Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Det er litt ved siden av ryggraden. Markløftteknikk finner du i loggen min.

Ved korsryggen? På begge sider?

Det ser helt greit ut på vei opp. Om noe kan du starte litt høyere med hofta. På vei ned skjærer det seg og du svaier veldig. Du knekker i knærne først på vei ned; Tenk heller at du skal gjøre det samme som på vei opp, bare motsatt. Start bevegelsen med ryggen og la så knærne følge etterhvert.

Det kan også se ut som om du låser ut litt langt bakoverlent. Pass på å skvise rumpa skikkelig sammen når du låser ut. Da unngår du at bekkenet havner i en ugunstig posisjon.

Håper det hjelper noe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Basketball, sykling og en gåtur for å få varmet opp kjernen litt. Har strekt ut ryggen litt i kveld, spesielt der jeg har vondt. Skal gjøre dette frem mot neste ryggøkt(hvor jeg kommer til å kjøre lett mark). Håper jeg kan bli kvitt det på sikt.

 

Det er kun på den ene siden jeg har vondt wingeer.

Lenke til kommentar

Her er det ingen tvil Akse...gå over til sumo mark. Du vil spare ryggen din ekstremt på grunn av den lange kroppen din.

 

http://fitnessblogge.../sumo-markloft/

Ja, jeg har prøvd det ut, men må en del ned i vekt for å opprettholde god teknikk. Sikkert verdt det dog.

 

At det kun er på den ene siden er et godt tegn. Dette kommer nok til å gå over! Har du en tennisball/lacrosseball? Søk også opp hvordan du strekker ut quadratus lumborum og se om det har noen virkning for deg.

 

Skal kjøpe inn i dag og prøve. Takk for tips folkens!

Lenke til kommentar

Ned i vekt?

Hmm...tja, trudde det nesten var lettare å løfte meir ved sumo mark, men tek kanskje feil?

 

Vil uansett sei at det er verdt det. Om det ikkje fristar med kroniske ryggplager då?

 

Med mindre jeg gjør noe veldig feil, så er det i hvert fall tyngre for min del. Skulle ta siste sett på 120 i sumo for et par uker siden, men jeg fikk ikke rikka det en gang. Switcha til vanlig mark og dro det opp uten problemer. Og nei, ryggproblemer er forferdelig.

Lenke til kommentar

Bryst, tri, skuldre

 

Benkpress

100x5

90x8,7,6

Dips +20kg 8,7 +18kg 8,7

Militærpress

50x6

40x8,8,6

Skrå hantelpress

30x6 26x7

Tri. pushdown

36x6 30x8,8

Oh. tri. ext.

22,5x12,12,10

 

Fantastisk digg økt. Mye energi og mye press. Trengte det virkelig etter en dårlig uke. Har passet veldig på kalori- og makroinntaket mitt de siste dagene, og det har utrolig mye å si.

 

Her er forøvrig en video til dere formhippier(ANEWZZZZ ;))

 

Lenke til kommentar

Rygg/bicep

 

Pull-ups bw 5,6,6,5

Kabelroing 68x8,8,8,8

1-arm row 30x8,7

Smal nedtrekk 59x10,8,8

Hammer 18x6,6 16x7

Curls 30x8 25x8,8

 

Jeg digger denne torsdagsøkta så jævlig. Å kjøre alle ryggøvelsene uten mark først er deilig. Må forresten bare anbefale smal nedtrekk, har aldri kjent sånn lat-activation før.

 

Lenke til kommentar

Bein.

 

Frontbøy

60x6

100x3

90x4

80x8,8

Beinpress 220x20,20

Leg curls 73x12,12,12 80x12

Tåhev 36x30 72x20,25,20

 

Fin beinøkt i dag, fikk kjørt dem godt. Mistenkte at jeg kunne ta betraktelig mer i tåhev og kobla sammen to kabelmaskiner. Det så ganske fett ut :p

Lenke til kommentar

Imponert over frontbøyinga di! Hva med barbell tåhev? Selvsagt ikke like kult som å koble sammen maskiner like a baws, men en mulighet ;)

 

Det kommer seg sakte men sikkert. Jeg bør nok finne en annen måte å kjøre legg ja, det er lite praktisk å koble sammen maskinene. Skal prøve med den vertikale beinpressmaskinen neste gang.

Lenke til kommentar

Benkpress 95kg 4x6r

Dips +20kg 8,8,12,8 (tok ekstra på det ene settet for gøy)

Mil.press 40kg 8,8,7,6

Decline hantelpress 24kg 2x10r

Tricep pushdown 30kg 8,10,9

Overhead tricep ext. 22,5kg 10,10,14

 

Fin økt. Benken var tung i dag, men jeg klarte det jeg kom for å gjøre. Militærpressen føles faktisk bedre nå som jeg følger Anewz' og rippetoes oppskrift med god form. Første gang jeg squeeza rumpa i dag under pressen, og det hjalp mye.

 

Tror for øvrig jeg kommer til å fortsette med decline hantelpress, liker den ganske godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...