Gå til innhold

Sniktitt: Fujifilm X-Pro1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm. OK, det er en bedre analogi, men poenget mitt er jo at det er forskjellige ting med forskjellig betydning.

Nei, det skulle vært den samme tingen i to forskjellige forhold, som gjør at den samme tingen oppfører seg på forskjellig måte - for eksempel kjøreegenskaper i toppfart vs kjøreegenskaper i "vanlig" marsjfart.

Lenke til kommentar

Uenig, begge dreier seg om fart, men i to forskjellige situasjoner.

Uansett tror jeg ærlig talt at den kollektive interessen i tråden for denne diskusjonen har gått under origo for lenge siden.

SÅ: Noen som har bestilt X-Pro 1 enda? Jeg ser at den er dukket opp på forskjellige sjapper rundt i verden.

Lenke til kommentar

Jeg har fått prøvd et fungerende eksemplar, men ikke sett på bildekvaliteten fra råfilene, noe som er eneste potensielle grunn til at jeg ikke skal ha meg et eksemplar. Det finner jeg ut av når kameraet ankommer oss for testing. Noen fordeler er det ved å jobbe i Akam. :thumbup:

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Sannsynligvis vil bildekvaliteten være et godt hakk bedre enn X100, som allerede er god.

Høres fristenende ut. Men i og med at sensoren er designet en del anderledes enn en bayer-sensor, kan vi forvente at Adobe & Co vil få det beste ut av denne sensoren fra dag 1? Eller må de som kjøper X-Pro 1 leve med den medfølgende programvaren i lang tid?

Lenke til kommentar

Sannsynligvis vil bildekvaliteten være et godt hakk bedre enn X100, som allerede er god.

Høres fristenende ut. Men i og med at sensoren er designet en del anderledes enn en bayer-sensor, kan vi forvente at Adobe & Co vil få det beste ut av denne sensoren fra dag 1? Eller må de som kjøper X-Pro 1 leve med den medfølgende programvaren i lang tid?

Du tenker på råfiler nå?

Har nå offisielt bestemt meg. Dette skal kjøpes så fort det kommer RAW-støtte til OSX og undervannshus ned til 40m. Regner med det blir produsert et undervannshus i og med at de har lagt på en egen hvitbalanseinnstilling for undervannsbilder.

Lenke til kommentar

Du tenker på råfiler nå?

Jeg tenker på råfiler. Fuji vil levere med et program som kan behandle råfilene. Men hvis det er SilkyPix, så kan det være det samme ...

Har nå offisielt bestemt meg. Dette skal kjøpes så fort det kommer RAW-støtte til OSX og undervannshus ned til 40m. Regner med det blir produsert et undervannshus i og med at de har lagt på en egen hvitbalanseinnstilling for undervannsbilder.

40m! Da må du vel kjøpe hos en tredjepart?

Lenke til kommentar

30m skal gå det også. Burde vært standard ettersom det er 40/30m som er "max"-grensen for vanlige fritidsdykkere. 40 meter er ikke så mye og heller ikke så uvanlig. Olympus f.eks. har ratet alle sine (originale) hus ned til 40m som i mine øyne er en fornuftig dybde.

http://www.olympus.no/consumer/198_278.htm

Slik å forstå - jeg trodde ikke fritidsdykkere gikk så dypt. Da er det jo naturlig å tro at at Fuji kommer med noe tilsvarende.

Jepp, er nok SilkyPix ja. Uuuuurk! :cry:

:rofl:

SilkyPix er ikke verdens mest intuititive program. Jeg har enda til gode å få til noe bra med det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...