Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fjerne busker og trær på vegvesenet sin eiendom

aklla

Anbefalte innlegg

Jeg har en del små-trær som ødelegger utsikten min når sommeren kommer, disse er vel rundt 3-4 meter høye og stikker godt over gjerdet mitt.

Det er greit nok, men utsikten over byen fra stua kommer til å bli borte når sommeren kommer, det er jeg ikke like glad for.

Dette trær i en skråning med en vei ett godt stykke nedenfor. Trærne er "ville", altså vokst opp av seg selv og får ingen behandling eller noe slikt. Det er snakk om kanskje 5 trær,

Jeg har funnet ut at det er vegvesenet som eier eiendommen de står på.

Har jeg noen som helst rett til å fjerne de?

Noen som vet hvordan man evt. går frem for å få lov til det?

Eller burde jeg bare ta meg en tur ut en kveld å ta de ned selv?

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enklaste av alt er å sende ein forespørsel om tillatelse til å felle dei trea som det er snakk om mot at du rydder opp etter fellinga.

Det er best å gjere dette skriftlig sidan du då er sikkra at brevet kjem fram til den rette personen, og i tillegg vil du få eit skriftlig svar som du kan vise til dersom det skulle bli noke tull i ettertid.

Normalt sett får du lov til dette då vegvesenet har ansvaret for å fjerne tre som hindrer sikt eller som kan være til skade, men på samme tid har ikkje vegvesenet nok ressurser til å felle alt på alle sine eigendommar.

Det samme gjeld for eigendommar som kraftselskapa eig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...