Olestokk Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal plassere denne tråden, si ifra hvis den skal noe annet sted kabinett: Corsair Obsidian 800D Prosessorkjøler: Corsair H100 Grafikkort: Asus GTX 570 DC II SLI kabinettet har alle vifter som det kom med, pluss to andre som jeg har skaffet fra noen andre (de er nok ikke de aller beste viftene, men de holder, produsenten er chieftech) ene vifta er koblet i toppen, blåser ut andre er kobler i grillen i bunnen av kabinettet, det er egentlig ikke noe plassering for vifte der, men det blir jo dratt mer luft inn enn det som var dratt inn av vifta som sitter litt ovenfor H100 er satt til å blåse inn på toppen, i de 2 vifteplassene nærmest fronten prosessoren er en AMD 1100T overklokket til 4.2GHz H100 drar jo inn støv som bare fy, PCen har vært i bruk siden slutten av oktober, og hvis jeg ser ned på radiatoren så er det ikke radiatoren jeg ser, men et lag av støv jeg visste jo at dette ville skje, men ikke så fort i tillegg trykker den jo ned de mindre støvpartiklene slik at det blir et lite lag oppå grafikkortene hvis jeg tar og snur vifta bak til å ta inn, og snur H100, og setter den bakerst i toppen slik at den tar luft ut, vil det bli mye varmere? jeg er ikke helt sikker på hvor varm prosessoren er, enten er den på 45 grader på max load, eller så er den på 60 grader max load grunnen til at jeg ikke er sikker er at coretemp og AMD overdrive viser 45 grader mens viftekontrollen i AMD overdrive viser 60 grader, CPU hardware monitor viser begge to på forskjellige steder, men jeg husker ikke hva de heter nå, ettersom PCen står avskrudd og gjennomgår noen fikser og slikt så får jeg ikke sett det heller (hvis noen har CPU hardware monitor og gidder å sjekke, så er det den øverste av CPU temperaturene som viser 60, mens den som viser den individuelle kjernen vider omtrent 45 på alle) hvordan er det lurest at jeg putter viftene? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Du må velge noe da. På H-serien skal viftene blåse INN om du vil ha kaldest CPU, men da blir det inni litt varmere. Blåser de UT blir cpu litt varmere , men det inne litt kjøligere. Uansett så må du velge alle viftene etter hva du velger CPU som. Skal den INN bak burde du blåse ut oppe / ut forran også og motsatt. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Har 700D med CFX,H100 push/pull. 2stk 140mm vifter i bunnen som blåser inn. Oppe på baksiden 1stk 140mm vifte som blåser inn. 5stk 120mm vifter som blåser ut på toppen.(H100 pluss en vifte til) Fornøyd med den løsningen. Har skaffet en 200mm vifte,planen er å modde sidedøren slik at skjermkortene får kald luft. Slik oppsettet er nå blir det lite støv på radiatoren/kabinettet. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Har 700D med CFX,H100 push/pull. 2stk 140mm vifter i bunnen som blåser inn. Oppe på baksiden 1stk 140mm vifte som blåser inn. 5stk 120mm vifter som blåser ut på toppen.(H100 pluss en vifte til) Fornøyd med den løsningen. Har skaffet en 200mm vifte,planen er å modde sidedøren slik at skjermkortene får kald luft. Slik oppsettet er nå blir det lite støv på radiatoren/kabinettet. CFX med stock kjøler eller annet? mine med DC II kjøler sluker jo luft og kaster den ut i kabinettet igjen, og det må jo ut et sted... som da må være toppen, er dette et stort problem? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hadde 2 5870 1GB vapor-x i før. Ingen problem så lenge den 140mm viften som er oppe bak blåser kaldluft inn til radiator med push/pull. Nå har jeg 2 stk hd 7970,ingen problem ennu da disse blåser ut varmluft bak. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 litt endringer da, lurer på om det er greit å kjøre to forskjellige vifte typer i push pull? hadde glemt at det ikke gikk å ha radiator øverst når jeg har en vifter der fra før... FAIL Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Blande viftetyper er sikkert ikke optimalt,men fungerer vel greit. Hvis du har på 4stk 120mm vifter på H100 får du plass til en til på toppen så lenge den er 120mm. Radiatoren kommer da lengre ned,slik at det blir plass til en vifte ved siden. Bruker jo det slik selv,så skulle være merkelig om du ikke får det til. Har 5stk av disse i toppen.Her er det mye luft som blir flyttet på!. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623870 Endret 12. januar 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) har dessverre ikke så mange vifter må nok bli en i bunn, en bak og fire for push pull på radiatoren angående vifter på radiator, skal det følge med skruer til ekstra vifter? ellers så har jeg et problem... EDIT: funker fint nå takk for hjelpen begge to men et lite spørmål til hvem av CPU temperaturene skal jeg "stole" på? Endret 12. januar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå