Gulrotsaft Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Hei. Fant ut at siden jeg oppgraderte noen andre greier på dataen til dama kunne jeg like greit kjøpe et ekstra 6850 og pakke in. Begge er "produsert" av sapphire, men det ene er et vapor x, men det har vel lite å si. Problemet kommer når jeg prøver å sette HDMI kabelen fra vapor x kortet som står nederst(det har vel bedre kjøling å jeg mener at det nederste kortet blir varmest) så virker det ikke som om skjemern får noe signal, må dette stå øverst for at det skal virke? Også i GPU-Z så står det som er øverst med crossfire enablet og det som står nederst står med crossfire disablet. I HW monitor så vises kun dete en kortet også. Før jeg satte inn det andre kortet avinstallerte jeg drivere osv og installerte de på nytt etter kort 2 var satt inn med crossfire "broen" koblet på. Har jeg gjort alt riktig, virker det, men jeg ser på feil ting? På forhånd takk for fornuftige svar Edit: Legger ved bilder Endret 12. januar 2012 av ananashapå Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) synes det er et rimelig greit resultat i heaven til at bare 1 av kortene skal funke Endret 12. januar 2012 av ananashapå Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Vanlig greie med CFX og SLI, alle skjermer må tilkobles første skjermkort. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 ok. Om jeg bytter om på de to må jeg avinstallere og installere på nytt CCC? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Neida, bare skru av maskinen og plugg ut strøm først Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Neida, bare skru av maskinen og plugg ut strøm først Takk, Før jeg fikk svar så avinstallerte jeg og byttet om. Dette førte selvfølgelig til en blåskjerm og lat gikk til H. Gjenoppretta windows og reinstallerte og da gikk det bra. Eneste som er nå er at det virker som om ting går tregere med hardiskene(loadetid osv) av en eller annen grunn, men det kan jo være for at jeg er vant til SSD på min egen. Må vel bare akseptere at jeg må investere i SSD også. Men fortsatt når man ser på bildene fra GPU-Z så står det at crossfre er aktivert på det øverste kortet og ikke på det nederste. Det er bare slik det er eller? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Får du ytelsesboosten? Hvis ja, ikke bry deg for CFX har mye rare problemer og en fiks kan ødelegge noe annet Hvis nei, feilsøk. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Får du ytelsesboosten? Hvis ja, ikke bry deg for CFX har mye rare problemer og en fiks kan ødelegge noe annet Hvis nei, feilsøk. Om du ser på heaven benchmarken der opp så ser det slik ut for meg, men jeg kan jo ta helt feil. Etter bytte av kortplasering og reinstallering av CCC fikk jeg 1500 og noen små poeng. Mener å huske at da jeg kjørte med min egen masking (5970) så fikk jeg tilsvarende verdi. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Ser nesten ut som at Crossfire fungerer ja. Da hadde jeg egentlig ikke tenkt så mye på det. 1 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Da tenker jeg at det fungerer som det skal. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå