buddleboi Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Når jeg sitter å spiller og pc har full load, skjer det hele tida at den bare skrur seg av, og jeg hører pipelyder ( en lys, en mørl, en lys, en mørk osv ) helt til jeg skrur av bak maskinen, da jeg skrur på igjen virker alt. Hva kan dette være? CPU overheat? Ved fullload ligger prosseoren ved 56 - 59 grader, så det burde ikke være et problem, er dette et kjent problem, kansje skjermkortdrivere? (har de nyeste til nvidia). Abit NF7-S v2 Amd XP2600+ Creative Blaster5 GeforceFX5200 WD 120GB SE 7200rpm Chieftec 300W kabinett Kingston 512 DDR ram Glacial Tech vife.. jeg vil spille spill uten at det klikker;) Hjelp meg! Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 har det samme problemet jeg... men jeg ga CPU et hakk mer volt og da ga det seg... undervolt kan være en årsak... Lenke til kommentar
buddleboi Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 flott, men jeg ser du overklokker... noe som jeg ikke gjør! kan det ha innvirking? men takk for tips, vil prøve Lenke til kommentar
buddleboi Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 satt nettopp volten opp fra 1,65v til 1,75v. men får samme problemet. satt jeg opp for lite? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Skal ikke trenge å sette opp vcore så lenge du ikke overklokker. Det du oppnår da er at du får en enda varmere cpu. Noe som i ditt tillfelle ikke er et heldig utfall. Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Mener å ha sett noe om dette på abit sitt forum forum.abit-usa.com Lenke til kommentar
buddleboi Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Ja, har leita der og kikka. Sier noe om at tempen som vises kan være feil i forhold til virkeligheten, og derfor skrur den seg av, men når det vister litt over 50 her, og jeg har shutdown på 75, så har jeg vansklig for å tro at det viser så mye feil. Uannsett, cleara biosen, og satt inn en kabinett vifte! Får se hvordan det går, viss noen vet noe mer eller kan hjelpe si i fra. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Oppgrader biosen din , det hjelper for mange. PS les nøye før du gjør det det er en del som har måttet sende hk i retur pga feil flash . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå