Aetius Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Vi går i dybden på Fujifilms nye flaggskip etter å ha snakket litt med ham som designet det hele. Sniktitt: Fujifilm X-Pro1 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Utrolig spennende kamera! Francis Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) *Tar på seg lilleguttens siklesmekke mens han leser en gang til* Endret 12. januar 2012 av Trondster Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Slått opp gammel sikleskade allerede... Spennende å se hva norsk pris blir. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Stor fare for at min X100 havner på bruktmarkedet så snart X-Pro1 blir tilgjengelig, ja. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 *Tar på seg lilleguttens siklesmekke mens han leser en gang til* Kan jeg låne? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Wow... Hadde jeg ikke vært arbeiderklasse hadde jeg allerede lagt inn bestilling. Men men! Før eller senere må jeg vel vinne i Lotto? Lenke til kommentar
AndersHel Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 God artikkel. Oppfølgingsspørsmål. Kan man selv bestemme hvilken brennvidde som skal vises i rammene? Igjen har jeg i tankene påmontering av adapter og andre objektiver uten noen elektronisk tilkobling. Typ, Leica M uten 6-bits koding. Lenke til kommentar
Bengoshi Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Autofokusen på x100 er katastrofalt dårlig selv etter oppdatering av sw. Skeptisk inntil vist at autofokusproblemene er løst. Objektivene er også et usikkerhetsmoment. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Det ligger artikkel på nettet hvor X-Pro1 har dårligere autofokus enn konkurrentene, med den geniale forklaringen at det er ikke er det kameraet er laget for. Så skal man ha speilløst med autofokus som fungerer så er Nikon 1, PEN og Panasonic veien å gå. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Kameraet er ikke laget for autofokus...? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Kameraet er ikke laget for autofokus...? Mener nok at de ikke har laget en autofokus som er spesielt god på bevegelige motiver eller objekter i fart. Om autfokusen er nogelunde lik X10 (ettersom kameraet er designet etter X-pro1) er det iallefall ingen grunn til bekymring for mannen i gata. Blir interessant å se Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Kameraet er ikke laget for autofokus...? Imaging Resource intevjuet en Fujirepresentant om X-Pro1, står litt om AF helt på slutten. Endret 14. januar 2012 av seriksen Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Vel, det må være laget for autofocus, for det er ihvertfall ikke laget for manuellfokus med focus-by-wire.. det er ihvertfall helt ubrukelig på X100. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Focus by wire er en FAIL på et sånt kamera. Da skal det være laget overraskende godt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Focus by wire er en FAIL på et sånt kamera. Da skal det være laget overraskende godt. Det er nok laget nøyaktig som i X100. Altså helt ubrukelig. 1 Lenke til kommentar
picatta Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hva vil egentlig Focus by wire bety? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hva vil egentlig Focus by wire bety? At når man vrir på fokusringen sendes et signal til kamerahuset om hvilken vei det skal fokusere. Hvis man har kameraet på AF kan man vri og vri på fokusringen uten at det skjer noe som helst. For å vri fra den ene enden av fokusskalaen til den andre på X100 må man vri i ca 10 minutter før man er ferdig. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hva vil egentlig Focus by wire bety? At når man vrir på fokusringen sendes et signal til kamerahuset om hvilken vei det skal fokusere. Hvis man har kameraet på AF kan man vri og vri på fokusringen uten at det skjer noe som helst. For å vri fra den ene enden av fokusskalaen til den andre på X100 må man vri i ca 10 minutter før man er ferdig. Så man ber kameraet om å fokusere seg for, istedet for å fokusere direkte på objektivet? Hvorfor ta en slik omvei? Greit at kameraet uansett må fokusere når den står på autofokus… Må vel være for å spare penger på mekaniske deler? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Så man ber kameraet om å fokusere seg for, istedet for å fokusere direkte på objektivet? Hvorfor ta en slik omvei? Greit at kameraet uansett må fokusere når den står på autofokus… Må vel være for å spare penger på mekaniske deler? Jeg vet ikke hvorfor de gjør det, men kan gjette meg til at de gjør det for å føkke opp sine egne produkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg