Vain Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg har foreløpig en router med trådløst nettverk i hovedhuset. Planen er å sette opp en wireless bridge mellom dette nettverket og et kablet nettverk i bygget ved siden av. Har et aksesspunkt som kan konfigureres som bridge. Spørsmålet mitt er da: -Hvilke innstillinger burde jeg sette for å oppnå maksimal ytelse over den trådløse linken? Forslag: -Fjerne alt av kryptering (null WEP eller WPA)? -Aktivere mac-filtrering slik at kun aksesspunkt får forbindelse med router? Er det andre ting jeg burde gjøre? Evt innvendinger på ting som burde gjøres annerledes? Nettverket ligger i et øde område, så risikoen for at noen vil snylte på nettverket er særdeles lav. Er kun ute etter å oppnå maksimal ytelse på bridge-koblingen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Bruk WPA2 eller WPA. Kryptering skjer i hardware og du mister ikke hastighet. Har du 11n, så sørg for å sette 40MHz båndbredde. For å få maks hastighet, så gjelder det å ha godt signal/støyforhold. Dette oppnår du ved å bruke retningsantenner med høyest mulig forsterkning. Dealextreme.com selger yagiantenner til en billig penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå