Tmz Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg er en gutt på ca 70kg og 178cm. Nå før sommeren vil jeg gjerne ned i fettprosent. Hvor mange kallorier bør jeg få i meg daglig? Er ikke spesielt aktiv bortsett fra at jeg trener styrke/kardio en gang daglig. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 1000 minus pr dag, delt på 500 fra trening i random form og 500 fra maten. 3x styrketrening pr uke er da for å beholde massen samt komme i underskudd den dagen. Med proteininntak på 210g pr dag heholder du mest masse på deffen. Litt tidlig med deff nå, du rekker 1-2 runder med bulk først. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Eller fyre opp lowcarb cycles med mye kardio + styrketrening frem til sommeren. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Skal ikke starte helt enda, men greit med litt research før man begynner. Ifølge diverse kalkulatorer forbrenner kroppen min ca 2500-3000 kalorier daglig, avhengi av aktivitetsnivå. Dvs at jeg skal ligge på en rundt 2000 om jeg skal ned i fett da? Planen var å beholde det jeg har av muskelmasse så kommer til å kjøre styrketrening annenhver dag. Lenke til kommentar
Boondocker Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Ville ikke gått under 500kcal i kaloriunderskudd, da står du i stor fare for å miste deler av den musklaturen du har. Prøv å holde protein høyt i dietten din (det er ingen fasit på dette). Hvilket fett% mål har du, og hvilken fett% har du? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Har ikke fått målt fettprosent, men har ganske lav. Målet er jo å bli mer ripped, men noe tall i % har jeg ikke. Kan se om jeg får slengt opp et bilde. Litt dårlig kvalitet men har bare mobilkamera. Endret 12. januar 2012 av Tmz Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Ville ikke gått under 500kcal i kaloriunderskudd, Du mener vel fra kosten ja og ikke totalen. 1000 i underskudd hvor 500 fra maten er standar dvs 33 kcal er ca hvilekcal og underskudd er alt fra 21-28kcal pr fettfri kg kroppsvekt. Det gir ca 0,7-1 kg ned i uka / 7000kcal +- som er optimalt. Men trådstarter er ju så tynn at en bulk er mer på sin plass. Skal du så langt ned i fettprosent vil det gå utover massen i større grad for hvert % ned. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Bulk ja, hvor mye kcal bør jeg ligge på da? Sliter med å putti i meg nok mat, føler jeg spiser for harde livet... Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 2-2.5g protein, 5g carbs og rundt 1g fett per kg per dag burde holde. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Det burde bli 38-42kcal pr kg kroppsvekt ca Du finner ditt tall ved å bare velge ett sted der og justere en gang i uka, da opp eller ned i 200kcal-interaler med tanke på hva vekten din viser. Du justerer da i karben eller fettet. Du kan trene så bra du vil, men mangler overskuddet så bygger du ikke ett gram, med tanke på at man trener ca likt om man vil ned, vedlikeholde eller opp i vekt og det er kun kostholdet som justeres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå