Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvor lenge skal en gå med "plate" etter regulering?

akselme

Anbefalte innlegg

Fikk av tannreguleringa idag, endelig. Fikk med en slags støpning av tennene mine i plast som jeg skal ha på en ukjent periode fremover. Skal ha den på i 12 timer hvert døgn, men fikk ikke med meg hvor lenge? Husker ikke om det var noen dager, uker eller måneder jeg skulle bruke den.

Endret av akselme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk den intil det ikke føles så ille ut å glemme den i noen dager. I første halvåret så husk i det minste å bruke den når du er hjemme og gjør ikke noe annet, samt mens du sover. Etter en lang nok stund så holder det å begrense det til bare bruk under søvn.

Hadde den vel på inntil jeg ble lei den, og da hadde det gått så lang tid at jeg ikke gadd mer. Så lenge tennene dine ikke bytter alt for mye stilling av at du glemme den i noen dager så går det bra, men 1-2 år er da ikke så ille. Brukte den vel litt over 2 år tror jeg, og etter det så gadd jeg ikke mer.

Angående metalstrengen du kanskje har i undermunnen: Den må du vente med å fjerne inntil visdomstennene er ferdig med sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...