Gå til innhold

Hvorfor kjøper ingen mine produkter?

Anbefalte innlegg

Jeg startet min helsekost nettbutikk september 2011 og har fått regelmessige besøk på ca 50-150 daglig i henhold til statistikk, men har bare gjort 14 salg i disse månedene. Kundene er ikke interressert i å kjøpe fra meg .. de kommer og går og ingen kjøper noe. Hvorfor folk ikke ønsker å kjøpe mine produkter er et stort spørsmål jeg ønsker svar på...

Tusen takk for hjelpen. Det er mye verdsatt.

www.Vitaherb.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange grunner til at ingen handler..

BTW: Helsekost? Jeg ser bare sminke, kremer og parfyme..

1. Første jeg la merke til er at du blander norsk med engelsk i menyer. Dette gir siden et shabby og useriøst førsteinntrykk...

2. Et annet stort problem jeg er er mangelen på kontrast. Grå bakgrunn, med grå meny, med grå skrift inni gjør siden tunglest og vanskelig å navigere.

3. Å ha Lorem Ipsum på en nettside er fyfy med mindre det er en demo/prototyp.

4. Du har et stoooort banner på forsiden, men igjen blander denne norsk med engelsk og dollar med kroner. Klikker man på den (noe den ber om med så mye fokus) kommer man ingen steder.

5. Flere grafiske feil i siden som gjør at den virker uferdig.

6. går man inn i handlekurven og trykker beregn frakt får man ikke valgt fylke. Det er altså noe feil med en nettbutikk sin viktigste funksjon. nemlig hvordan man tar betalt og viser salgsinfo.

Jeg ser svært mange feil med siden på bare 10 minutter. Den er vanskelig å navigere, vanskelig å lese, vanskelig å ta seriøst, og vanskelig å få valgt frakt..

Vær klar over at 90% av de som dropper et kjøp på en nettbutikk gjør det fordi det er for vanskelig å betale for seg. Du har gjort lurt å bruke payPal, men det er såpass mange feil jeg ser at folk mest sannsynlig aldri går så langt i å engang legge et produkt i handlekurven..

Endret av vesleengen
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Som vesleengen er inne på, så ser siden din uferdig ut. Dette reiser noen spørsmål til meg som kunde;

Ikke ferdig etablert? Kanskje ikke har alt på plass av betalings-, bestillings- og forsendelsesrutiner? Har du fylt opp lagerbeholdningen? Kanskje nettbutikken din ikke er aktiv (den har tross alt vært like uferdig i flere mnd)?

Det blir da usikkerhet om jeg i det hele tatt vil få det jeg bestiller. Og da velger jeg å bestille et annet sted...

Lenke til kommentar

Jeg skal si deg hvorfor du ikke får kunder:

1. Først og fremst det vesleengen sier.

2. Hvorfor i ALL verden skal noen gidde å kjøpe hos deg? Tror du bare kunder kommer av seg selv? Her er noe jeg noterte meg:

-----------------------

Paris Hilton Just Me:

Blivakker: 129,-

Din pris: 311,-

In Control Curious perfume by Britney Spears 50 ml

Shopping4net: 199,-

Din pris: 325,-

Hilary Duff With Love

Chastum.no: 299,-

Din pris: 354,-

-----------------------

Du er dyrere enn mange av konkurrentene, har ingen "selling point"> tiltrekkende tilbud, siden er helt ukjent for oss. Du gir oss med andre ord ingen grunn til å handle oss deg.

Endret av MrLG
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror personlig at det har mer med det MrLG sier enn de relativt små feilene på websiden (jeg har sett suksessfulle butikker med langt mer rotete og knotete websider).

Kunder er vanedyr, og det er desverre ikke slik at de kommer av seg selv bare du har bygget butikken. Enten må du være en kløpper på smart markedsføring (og/eller legge en god del penger i det) ellers så må du ha noe unike selling-point slik som det nevnes. Å være billigst er en slik mulig ting. Hvis kunder kan få det samme hos deg som de får andre steder, men billiere - så er det en slik ting som kan få kunder til å migrere over til deg "automatisk" med tid via word-of-mouth. Det er andre ting enn bare ren pris du kan satse på dog. Du kan ha gratis frakt f.eks. eller være best på utvalg, eller ha tilbud på spesifikke varer som gjør at folk kommer og blir obs. på butikken din (og forhåpentligvis også kjøper noen andre varer i tillegg).

Poenget er at uten å ha en klart definerbar grunn til at folk skal kjøpe hos deg fremfor mer etablerte nettbutikker så vil det ta ekstremt langt tid å få seg kunder - om du i det hele tatt klarer å nå noe kritisk kundemasse til å holde butikken gående.

Men seriøst - i uansett tilfelle bør du definivt krympe den banneren betydelig, fikse linken på den ("les mer" går bare til en tom side!), og fjerne lorum ipsum teksten (det ser fryktelig amatørmessig ut). Resten er ikke så ille, dog jeg er enig med andre kommentarer over om at litt mer kontrast på de forskjellige menyelementene sansynligvis hadde sett enda litt bedre ut - og det er jo enkelt å endre på.

Lykke til. Det er ikke enkelt å drive egen butikk.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Ok.

- Nettsiden er dyr (her må noe gjøres, billigere produkter om mulig, gratis frakt er et beldig bra lokkemiddel)

- Mye står på engelsk, til og med hovedmenyen (Norsk nettside på enkelsk, oversett hele siden til norsk, helst også produkt-info)

- Man må opprette bruker for å kjøpe noe.

Prosessen blir SÅ mye enklere om man bare kan gå rett til kjøp uten å registrere noe bruker, jeg har ihvertfal droppet kjøp pga dette mange ganger.

- Paypal er bra, men man må også kunne kjøpe via konto-overføring og visa, helst også slik "betale i posten når pakken kommer", husker ikke hva det heter.

Er man en Paypal-bruker er man gjerne litt erfaren med utenladshandel da det er få i norge som tar paypal, dette er ikke din målgruppe da dem vet om bedre alternativer. (MEN ikke fjern paypal, men ha andre betalingsmetoder i tilegg)

Jeg vet ikke hva annet du har da jeg ikke har registrert meg.

- Er ikke butikken på facebook? Målgruppen er vel små/unge jenter anntar jeg, og dem finner du via facebook.

- Få disse store mote-bloggerne til å nevne deg, Dette må du gjøre på en måte, enten betale dem, gi dem produkter, eller hva nå en dem vil ha for det. Småjentene tar GJERNE råd fra slike blogger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...