Gå til innhold

Vannkjøling på størrelse med en CD-Rom.

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lett på de sidene jeg har fått opplyst som driver med salg av vannkjøling, og har enda ikke funnet noe fornuftig. Mitt problem er som dette: Kompakt PC, med eneste ledige slot er en 5 1/4. Der har jeg i dag en cd-rom, men det jeg tenkte:

Finnes det en komplett vannkjølingsløsning på markedet i dag som passer inn i formatet til en cd-rom? Det går greit for meg å lage avluftning/avkjøling av eventuell radiator oppover, men størrelsen kan ikke være større/bredere/dypere enn en cd-rom..

Er det noen som har noen linker eller andre tips/trix, så ville jeg vært lykkelig som få. :)

Sture

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes faktisk, trur det 'titan' som lager det. Men det er ikke tess for å si det slik, radiator, vanntank og pumpe i en 5 1/4" brønn kan ikke fungere bra. Har bare sett test av det, vet ikke hvor dem selger det.

Mitt tips. skaff deg større kabinett eller sats på luftkjøling evt. exstern radiator/pumpe/vanntank ala hydrocool

Lenke til kommentar

Nice! takk folkens. Skal se om det vil virke til mitt formål. Det med å kjøpe større kabinett er ikke ett alternativ, da jeg vil ha ett lite nett kabinett som ser OK ut, og som er lett å bære med seg. :-)

Men takk for tipsene.

AK

PS: Hmm, noen som vet hvor dem selger det pentalpha produktet? jeg vet ikke helt om jeg kan benytte meg av den der, men vil gjerne lese litt mer om den. Og så skjønner jeg hverken kinesisk, taiwansk eller tysk. :-D

Lenke til kommentar

Bare ett lite tips ang. det aqualia settet... Selv om det virker bra og jeg har vært fornøyd, så hadde 3dfxcool det inne en stund, men fjerna det fra hyllene og trakk tilbake de settene som folk hadde kjøpt. Årsaken er det at pumpa ikke klarer å gå 24/7 i flere uker, og kan plutselig stoppe.

Derfor tror jeg det at du bør kikke på andre løsninger...

Hva med denne

med f. eks. denne

og kanskkje en Eheim 1046 som går på 12V og som kjølehode, kanskje denne

Du finner kanskje andre forslag, men ikke sats på aqualia settet...

Mvh,

Traskas

Lenke til kommentar
Bare ett lite tips ang. det aqualia settet... Selv om det virker bra og jeg har vært fornøyd, så hadde 3dfxcool det inne en stund, men fjerna det fra hyllene og trakk tilbake de settene som folk hadde kjøpt. Årsaken er det at pumpa ikke klarer å gå 24/7 i flere uker, og kan

Gjett hvorfor jeg ikke bruker det nå? Og hadde en Cpu temp på 107C ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...