Skovskyn Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hei! Jeg er en 21 år gammel gutt som enda ikke har funnet ut hva jeg skal bli. Ettersom dette har vært dilemmaet siden videregående sluttet har jeg siden vært i full jobb. Jeg jobber for kommunen innenfor Avløp regionen og kan si jeg stortrives. Litt for mye egentlig. Tingen er det at jeg ønsker en bedre betalt jobb for en som er ufaglært. Tjener roughly 20,000 brutto hver måned og etter det jeg har surfet rundt i forumet, er ikke dette noe å skryte av. For noen er trivsel viktigere enn lønn. Meg er det begge deler og jeg forstår det slik at i noen tilfelder må man ofre enten eller. Eier leilighet som er snart nedbetalt, og skal i utdanning(øk. og admin.) nå til sommeren, men gud så greit det hadde vært med litt ekstra i lommebokji Noen som har råd til en ekte Mc Skrue? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg skjønner ikke helt hva du spør om her? Skal du studere Bachelor/Mastergrad og vil ha en deltidsjobb? Eller søker du en fulltidsjobb ved siden av studiene? Evt forklar om jeg misforstod. Lenke til kommentar
Skovskyn Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Sorry hvis det var litt diffust, det jeg opprinnelig skulle spør var om det fantest alternativer for en ufaglært å tjene ved siden av studiet(deltid) som kunne matche det jeg tjente på fulltid. (Å fysj å fysj nå så jeg virkelig hva posten min handlet om) Lenke til kommentar
Payung Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Tror det skal bli vanskelig å tjene 20.000 på en deltidsjobb ved siden av studiene OG samtidig få gode karakterer, være sosial osv. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Med 20k brutto tjener han formodentlig ca 15-16k netto; trekk fra de 9k man får fra Lånekassen, så er det ikke allverden av inntekt som skal til for å holde forbruket på samme nivå som i dag. Lenke til kommentar
Payung Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Om stipend/studielån inngår i potten på 20k bør det være fullt mulig. Jobb to ganger i uka, åtte timer hver gang, så er man så og så der, litt avhengig av timelønnen og tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå