Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående montering av bilstereo

H-Frame

Anbefalte innlegg

Er fullstendig grønn på alt som har med lyd og gjøre osv. Men anser meg for å være teknisk, har bygget mange datamaskiner selv og er ikke fremmed med elektronikk. Men tenkte at det kanskje kunne være morro å prøve seg frem med å montere nytt stereoanlegg i sommerbilen som er en eldre audi 80 cab fra 1998/99 og har noen spørsmål i forhold til dette...

Er tilkoblingen relativt standardisert eller må jeg trekke nye kabler/lodde osv?

Når det gjelder å bytte ut høyttalere, hvis jeg kjøper elementer som er lik størrelse som de som står i fra før, vil disse da skli fint på plass uten behov for å drille hull til skruer eller lignende?

Jeg vil ikke montere noe monsteranlegg med sub osv i bagasjerommet. Jeg ønsker heller ikke å montere forsterker, vil helst at bilen skal være så orginal som mulig, men stereoen tuller litt så jeg vil erstatte den med noe nytt. Tanken var å erstatte de 4 eller 6 høyttalerne som står i fra før med noen nye som er litt klarere i lyden.

Kom over denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/andre-lyd-og-bildeprodukter/bilstereo/AVH6300BT/pioneer-bilstereo-avh-6300bt og synes den var stilig da...

Høyttalere er jeg åpen for forslag på hvis noen har noe å anbefale. Poenget er at jeg vil at det skal være enkelt å montere og slippe stor forsterker i bagasjerommet. Mener høyttalerne er på 10 eller 12 cm hvis jeg ikke tar feil.

Noen innspill og tips? noe jeg burde tenke på som jeg ikke har tenkt over?

Takk for all hjelp. Håper det er postet på rett del av forumet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Normalt er det en bilmerkespesifikk plugg og du trenger kun en liten overgang som du plugger mellom radio og bilens plugg. Skal du gjøre det manuelt må du sjekke litt på kablene hva som går hvor. Er normalt + og minus, ofte skal en være permanent knyttet til spenning (også når tenning er av) for å beholde lagrede kanaler, klokke og slikt. Skal du sette inn høyttalere må du jobbe litt mer, ofte fjerne deksler og slikt. Plundrete, men om været er ok og du ikke fryser så går det stort sett greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...