Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pullups bwx6, +10x5,5, bwx10

1-arm row 34x8,8 30x8

Smal kabelroing 68x8,6

Benkpress 105x2, 95x6, 90x6,6

Dips +20 2x8r

Franskpress ez+10 3x12

Curls ez+10 16 ez+20 10

 

Tar litt pause fra mark for å myke opp ryggen. La feil vekt på første settet i benk, så det var et ganske useless sett. Generelt grei økt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mer gains takk.

 

Frontbøy

60x8

100x3,4

90x6

80x8,6

Beinpress 260kg 2x20r

Leg curl 80x10, 93x8

Mil.press

55x7,5

40x8,7

Cable crunches 36x16,14,12

 

Var på lan i helga. Satt på en drittstol og sov i en benk, og det satt selvfølgelig ryggen min pris på, så jeg har ligget på gulvet med ballen min i dag og rullet som en helt før trening. Kjente lite til det på trening, bortsett fra i beinpressen.

 

100kg i bøyen var veldig tungt, men ganske god økt.

 

Lenke til kommentar

Fremside lår (ett bein på, et utenfor og ruller frem og tilbake)

Legger (samme her, ett bein av gangen, har det ene over det andre)

Øvre rygg (ruller fra toppen av korsryggen og opp, frem og tilbake, knaser bra!)

Lats, men det får du google, umulig å forklare!

Hold litt ekstra på vonde punkter også. Gjør dette før jeg begynner på den dynamiske oppvarminga, og det hjelper. I tillegg bruker jeg ball til glutesa. Spesielt rygg er behagelig å rulle mellom øvelser i tillegg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deload -> Teknikk, teknikk, teknikk. Masse hard magetrening. Vertikal paloff press er veldig fin. Og tøy hofteleddsbøyere. Begynn med utfall og hoftestøt fra benk med ekstra kontraksjon på toppen også.

lower-crossed-syndrome.gif

Bildet illustrerer hva som (ofte) skjer hos de som er svaie.

Altså, tøy det som er stivt og styrk det som er svakt. Og tøy alltid FØR du setter igang med spesifikke styrkeøvelser. En nylig tøyd muskel er en svak muskel (og dette er i ditt tilfelle bra, for du vil ha kontakt med antagonisten). Det at det hjelper å rulle på korsryggen kan tyde på at det er stivt der. Søk også rundt på hvordan du treffer ilopsoas. Jeg vet at mobilityWOD har noen videoer om det.

Gjør dette i et par uker og se om det hjelper noe særlig. Hvis ikke er det ikke så dumt å investere i en time hos fysio. Du sparer på det i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åkei.

 

Magetrening i dag med sumo markløft som oppvarming. Kjørte cable crunches, pallof press og beinhev. Avsluttet med en del tøying av korsrygg og hofte. Helt drøyt hvordan det føles etter å ha strukket godt ut, musklene føles en halvmeter lengre. Her er et sumo sett på @60kg. Belastningen føles som fjærvekter, men fin teknikkvekt.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...