- Cre8or - Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hei. Har en harddisk med IDE-tilkobling som jeg ønsker å koble til hovedkortet. Hovedkortet har ingen IDE-tilkobling. Kan jeg da bruke denne som en overgang via usb-kontakten? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317922 eller denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344906 Vil bare forsikre meg om at dette er riktig produkt jeg trenger Marius R Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hvis du har tenkt å ha disken som en løs disk så vil disse fungere helt bra, begge er beregnet på ekstern bruk, men det går klart an å ha en slik inne i kabinettet også, ved å mekke litt så du er sikker på at den blir værende fast på hardisken (at den ikke vibererer av), hvis du ønsker å plugge ide disken din på en sata kabel så finnes det slike adaptere også, koster rundt 160 kr, søk på "ide to sata" eller sata to ide" Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Hvis du har tenkt å ha disken som en løs disk så vil disse fungere helt bra, begge er beregnet på ekstern bruk, men det går klart an å ha en slik inne i kabinettet også, ved å mekke litt så du er sikker på at den blir værende fast på hardisken (at den ikke vibererer av), hvis du ønsker å plugge ide disken din på en sata kabel så finnes det slike adaptere også, koster rundt 160 kr, søk på "ide to sata" eller sata to ide" Hadde vært mye enklere med en enkel overgang ja, det skal jeg sjekke. Marius R Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) denne f.eks. selvom jeg synes den var litt "klumpete" http://www.dustinhome.no/adapter-intern-ide-enhet-till-sata-kontroller/product/5010609088?intcmp=searchProvider_dacsa edit: jeg var inne og tittet på komplett også, de har samme saken for en tier mer.... og ett bilde av den montert på en disk... og jeg trekker tilbake det med klumpete, den krever litt plass, men det ser helt klart ut til at den sitter godt... Endret 13. januar 2012 av StoltHD Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 De adapterne med overgang fra IDE til SATA er litt, pirkete. Er ikke alle enhetene de vil fungere med, eksempel, jeg hadde en 80Gb harddisk hvor det var nytteløst å bruke denne på. Mens en 300 Gb WD disk funket som bare det uten problemer. Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 ja, det kan være at den ene disken var en ide og den andre en eide.... eldre disker kan nok være litt vanskelige, uten at jeg er noen ekspert på disker, men jeg vet at eldre ide disker ofte ikke går så godt sammen med nyere utstyr, selvom det skal være bakoverkompabilitet i grensesnittet så er det nok noen produsenter som slurver litt på det... men for 100 kroner så går det jo an å prøve? ja, det kan være at den ene disken var en ide og den andre en eide.... eldre disker kan nok være litt vanskelige, uten at jeg er noen ekspert på disker, men jeg vet at eldre ide disker ofte ikke går så godt sammen med nyere utstyr, selvom det skal være bakoverkompabilitet i grensesnittet så er det nok noen produsenter som slurver litt på det... men for 100 kroner så går det jo an å prøve? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå