Gå til innhold

Levert iPhone til service - ingen lånetelefon

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Leverte i dag min iPhone 4 inn til service da den har klikka helt

:new_woot:

De hadde ikke lånetelefon inne, men fikk noen samsunger inn i morgen, greit nok. Men hva om ingen av disse tar micro-sim? Har jeg krav på å få låne en som gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Leverte i dag min iPhone 4 inn til service da den har klikka helt

:new_woot:

De hadde ikke lånetelefon inne, men fikk noen samsunger inn i morgen, greit nok. Men hva om ingen av disse tar micro-sim? Har jeg krav på å få låne en som gjør det?

Tviler på at du har krav på dette, og så vidt jeg vet er det bare iPhone som bruker Mikro-SIM(?). Hvis du leverte inn telefonen din til operatøren din (Telenor, Netcom etc.) kan de ordne et normalt sim-kort til deg og aktivere Mikro-SIM når du får tilbake telefonen igjen.

Lenke til kommentar

Om avhjelp vil ta over ei uke så kan du kreve å få en lånetelefon. Om SIM-kortet ditt ikke passer i lånetelefonen så har du ikke fått en lånetelefon som dekker dine behov, og butikken har dermed ikke dekket ditt krav tilstrekkelig.

Om du får låne en telefon som fungerer via en adapter eller at du får et nytt(midlertidig) SIM-kort(uten kostnad for deg) så er det tilstrekkelig.

Lenke til kommentar

Hmm, ikke lett dette! Har ikke vært på Elkjøp enda, og vet ikke helt hvor mye jeg skal kreve av dem.. Har jo selvfølgelig Talkmore, så får ikke tak i vanlig simkort før om noen dager, om jeg må gå den veien.

Er jo totalt avhengig av telefon hver dag!

Så det finnes adaptere for microsim?

Lenke til kommentar

Jeg var innom Elkjøp igår nettopp for å levere inn en iPhone som også har klikka (haha!)

De ville helst ikke sende den inn da han mente den bare ville komme tilbake med regning og "ingen feil funnet" (men skal ikke blande inn det problemet her)

Jeg fikk uansett et nytt simkort for å se om det hjalp, men poenget mitt er når jeg stod i kø så jeg det hang et mikro sim adapter på televeggen til den nette sum av 70 kr. Dette er et hama produkt så vil anta at innkjøpspris på dette kanskje er 10 kr eller noe.

Ergo; om du er i en situasjon hvor du trenger / har krav på lånetlf og har mikro sim så fikser nok butikken et adapter du kan låne imens :)

Endret av Post_Mortem
Lenke til kommentar

Dersom TS har levert mobilen til service i butikken han kjøpte den, og de tilbyr ham en lånetelefon som ikke tar mikrosim, så trenger det altså ikke koste verken butikken eller kunden noe å gi ham et nytt simkort som passer i lånetelefonen mens hans egen er til reparasjon. Var altså mitt poeng.

Lenke til kommentar

Selv om butikken ikke har kost på simkort, kan de fint ta seg betalt for å gi ut et til kunde. Det blir typisk en skjønnssak. Om du som kunde ikke kan bruke lånetelefonen ved en reklamasjonssak pga. feil format på simkort, er det urimelig å kreve betaling for å løse problemet (enten det gjelder nytt simkort eller adapter som det nevnes over), særlig når simkort i utgangspunktet ikke koster butikken noe. Om kunden derimot f.eks. har tastet feil PIN- og PUK-kode flere ganger slik at simkortet sperres, ser jeg ikke noe problem med å ta betalt for et nytt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...