Konto brukes ikke Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Slik jeg har forstått det, så har man f.eks lov å filme egen eiendom som enkeltperson uten å informere om dette. Hvordan er det med tlf samtaler? Jeg tar opp alle innkommende samtaler fra alle som ikke er i kontaktene på mobil tlf. Er man pliktig der til å si ifra i starten av samtale, eller havner dette under privat eiendom/sfære og man dermed ikke er pliktig til å informere om dette? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Du er ikke forpliktet til å si fra om opptaket så lenge du selv er en del av samtalen. Offentliggjøring kan imidlertid være straffbart (straffeloven § 390), litt avhengig av samtalens innhold. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Tenkte mer på hvis man vil bruke det som bevis i en eller annen form. Bevis kan man jo ikke bruke hvis det er innhentet på ulovlig vis, så derfor jeg lurer Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Bevisførselen i sivile saker tillater at man avskjærer bevis som er skaffet til veie "på utilbørlig måte", jfr. tvisteloven § 22-7. Det er ikke utilbørlig å ta opp samtaler man selv deltar i. Beviset kan avskjæres på annet grunnlag - f.eks. tillates som hovedregel ikke bevis om seksuelle forhold, vandel, eller troverdighet ført. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Ok, takk takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå