Gå til innhold

Adapter til IDE-harddisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har tenkt å ha disken som en løs disk så vil disse fungere helt bra, begge er beregnet på ekstern bruk, men det går klart an å ha en slik inne i kabinettet også, ved å mekke litt så du er sikker på at den blir værende fast på hardisken (at den ikke vibererer av), hvis du ønsker å plugge ide disken din på en sata kabel så finnes det slike adaptere også, koster rundt 160 kr, søk på "ide to sata" eller sata to ide"

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å ha disken som en løs disk så vil disse fungere helt bra, begge er beregnet på ekstern bruk, men det går klart an å ha en slik inne i kabinettet også, ved å mekke litt så du er sikker på at den blir værende fast på hardisken (at den ikke vibererer av), hvis du ønsker å plugge ide disken din på en sata kabel så finnes det slike adaptere også, koster rundt 160 kr, søk på "ide to sata" eller sata to ide"

Hadde vært mye enklere med en enkel overgang ja, det skal jeg sjekke.

Marius R

Lenke til kommentar

denne f.eks. selvom jeg synes den var litt "klumpete"

http://www.dustinhome.no/adapter-intern-ide-enhet-till-sata-kontroller/product/5010609088?intcmp=searchProvider_dacsa

edit: jeg var inne og tittet på komplett også, de har samme saken for en tier mer.... og ett bilde av den montert på en disk... og jeg trekker tilbake det med klumpete, den krever litt plass, men det ser helt klart ut til at den sitter godt...

Endret av StoltHD
Lenke til kommentar

ja, det kan være at den ene disken var en ide og den andre en eide.... eldre disker kan nok være litt vanskelige, uten at jeg er noen ekspert på disker, men jeg vet at eldre ide disker ofte ikke går så godt sammen med nyere utstyr, selvom det skal være bakoverkompabilitet i grensesnittet så er det nok noen produsenter som slurver litt på det... men for 100 kroner så går det jo an å prøve?

ja, det kan være at den ene disken var en ide og den andre en eide.... eldre disker kan nok være litt vanskelige, uten at jeg er noen ekspert på disker, men jeg vet at eldre ide disker ofte ikke går så godt sammen med nyere utstyr, selvom det skal være bakoverkompabilitet i grensesnittet så er det nok noen produsenter som slurver litt på det... men for 100 kroner så går det jo an å prøve?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...