aklla Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Jeg har en del små-trær som ødelegger utsikten min når sommeren kommer, disse er vel rundt 3-4 meter høye og stikker godt over gjerdet mitt. Det er greit nok, men utsikten over byen fra stua kommer til å bli borte når sommeren kommer, det er jeg ikke like glad for. Dette trær i en skråning med en vei ett godt stykke nedenfor. Trærne er "ville", altså vokst opp av seg selv og får ingen behandling eller noe slikt. Det er snakk om kanskje 5 trær, Jeg har funnet ut at det er vegvesenet som eier eiendommen de står på. Har jeg noen som helst rett til å fjerne de? Noen som vet hvordan man evt. går frem for å få lov til det? Eller burde jeg bare ta meg en tur ut en kveld å ta de ned selv? Endret 12. januar 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg hadde ringt til de og bedt de fjerne de, ellers hadde jeg fjernet de selv Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Det enklaste av alt er å sende ein forespørsel om tillatelse til å felle dei trea som det er snakk om mot at du rydder opp etter fellinga. Det er best å gjere dette skriftlig sidan du då er sikkra at brevet kjem fram til den rette personen, og i tillegg vil du få eit skriftlig svar som du kan vise til dersom det skulle bli noke tull i ettertid. Normalt sett får du lov til dette då vegvesenet har ansvaret for å fjerne tre som hindrer sikt eller som kan være til skade, men på samme tid har ikkje vegvesenet nok ressurser til å felle alt på alle sine eigendommar. Det samme gjeld for eigendommar som kraftselskapa eig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå