Gå til innhold

Ikke noe mobildata på iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har nylig oppgradert min iPhone 3GS til iPhone 4S, 3Gsen er solgt. Når jeg solgte 3gsen byttet jeg til Chess fra Tele 2. Nå som jeg har min iPhone 4s og Chess har jeg et par problemer.

Sim Kortet mitt ble aktivert den 11.1, altså igår, men jeg har et problem med 3Gen(mobildata). Jeg kommer meg dessverre ikke på nett med iPhonen. Jeg har søkt rundt om Google og Diskusjon.no men finner ikke noen med HELT lik situasjon. Jeg har også prøvd Chess Oppsett for mobildata på innstillinger men jeg får likevel ikke 3G ikonet oppe på displayet og heller ikke kommet meg på internett når jeg f.eks er på skolen. Jeg har også resettet nettverksinnstillinger.

Noen som har noen ideer? SER PÅ ALLE FORSLAG!

Kanskje det er fordi jeg nettopp har fått aktivert det?

Vet ikke, håper på noens hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innimellom, når jeg får problemer med nettet på min 4S, slår jeg den av og på. Da har jeg nett igjen. Vet ikke om du allerede har prøvd dette, men hvis ikke noe annet funker er det verdt et forsøk.

Har prøvd det :/ Men tusen takk for et svar:) Det setter jeg pris på.

WiFi funker, men mobildata(3G)derimot fungerer ikke.. Har slått på mobildata og satt opp et oppsett for WAP (for chess), slått av og på flere ganger, nullstilt nettverksinstillinger. Får ikke 3G ikonet opp på displayet og får bare varsler om at jeg ikke har Internett-forbindelse hvis jeg prøver Safari/Facebook/etc..

Jeg trur det er fordi det ikke er riktig aktivert enda. Kanskje jeg må vente 24 timer før den blir helt aktivert elns, jeg får vel vente.

Men har du/flere en annen måte så kom med den. Jeg prøver alt jeg.

Lenke til kommentar
Tror det er noe med abonnementet..

Ved porteringer fra Tele2 til NetComs nett (vet ikke om det skjer til andre nett) oppstår det veldig ofte problemer med pakkedata (mobildata), da dette på en måte "henger igjen" hos Tele2, selv om porteringen er fullført. Dette løses ved at du ringer Chess og sier at du ikke har pakkedata etter portering fra Tele2, så vil de trolig fikse det, dersom det er det som har skjedd også er. Det har vært slik i flere år, og jeg synes det er rart at ingen klarer å fikse det permanent.

 

Dette gjelder alltid ved porteringer fra Tele2, men jeg er ikke sikker på om det skjer til alle operatører, eller om det kun er til NetCom og Chess.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar
Tror det er noe med abonnementet..

Ved porteringer fra Tele2 til NetComs nett (vet ikke om det skjer til andre nett) oppstår det veldig ofte problemer med pakkedata (mobildata), da dette på en måte "henger igjen" hos Tele2, selv om porteringen er fullført. Dette løses ved at du ringer Chess og sier at du ikke har pakkedata etter portering fra Tele2, så vil de trolig fikse det, dersom det er det som har skjedd også er. Det har vært slik i flere år, og jeg synes det er rart at ingen klarer å fikse det permanent.

 

Dette gjelder alltid ved porteringer fra Tele2, men jeg er ikke sikker på om det skjer til alle operatører, eller om det kun er til NetCom og Chess.

Tusen takk for svar!;) Det skal jeg gjøre, jeg tror nok det er det som er problemet da ja når ingen andre ting fungerer :)

Lenke til kommentar
Tror det er noe med abonnementet..

Ved porteringer fra Tele2 til NetComs nett (vet ikke om det skjer til andre nett) oppstår det veldig ofte problemer med pakkedata (mobildata), da dette på en måte "henger igjen" hos Tele2, selv om porteringen er fullført. Dette løses ved at du ringer Chess og sier at du ikke har pakkedata etter portering fra Tele2, så vil de trolig fikse det, dersom det er det som har skjedd også er. Det har vært slik i flere år, og jeg synes det er rart at ingen klarer å fikse det permanent.

 

Dette gjelder alltid ved porteringer fra Tele2, men jeg er ikke sikker på om det skjer til alle operatører, eller om det kun er til NetCom og Chess.

 

Er nok kun til Netcom sitt nett pga at deler kjører på samme baksystemer.

Det som skiller ut Tele2 er at de i stor grad har egne baksystemer i motsetning til de andre som bruker Netcom sitt nett.

Vil derfor anta at det kan skje med alle operatørene på Netcom sitt utstyr som kommer fra Tele2.

 

 

iPhoneMH: Bare til å kontakte kundeservice så blir det nok fikset :)

Endret av MentalMoose
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...