Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.

Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Div. støtteøvelser

Cable crunches 36kg 4x12r

Glute bridge 60x8 90x8x3

RKC planke 4x15s

Div. skumrulling

Nå får jeg ta litt tak i svaien i ryggen for å ikke ødelegge meg på neste bulk. Jeg har definitivt fått mer kontakt med mage og glutes i mark og bøy, og det hjelper på det også.

Sjekk denne for tips på rulling;

http://www.youtube.com/watch?v=5o7T7ZtB_tw

Endret av Akse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at du tar grep. Det er for øvrig helt vanlig at det strekker litt (gjør litt vondt) når du strekker musklene. Men da vet du hvilke områder du må jobbe med.

Jo, jeg forstår jo at det er bedre å gjøre noe med det nå enn at det blir verre. Det er for øvrig ikke vanlig "strekkesmerte" i muskelen i korsryggen, det er vesentlig vondere.

Lenke til kommentar

Dette kan være aktuelt for å få skikkelig kontroll på magemusklene:

http://gymnasticswod...progression-pt1

Ellers skrev Eirik Sandvik en fin artikkel på T-Nation:

http://www.t-nation....ll_contact_core

Ellers fortsett med rulling og noe tøying. Det som er litt dumt hvis du er veldig stiv i ryggen er at tøying fort bare kan irritere. Det er en grunn til at det har blitt stivt og det er det du må jobbe med.

Legg inn rulling og tøying + aktiveringsøvelser i starten av økten og med hip-thrusts og tung magetrening kan du forvente bedring i løpet av noen uker. Kjenner meg igjen i beskrivelsen av hvordan strekkesmertene føles, og for meg er det bare fordi det er stivt. Ryggstrekkerene mine føles ut som tjukke stålvaiere og er særdeles motvillige til å strekkes noe særlig.

Uansett, mine fem øre om det hele. Hold oss oppdatert!

Endret av wingeer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Benkpress 60x5 80x5 100x6,5 80x8,7

Decline hantelpress 32x8 36x7

Skråbenk 60x8,7

Dips BWx8 +15x6 +20x6

Tricep push 36x8/10x3

Overhead tricep ext. 21x8-10x3

Ganske god økt. Hadde ikke spotter så jeg safet. Kjenner at jeg har spilt basketball i skuldermusklaturen.

Brannalarmen gikk også i dag, så hele senteret ble evakuert og måtte samles utenfor. Ganske morsomt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle egentlig ikke trene i dag, men men.

Frontbøy 60x5 80x5 90x5 100x4,3

Glute bridge 100x8x3

Cable crunches 36x10x3

Tåhev 155x10,6 148x8

Begynte økta med å rulle på skumrullen, det varmer faktisk veldig godt opp. I tillegg tok jeg litt squat-to-stands. Teknikken i bøy føles veldig bra nå.

Lenke til kommentar

Man blir vel sterkest i den øvelsen man trener mest. Det blir sikkert ganske tungt å gå over på frontbøy hvis man sjelden kjører øvelsen, den er jo ganske annerledes.

Ser forresten ut som jeg seriøst overvurderer hvor mye jeg spiser de dagene jeg ikke teller kalorier. La inn alt på diett.no nå og endte på 1600. Jeg trodde jeg nærma meg 3k. Vel, da kan jeg spise da :D

Endret av Akse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sumo 60x10 90x5 110x5 130x3 150x1x2

Pull-ups +15x5 3x6r

1-row 40x5x2 30x10x2

Curls 27,5x10x2

Startet økta med skumrulling av bein og rygg. Litt sliten i beina pga. bøy i går, og siden hele begynnelsen av løftet i sumo er beina, så kjente jeg at det var tungt i dag. Resten av økta var veldig bra. Godt med drag.

Lenke til kommentar

Mil.press 30x6 40x5 60x6,6,4 40x10

Skrå hpress 32x8,8

Benk 70x8,8 80x8

Dips BWx6 +25x6 +15x8

Tri push 33x8,6

Oh ext-superset 21x8,6

Planke 25,15,30

Fin økt. Etter to uker på deff føler jeg fortsatt at styrken øker. Jeg har sagt det før, men dips etter skråpress er shoulder-snaps. Anbefales ikke.

post-148614-0-43524100-1365962208_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...