvfølgelig bli.

Kjørte kun til parallell i bøy for å minske buttwink. Mye strekking av hamstrings for tiden. Fant en drøy muskelknute på høyre hamstring i dag også, frem med baseballen!

Ellers prøver jeg også å ordne opp i nedre rygg. Skal eliminere bøy og mark om en annen for å se om det hjelper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er tyngden din positiv eller negativ mtp basketball? Tung og umulig å rikke eller tung og lite smidig, dårlig til å hoppe og treg generelt? Sånn i forhold til de andre, altså.

Positivt. Basketball er en ganske fysisk sport, og man må tåle en støyt for å komme til kurven, og for å defende. Eneste er at jeg er nødt til å bli en del sterkere og mer eksplosiv i beina for å kunne hoppe så høyt som jeg vil.

Har stående vertical jump på 51cm nå, og den bør jeg få opp i hvert fall 10cm. Ang smidighet og hurtighet er jo de som er en del mindre mye raskere, men det er også derfor det er forskjellige posisjoner i basketball. Noen er store og høye, andre er mindre, men raskere og smidigere.

Lenke til kommentar

Decline hantelpress 32x10x3

Incline hantelpress 32x8x3

Dips +15x8 BWx10

Skulderpress 20x12,10,8

Triceps ext. 25,5x12,12,12

Ganske fin økt i dag, føltes bra. Kan presse en del mer, men øker heller hver økt fremover.

Prøvde å spille litt basketball rett etter økten, men jeg klarte nesten ikke skyte ballen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...