Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan gutter og jenter bare være plationiske venner?

Anbefalte innlegg

Det er sikkert flere gutter der ute, og flere jenter som har stilt dette spørsmålet. Ingen har noen gang kommet til en konklusjon, og mange har forskjellige meninger.

Hva tenker dere, Kan gutter og jenter virkelig bare være platoniske venner?

Hvorfor/Hvorfor ikke?

redigert. Endret spørsmålet litt

Endret av Snuppa93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I teorien tenker jeg ja, men jeg har bare erfart at det ikke skjer. Alle gangene jeg har hatt guttekompiser har det hele endt i full tragedie. Den første bestevennen jeg hadde som var gutt, kom ut etter vårt 8 års lange vennskap og sa at han hadde følelser for meg og hadde hatt det alle årene. Min andre gode kompis som jeg forøvrig savner noe sinnssykt, kunne ikke ha meg som venninne lenger fordi dama hans ikke tillot han å ha venninner. Og en gang har jeg falt for en kompis jeg hadde.

Jeg er fortsatt optimistisk og tenker at gutter og jenter kan være gode venner. Hvis omstendighetene er lagt til rette for det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Til dere gutter der ute. Ville dere ha inngått vennskap med en kvinne uten at det var noen form for tiltrekning, enten fysisk eller emosjonel?

Til dere jenter der ute. De guttevennene dere har, tror dere at det ikke er noen form for tiltrekning fra guttens side?

Jeg personlig håper at gutter og jenter bare kan være venner, selv om jeg ikke tror at det er slik. Det vil uansett være en form for fysisk tiltrekning mellom kvinner og menn, med mindre en eller begge parter er i et forhold, eller en av de er homofil.

Lenke til kommentar

Jeg har over flere år hatt jenter som har vært min beste venn. Den første jenta gled jeg bare bort ifra, vi forandra oss sakte men sikkert til å bli ulike. Jeg har en bestevenn som er jente nå også, jeg har dame, hun har type. Jeg foretrekker jenter som bestevenn foran gutter, lettere å snakke med de, føler jeg. Gutter er så innestengte.

Greia er, som videoen er inne på - jeg ville hatt sex med både den forrige venninna og hun jeg har nå, om jeg hadde vert singel, but that's nature, right? Forhold er jeg derimot skeptisk om.

Lenke til kommentar

Ja, men da må hun være en jente med alle, eller mange av de samme interessene jeg har, og det er selv vansklig å finne hos gutter.Når man sier at "kun venner" betyr det da at det ikke skal være noen form for seksuell tiltrekning? Siden da blir det enda værre igjen.

Lenke til kommentar

Ikke etter at samboeren min (nå eks) gikk rett over på en "venn". Burde ha sett tegningen når "vennen" kastet ut sin samboer etter syv år.

Edit: Jeg fjerner linkene fordi jeg nettopp fikk igjen brukeren min etter den har vært permbannet siden 2007. Jeg vil ikke pushe lykken min haha. Ble litt svett.

Endret av chills
Lenke til kommentar

"Kun venner" Betyr ingen form for seksuel tiltrekning.

Du har ikke noen form for seksuel tiltrekning mot vennene av ditt eget kjønn, med mindre du er homofil, Bifil, eller bare liker å leke med tanken.

Du er "kun venner" hvis du ikke føler noen form for seksuel tiltrekning mot denne kvinnen/mannen

Lenke til kommentar

Du er "kun venner" hvis du ikke føler noen form for seksuel tiltrekning mot denne kvinnen/mannen

Dette kan vel være avhengig av dagsformen. Du kan ikke definere det slik. To mennesker som er i hverandres gruppe for potensielle sexpartnere vil alltid ha en sjanse større enn null for å havne i sengen sammen. Sånn er det bare. Alle har på et punkt blitt overrasket over hva en eks har ligget med rett etter et brudd.

Dette er noe jeg har akseptert. Det virker ikke som om det er veldig mange som aksepterer dette. Eller de aksepterer det gjerne på et intellektuelt nivå, uten at det hjelper på det emosjonelle når problemene først stiller seg i kø.

Lenke til kommentar

Det er sikkert flere gutter der ute, og flere jenter som har stilt dette spørsmålet. Ingen har noen gang kommet til en konklusjon, og mange har forskjellige meninger.

Hva tenker dere, Kan gutter og jenter virkelig bare være venner?

Hvorfor/Hvorfor ikke?

I teorien: Ja.

I praksis: Tja.

...

Felles interesser er grunnlaget for vennskap, og felles interesser er grunnlaget for følelsesladde samtaler.

Latter, engasjement, og kanskje et glass med vin eller en øl hvorpå man snakker om hvordan kjæresten ikke behandler deg godt nok, hvorpå vennens ego automatisk vil nedverdige oppførselen til vennen kjæreste...

Negativ omtale av andre --> Lytteren får et mer positivt inntrykk av deg fordi du "reflekterer", viser intelligens.

Menneskehjernen er BYGGET for å være utro.

Alkohol hjelper ikke.

Men for all del.

De fleste vennskap er helt streite.

Antall venninner jeg har hatt som jeg har hatt null tiltrekning til gjennom hele vennskapet: 0 stykker.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...