Shruggie Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hmmm. OK, det er en bedre analogi, men poenget mitt er jo at det er forskjellige ting med forskjellig betydning. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hmmm. OK, det er en bedre analogi, men poenget mitt er jo at det er forskjellige ting med forskjellig betydning. Nei, det skulle vært den samme tingen i to forskjellige forhold, som gjør at den samme tingen oppfører seg på forskjellig måte - for eksempel kjøreegenskaper i toppfart vs kjøreegenskaper i "vanlig" marsjfart. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Uenig, begge dreier seg om fart, men i to forskjellige situasjoner. Uansett tror jeg ærlig talt at den kollektive interessen i tråden for denne diskusjonen har gått under origo for lenge siden. SÅ: Noen som har bestilt X-Pro 1 enda? Jeg ser at den er dukket opp på forskjellige sjapper rundt i verden. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Jeg har fått prøvd et fungerende eksemplar, men ikke sett på bildekvaliteten fra råfilene, noe som er eneste potensielle grunn til at jeg ikke skal ha meg et eksemplar. Det finner jeg ut av når kameraet ankommer oss for testing. Noen fordeler er det ved å jobbe i Akam. Endret 5. februar 2012 av Aetius Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hvor vil egentlig bildekvaliteten ligge? Bedre enn X100? Nå tenker jeg på brikken altså, objektivene vil jo alltid være en egen dimensjon. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Sannsynligvis vil bildekvaliteten være et godt hakk bedre enn X100, som allerede er god. Endret 5. februar 2012 av Aetius Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg trenger bare rundt 20.000, da... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Sannsynligvis vil bildekvaliteten være et godt hakk bedre enn X100, som allerede er god. Høres fristenende ut. Men i og med at sensoren er designet en del anderledes enn en bayer-sensor, kan vi forvente at Adobe & Co vil få det beste ut av denne sensoren fra dag 1? Eller må de som kjøper X-Pro 1 leve med den medfølgende programvaren i lang tid? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Nei, det er nettopp det da. Jeg gleder meg til å teste det, og finne det ut. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Sannsynligvis vil bildekvaliteten være et godt hakk bedre enn X100, som allerede er god. Høres fristenende ut. Men i og med at sensoren er designet en del anderledes enn en bayer-sensor, kan vi forvente at Adobe & Co vil få det beste ut av denne sensoren fra dag 1? Eller må de som kjøper X-Pro 1 leve med den medfølgende programvaren i lang tid? Du tenker på råfiler nå? Har nå offisielt bestemt meg. Dette skal kjøpes så fort det kommer RAW-støtte til OSX og undervannshus ned til 40m. Regner med det blir produsert et undervannshus i og med at de har lagt på en egen hvitbalanseinnstilling for undervannsbilder. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Du tenker på råfiler nå? Jeg tenker på råfiler. Fuji vil levere med et program som kan behandle råfilene. Men hvis det er SilkyPix, så kan det være det samme ... Har nå offisielt bestemt meg. Dette skal kjøpes så fort det kommer RAW-støtte til OSX og undervannshus ned til 40m. Regner med det blir produsert et undervannshus i og med at de har lagt på en egen hvitbalanseinnstilling for undervannsbilder. 40m! Da må du vel kjøpe hos en tredjepart? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Fuji har vel gått ut og sagt at de samarbeider med tredjepartsleverandører av råconvertere, så det er vel håp om at det kommer saklig støtte i f.eks. ACR innen rimelig tid. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 40m! Da må du vel kjøpe hos en tredjepart? 30m skal gå det også. Burde vært standard ettersom det er 40/30m som er "max"-grensen for vanlige fritidsdykkere. 40 meter er ikke så mye og heller ikke så uvanlig. Olympus f.eks. har ratet alle sine (originale) hus ned til 40m som i mine øyne er en fornuftig dybde. http://www.olympus.no/consumer/198_278.htm Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Du tenker på råfiler nå? Jeg tenker på råfiler. Fuji vil levere med et program som kan behandle råfilene. Men hvis det er SilkyPix, så kan det være det samme ... Jepp, er nok SilkyPix ja. Uuuuurk! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 30m skal gå det også. Burde vært standard ettersom det er 40/30m som er "max"-grensen for vanlige fritidsdykkere. 40 meter er ikke så mye og heller ikke så uvanlig. Olympus f.eks. har ratet alle sine (originale) hus ned til 40m som i mine øyne er en fornuftig dybde. http://www.olympus.no/consumer/198_278.htm Slik å forstå - jeg trodde ikke fritidsdykkere gikk så dypt. Da er det jo naturlig å tro at at Fuji kommer med noe tilsvarende. Jepp, er nok SilkyPix ja. Uuuuurk! SilkyPix er ikke verdens mest intuititive program. Jeg har enda til gode å få til noe bra med det. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Slik å forstå - jeg trodde ikke fritidsdykkere gikk så dypt. Da er det jo naturlig å tro at at Fuji kommer med noe tilsvarende. Håper da det! Finner kun ett hus på fujifilm sine nettsider nå og det går til 40m http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/accessories/protector/ Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Forhåndsbestillingsprisen er 14490,- for huset.. vet ikke om jeg skal le eller gråte.. Eller forresten, jo det gjør jeg. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Gråte nå og le når du vinner i lotto? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Vel, tingen er det, at jeg har råd.. men ikke f.. om jeg synes det er verdt så mye. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Enig der. Får se om jeg ikke finner det til en litt mer hyggelig pris når jeg reiser øst i vår... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg