Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rygg/bicep

 

Sumo markløft

60x10

100x8

120x8

120x6

Markløft

120x6

Chins bw

8,8,8,7

1-arm row 26kg 10,8

Kabelroing, smal 63,5 10,10,10,10

Hammercurl 18kg 7,6,6

Curls, stang 25kg 10,10,10

 

Jeg har lagt meg til en lei vane og sover en times tid etter jobb, etter det føler jeg meg ganske elendig på vei til trening, så det må jeg slutte med.

 

Videre fikk jeg skikkelig vondt på innsiden av knærne under sumo mark i dag, og måtte derfor avslutte siste sett med sumo for å kjøre vanlig mark.

 

Utenom dette er jeg ganske fornøyd med økta. Det var tungt, men bra. Videoen er av første sett med 120kg.

 

Lenke til kommentar

 

Par kommentarer: ser ut som om du løfter for mye med rygg, hvertfall på første reppen er det veldig tydelig. Legg stanga død for hver rep, ikke dabb den slik :p Bøyer også bena litt for tidlig på vei ned, og har hoften veldig lavt.

 

Ellers sterke løft!

 

Jeg må pushe meg ganske hardt på 120, så om jeg skal forbedre teknikk og tempo må jeg nok ned 10kg. Men vil jeg ikke få mye mer belastning på korsrygg om jeg har høyere hofte?

Lenke til kommentar

Sumo mark er KING!

Enig i Anew, legg av deg vanen med å sprette stanga i gulvete, i tillegg til "nappinga" du hadde på fyrste repetisjonen.

 

Fristar å filme øktene mine selv, slik at ein får tilbakemeldingar på det. Kanskje du har starta ein ny trend Akse?

 

Sumomark er digg ja, men veldig uvant for min del. Jeg tror jeg bør jobbe litt med mobilitet for å ikke gå på en smell når det blir enda tyngre. Jeg kommer nok til å droppe ti kilo neste økt for å forbedre tingene dere påpeker.

 

Det er jo bare kjekt om flere legger ut videoer, jeg har planer om å ta det litt videre også etter hvert. For min del er det bare digg å kunne dele, få tilbakemeldinger og lære nye ting.

Lenke til kommentar

Sumo passer muligens bedre for lange folk, men du bruker ryggen mindre.

 

Vel, man får mindre løftebane. Sånn utenom det så er det relativt likt. Det er også grunnen til at flere pusher litt mer i sumo kontra vanlig. Selv løftet jeg mer "vanlig" før, nå er jeg dog litt usikker da det begynner å bli en stund siden jeg gjorde det vanlig. Det finnes en del guider på nett der man kan måle å se hva som passer en best.

 

Akse: Så mye som du drar nå med rygg, så belaster du korsryggen greit som det er :p Fokuser mer på å sparke bena gjennom gulvet så skyte hoften frem. Du har heller ikke stangen inntil leggene på første reppen? Hele første rykket er veldig shady ser det ut som :p Når du bare dabber den ned og så ser det ut som at du mister litt spenn og det hele blir litt off. Legg stanga død, spenn opp på ny - løft.

 

Litt annet småpirk: se nedover for å unngå stress i nakken, noe som aldri er bra. Jeg suger max på det selv, men verdt å nevne uansett. Ellers så må du nok få winger og mer kompentente folk til å se på det. Jeg kan bare litt basics.

 

Og til sist, det viktigste: er jenta til høyre for deg noe digg?

Lenke til kommentar

Jeg skal filme neste økt med markløft og prøve å forbedre shittet mitt :) Jeg er ganske sikker på at teknikken min er bedre i vanlig mark. Skal filme begge neste gang.

 

Må nok skuffe dere, det er mange fine jenter på senteret mitt, men hun var nok heller middelaldrende.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Par kommentarer: ser ut som om du løfter for mye med rygg, hvertfall på første reppen er det veldig tydelig. Legg stanga død for hver rep, ikke dabb den slik :p Bøyer også bena litt for tidlig på vei ned, og har hoften veldig lavt.

 

Ellers sterke løft!

 

Jeg sier meg litt enig der. Ser ut som du liksom først løfter med beina, så med ryggen. Tenker du at du skal dra stanga, eller presse med beina? Jeg har iallfall merka selv på tunge løft at jeg får det mer i "én bevegelse" dersom jeg presser mer gjennom hælen.

Det ser ut som at du først løfter med beina, slik at hofta kommer høyt, for så å utføre et markløft, hvis du skjønner. Da blir det som om hofta kommer for høyt.

 


Nå las jeg ikke de andres kommentarer, mulig de sa det samme som meg. Men ingen skade skjedd av den grunn..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...