Gå til innhold

Trådløs Mus + Tastatur i bedrift.

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Vi leker litt med tanken å prøve oss på trådløs mus og tastatur på jobben. Dette er noe som er blitt prøvd en gang tidligere for 4-5 år siden med dårlige resultater. Dvs dette var før tastatur og mus brukte 2,4Ghz system for å "paire" mellom tastatur og sender. Og jobbet i ett snevert frekvens spekter hvor det er bare enn så mange kanaler å jobbe med. Om jeg ikke tar feil så skal 2,4Ghz systemet sørge for at det er hundrevis av kanaler så i ett landskap med 15x mus + 15x tastatur burde ikke dette være ett problem. (?)

Noen som har erfaring fra dette, tenker da på to ting. Er dette med frekvens fremdeles ett problem? Levetid, dette blir mus + tastatur som er i bruk nesten 7 og en halv time pr. dag. Bytte batterier 3 ganger i uken er lite ønskelig. Bruker selv trådløs mus som jeg ikke har byttet batterier i siden jeg fikk den 3 måneder siden. Så tror det er blitt bedre det også.

På forhånd takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Endel utstyr nå bruker bluetooth isteden for radiosignaler så det er ikke slike problemer. Opplever mer at enkelte nettsider osv gjør at musmarkør hakker mer, har lest at enkelte sider bruker programmeringer som krasjer med musa. Mange mus har drift på ca. 20 timer før de må lades. Har man batteridrift, holder de mye lngre, de lengste er vel på 3 år nå men med bedriftsbruk så vil jeg tippe ca. ett år. Tastaturene holder mye lengre. Dere kan jo forsøke de nye solcelle tastaturene som i prinsippet aldri skal bytte batteri?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...