Gjest Slettet+56132 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Velkommen, Det jeg lurer på, hvorfor får denne forsvinningssaken der Genet Tedla Paulos (22) fra Eritrea, som har forsvunnet, så mye oppmerksomhet? Hver gang jeg leser avisen, så er det alltid en artikkel om henne. Jeg finner artikler både i BA, BT, VG, Dagbladet, Nettavisen, NRK, TV2, Webavisen osv. Til og med på forsiden i enkelte aviser. Masse tull angående denne utenlandske kvinnen i hele julen. Masse artikler angående forsvinningen, angående søket, etterlysningen internasjonalt via Interpol, at hun er observert på Østlandet, at hun er funnet osv. Hva er grunnen til at denne tullete saken har fått så mye oppmerksomhet? er det fordi hun er utenlandsk?, eller er det fordi hun er en ung kvinne?, eller er det pga utseendet? Jeg har observert tidligere i avisene at slike "kvinnesaker" får mye mer oppmerksomhet enn om det samme hadde hendt med en mann. I saker som handler om menn da blir gjerningsmannen gjerne fremstilt som et monster, mens i "kvinnesaker" da omtaler de gjerne fremtidsplanene til kvinnen osv. Jeg kan komme med kilde på denne, dersom noen ikke tror på meg. Til de som ikke vet hva jeg snakker om så begynner historien slik; Les artiklene i kronologisk rekkefølge. Jeg tar bare BT som utgangspunkt. Savnet fra sitt hjem i Bergen Håper på Genets venninne Aner ikke hvor Genet er Var ikke på overvåkingsbildene Genet funnet i naboland Dette er bare endel av artiklene som kommer i nettutgave, tenk på alle artiklene i papirutgaven og i alle andre aviser. Det er kun to forsvinningssaker som jeg kan huske godt. Det er denne saken (Genet Tedla Paulos) og Dung Tran Larsen-saken. Mens andre forsvinningssaker har ikke fått så mye oppmerksomhet, slik at jeg ikke en gang husker dem. Noen andre som er enig med meg, eller er det bare jeg som henger meg oppi dette? Søker alle innspill Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Hun er pen. Velkommen til medieverden. Det er bevist at blader med vakre kvinner på forsiden selger bedre, nesten uansett målgruppe. Endret 12. januar 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Det var dette jeg fryktet er grunnen til at denne forsvinningssaken fikk så mye oppmerksomhet. Saken fikk bare oppmerksomhet fordi det var en ung attraktiv utenlandsk kvinne som hadde forsvunnet. Dette hadde altså aldri skjedd dersom det hadde vært en mann eller en kvinne som ikke hadde vært attraktiv. Var det opp til meg så burde de begge blitt deportert tilbake til det drittstedet de kom fra. Nå er visst mannen blitt siktet for falsk forklaring. Jeg er ikke i stand til å finne motivet bak denne saken. Nå tviler politiet på om de er faktisk ektefeller. Noen andre som vil dele sine meninger? Arenaen er åpen for alle meninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå