kalven Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hei! skal snart søke på skoler nå, og vet jeg at jeg skal søke på brønnteknikk. Går det da an å f.eks. søke slik; 1: Stavanger 2; Bergen 3; Kristiansund Er dette smarte valg? Har ca 4,8 i snitt og lite fravær Og så lurer jeg også på hvilke fag man søker med? Leste på forumet her at man bare søker med programfag, naturfag og matte... Stemmer dette, teller ikke engelsk, norsk og gym karakterene? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Du søker med snittet fra VG1, altså snittet av karakterene dine i de forskjellige fagene, inkludert engelsk, norsk og gym. Det du leste på forumet var sikkert at engelsk, norsk og gym ikke er avsluttende fag på VG1. Altså, de karakterene du fikk i engelsk, norsk og gym på VG1 havner ikke på vitnemålet ditt. Du kan foresten søke brønnteknikk på tre forskjellige plasser ja, og jeg vil si det er et smart valg. Brønnteknikk er et flott valg å ta hvis du ønsker å havne på plattform og jobbe innenfor olje. Lenke til kommentar
Slupx Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Mener du bare får søke i ett fylke, om du skal søke utenfor fylkesgrensen din må du snakke med rådgiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå