mfb Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hei. For 2 år siden fikk jeg en prolaps i ryggen som har plaget meg en del. Opererte ikke og gikk fint en stund, men i det siste har jeg begynt å få vondt igjen. Om 10 dager skal jeg reise til Australia, og 23 timer på fly i et dårlig sete blir ikke akkurat behagelig, og da jeg tok reiste til Norge fra Australia i november hadde jeg vondt i flere dager. Er det noe jeg kan gjøre for å få en mer behagelig reise? Er det noen spesielle smertestillende eller salver (f.eks Son) som jeg kan ta for å forbedre situasjonen? Takker for alle råd og tips. Hilsen Mathias Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 reis deg en gang i timen eller noe slik å gå en tur fram og tilbake i flyet ! få strekt ut litt Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 http://helsenet.info/13/2011/12/hvordan-a-lindre-ryggsmerter-pa-et-fly.html Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hei. For 2 år siden fikk jeg en prolaps i ryggen som har plaget meg en del. Opererte ikke og gikk fint en stund, men i det siste har jeg begynt å få vondt igjen. Om 10 dager skal jeg reise til Australia, og 23 timer på fly i et dårlig sete blir ikke akkurat behagelig, og da jeg tok reiste til Norge fra Australia i november hadde jeg vondt i flere dager. Er det noe jeg kan gjøre for å få en mer behagelig reise? Er det noen spesielle smertestillende eller salver (f.eks Son) som jeg kan ta for å forbedre situasjonen? Takker for alle råd og tips. Hilsen Mathias er ikke 23 timer! er 18-21 timer tror jeg! Lenke til kommentar
mfb Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 nei, oslo - københavn - dubai - singapore - brisbane. totalt 23 timer Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 nei, oslo - københavn - dubai - singapore - brisbane. totalt 23 timer da blir det jo ikke så lenge sammenhengde i fly Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 som det sies, sørg for å rør deg innimellom og kanskje en innsovningstablett kan være greit? tok selv en når jeg fløy Bangkok - København og det er helt klart at man slapper av mer om man sover (om så i en ukomfortabel stilling) på flyet Lenke til kommentar
darket Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har selv en litt eldre prolaps, og har blitt mye bedre etter bare etpar behandlinger på kiropraktor. Etter mange år med stiv og vond rygg. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) nei, oslo - københavn - dubai - singapore - brisbane. totalt 23 timer da blir det jo ikke så lenge sammenhengde i fly Vel, det kan diskuteres. Personlig syns jeg sammenhengende flyreise på mer en 2-3 timer er lenge. Om jeg skulle reist med fly til australia ville jeg spandert på meg selv business class. Endret 15. januar 2012 av christdi Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 nei, oslo - københavn - dubai - singapore - brisbane. totalt 23 timer da blir det jo ikke så lenge sammenhengde i fly Vel, det kan diskuteres. Personlig syns jeg sammenhengende flyreise på mer en 2-3 timer er lenge. Om jeg skulle reist med fly til australia ville jeg spandert på meg selv business class. har reist til thailand flere ganger... for meg er det uaktuelt å bruke 3-4 gang så mye penger på business class:) skal jo bare fra A til B, men har dog ingen ryggroblemer eller lignende.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 det er ikke mye værre å fly 12 timer enn 2, bare sørg for å fly med et selskap med god mat og bra in-flight entertainmentsystem. en sovetablett er heller ikke å forakte, tar tabletten sammen kaffen etter måltidet de serverer etter takeoff og så har du vekking til neste måltid serveres før landing Lenke til kommentar
christdi Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 det er ikke mye værre å fly 12 timer enn 2, bare sørg for å fly med et selskap med god mat og bra in-flight entertainmentsystem. en sovetablett er heller ikke å forakte, tar tabletten sammen kaffen etter måltidet de serverer etter takeoff og så har du vekking til neste måltid serveres før landing Vel, for de av oss som ikke klarer å sove på en femøring er ikke sovetablett og god mat nokk. Istede for lange flyturer i trange fly drar jeg heller med cuise. Der får man både god mat og en seng å sove i. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Gjør setet ditt lit mer behagelig å se om flyselskapet kan gjøre noe med setet sån at det blir mer behagelig. Og som en nevnte tidligere her i tråden: det kan være lurt å reise seg opp og strekke seg litt i blant Lykke til med flyreisen Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Flere som sliter med dette, kanskje RyanAir's idé om ståplasser kunne vært noe. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=564365 De fleste fly har puter, spør om å få et par til å legge i setet. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 SAS sine seter er dårlige syntes nå jeg... Norwegian sine er bedre Lenke til kommentar
weebl Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Fløy SAS fra bangkok til københavn, var ikke spesielt gode seter nei, de beste setene jeg har vært borti har vært hos emirates og thai Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg har bare prøvd tre selskaper og av de så hadde Norwegian best seter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå