ole1990 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg vet at det er et ullent tema, og veldig lite akseptert å snakke om. I den grad at man blir ofte satt i bås som gal dersom man tar opp temaet. Jeg har lest ganske mye på dette, og har alltid vært en skeptiker, og avfeid det som konspirasjonsteorier, oppspinn og manipulasjon av såkalt "videobevis". Men her om dagen kom jeg over dokumentaren The Day Before Disclosure som er produsert av det norske produksjonsselskapet New Paradigm Films. Dokumentaren inneholder intervjuer med tidligere ansatte høyt oppe i det amerikanske militæret som står frem med ting de vet, jagerflypiloter som har filmet UFOer, politimenn som har gjort observasjoner, etc. Lista er lang og overbevisende. Det er snakk om UFOer i vår egen atmosfære. Mange av dem. Det som skremmer meg er at nært sagt ingen snakker om dokumentaren. Søker man på dokumentaren på Twitter er det kun 3 stk som har nevnt den. Og her snakker vi om en dokumentar som ble publisert i 2010. Jeg personlig er veldig overbevist etter å ha sett den, og synes det er rart at den ikke har fått større oppmerksomhet. Derfor trenger jeg å snakke om dette utenfor vennekretsen min. Hva tenker folk om saken? Produksjonsselskapet har lagt den ut gratis på sine nettsider: http://newparadigm.no/web/guest/free-screening Jeg vil anbefale alle å i hvert fall se den og gjøre opp sin egen mening. Det burde være unødvendig å si det opplagte: Vær så snill å hold dette til en saklig diskusjon. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Tanken på at jorden, blant alle de milliardene av stjerner med sine planeter rundt der ute, skal være eneste planet med liv, minner mest om relegiøs fanatisme om hvor fantastiske og unike mennesker er. Og vi er vel ingen av delene. Selv er jeg overbevist om at universet eller ikke er tomt for liv. Om "de andre" har besøkt oss, kan godt være. Jeg har like mye tro på at de fleste bilder tatt av "UFOer" er fikset av mennesker som ønsker oppmerksomhet, status og penger. Jeg håper bare vi får det endelige svaret og beviset før jeg tar kveld for godt, ellers får jeg neppe fred i ny og kald enmannsbolig. Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Personlig mener jeg det er fullstendig åpenbart at det finnes liv andre steder i universet, noe annet ville være enormt usannsynlig. Om de har vært her, vet jeg mindre om. Skulle man ikke tro de ville tatt kontakt, "bevist seg selv", og annonsert seg/blitt annonsert med brask og bram om de hadde vært her? Ref f.eks TV-serien "V"? Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 To ting er hevet over enhver tvil. Den første, at UFO'er eksisterer. UFO betyr altså bare "uidentifisert flyvende objekt", og dem er det tusenvis av hver dag. Om de er romskip ifra en annen verden er betydelig mer tvilsomt. Den andre, at universet er enormt, og at liv har oppstått minst èn gang, om ikke to eller flere, og det bare i vårt ene solsystem. Ergo kan det oppstå igjen. Kanskje oppstår liv hvorenn forholdene ligger til rette. Listen over kriterier for hva som trengs for å vedlikeholde en eller annen form for liv krymper dessuten stadig. Drake/Sagan ligningen tilsier at det finnes liv på millioner av planeter i universet til enhver tid. Den sier dermot ingenting om hvorvidt de sivilisasjonene som overlever har noe ønske om eller mulighet til å kontakte oss. Det er fortsatt oppe i luften hvorvidt vi kan forflytte oss "relativt" raskere enn lyshastigheten. De fleste avanserte sivilisasjoner ville antagelig benytte robotlignende teknologier til å utforske rommet, men også disse maskinene ville stå ovenfor store utfordringer. Det jeg personlig desidert IKKE tror på, er at avanserte romskip som kan krysse tid og rom, og fly uanfektet av tyngdekraft osv. til stadighet kræsjer på jorden. Aliens flyr IKKE med Zimbabwe Air 5 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg er overbevist om at det finnes liv andre stedet i universet. Noe annet er absurd for min del. Når det er sagt har jeg svært liten tro på observasjonene som er gjort her på jorden. For hvis det hadde vært en realitet at det var snakk om utenomjordiske vesner forstår jeg ikke hvorfor de ikke har tatt kontakt Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg er overbevist om at det finnes liv andre stedet i universet. Noe annet er absurd for min del. Når det er sagt har jeg svært liten tro på observasjonene som er gjort her på jorden. For hvis det hadde vært en realitet at det var snakk om utenomjordiske vesner forstår jeg ikke hvorfor de ikke har tatt kontakt Jeg får spille djevelens advokat et øyeblikk Men dersom det er så mye liv i universet som vi tror, så er det jo relativt logisk at svært mange ville komme og besøke oss, men at de har en eller annen slags traktat eller underforståelse at det ikke er lov å rote for mye i utviklingen til laverestående sivilisasjoner, ala Star Treks "prime directive". Uansett hadde man nok villet forbli usett, og da har hvertfall ikke jeg tvil om at noen som eventuelt kan forbigå eller jukse seg forbi lyshastigheten har muligheten til å unngå oppdagelse, og da særlig radar, når vi mennesker selv allerede har klart det. Lenke til kommentar
ole1990 Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 At det finnes liv på andre planeter er det altså ingen tvil om. Men at vi hele tiden også har besøk i vår egen atmosfære er noe som også har blitt veldig åpenbart for meg etter å ha sett dokumentaren jeg linket til i første post i denne tråden. Jeg vil anbefale alle å se den før synsingen og teoretiseringen fortsetter. Den er gratis (lovlig gratis til og med), og tar ca 90 minutter. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg er overbevist om at det finnes liv andre stedet i universet. Noe annet er absurd for min del. Når det er sagt har jeg svært liten tro på observasjonene som er gjort her på jorden. For hvis det hadde vært en realitet at det var snakk om utenomjordiske vesner forstår jeg ikke hvorfor de ikke har tatt kontakt Jeg får spille djevelens advokat et øyeblikk Men dersom det er så mye liv i universet som vi tror, så er det jo relativt logisk at svært mange ville komme og besøke oss, men at de har en eller annen slags traktat eller underforståelse at det ikke er lov å rote for mye i utviklingen til laverestående sivilisasjoner, ala Star Treks "prime directive". Uansett hadde man nok villet forbli usett, og da har hvertfall ikke jeg tvil om at noen som eventuelt kan forbigå eller jukse seg forbi lyshastigheten har muligheten til å unngå oppdagelse, og da særlig radar, når vi mennesker selv allerede har klart det. Jeg ser at det var en liten selvmotsigelse der, men det jeg mente var at hvis de først tok bryet med å reise hit kunne de i det minste sagt hei Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg vet at det er et ullent tema, og veldig lite akseptert å snakke om. I den grad at man blir ofte satt i bås som gal dersom man tar opp temaet. Jeg har lest ganske mye på dette, og har alltid vært en skeptiker, og avfeid det som konspirasjonsteorier, oppspinn og manipulasjon av såkalt "videobevis". Men her om dagen kom jeg over dokumentaren The Day Before Disclosure som er produsert av det norske produksjonsselskapet New Paradigm Films. Dokumentaren inneholder intervjuer med tidligere ansatte høyt oppe i det amerikanske militæret som står frem med ting de vet, jagerflypiloter som har filmet UFOer, politimenn som har gjort observasjoner, etc. Lista er lang og overbevisende. Det er snakk om UFOer i vår egen atmosfære. Mange av dem. Det som skremmer meg er at nært sagt ingen snakker om dokumentaren. Søker man på dokumentaren på Twitter er det kun 3 stk som har nevnt den. Og her snakker vi om en dokumentar som ble publisert i 2010. Jeg personlig er veldig overbevist etter å ha sett den, og synes det er rart at den ikke har fått større oppmerksomhet. Derfor trenger jeg å snakke om dette utenfor vennekretsen min. Hva tenker folk om saken? Produksjonsselskapet har lagt den ut gratis på sine nettsider: http://newparadigm.n.../free-screening Jeg vil anbefale alle å i hvert fall se den og gjøre opp sin egen mening. Det burde være unødvendig å si det opplagte: Vær så snill å hold dette til en saklig diskusjon. Anser det for like sansynlig at UFO-er eksisterer som det er at det ikke var en realitet at det første mennesket satte foten på månen i 1969: http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_landing_conspiracy_theories Har selv sett uidentifiserte flyvende objekter, og siden ingen andre har identifisert disse (les: forsvaret og myndigheter), så ER de UFO'er til det motsatte er bevist! Hvorvidt det dreier seg om besøkende fra andre planeter mm... gjenstår å se. Sannsynligheten for at det finnes liv andre steder enn på jorden er vel ganske stor, er den ikke? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Uidentifiserte flyvende objekter er det jo ikke tvil om at man har støtt på. Hva disse objektene faktisk er, er per definisjon usikkert. Selv antar jeg ikke at UFOer er utenomjordiske vesener, siden jeg til nå ikke har sett noen gode beviser på dette. At utenomjordiske vesener eksisterer ser jeg på som svært sannsynlig, men hvor vanlig det er med en intelligens som er på nivå med, eller overgår vår egen, er det vanskelig å svare på. Man må også huske at intelligens ikke automatisk betyr at man er i stand til å utvikle avansert teknologi. Hadde vi mennesker levd utelukkende i saltvann, så er det usikkert om vi hadde klart å oppdage og utnyttet elekrisitet på den måten vi gjør i dag. Hadde vi hatt betydelig dårligere griperedskaper (hender), så er det heller ikke sikkert at vi hadde vært i stand til å utvikle finmekanikk i den hastigheten vi har gjort til nå, selv om intelligensnivået vårt hadde vært det samme. Hadde vi vært flyvende vesener med vinger i stedet for hender, så hadde vi kanskje ikke klart å utviklet noen former for avanserte verktøy i det hele tatt, selv om vi var 50% smartere enn vi er nå. Endret 12. januar 2012 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hva har dette med historie å gjøre, i bestefall skal dette være i vitenskap delen, i værste fall humor delen av forumet. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Liv andre steder i universet er en selvfølge, tatt i betrakning hvor enormt stort det er. Vi er ikke unike her vi er. Men å dra det så langt at vi stadig har besøk her på jorden syns jeg blir mer søkt, om vi så skulle få besøk, ville det ikke vært normalt og vise seg fram? Skal ikke gå for langt i det. Men om det finnes liv der ute, så er det mest sannsynlig veldig langt unna, ikke på mars, men enda litt lenger. Og det å reise over de uforståelig store avstandene i universet er håpløst, selvom du kan reise i lysets hastighet. Du vil fortsatt bruke millioner av år bare for å komme deg "litt" rundt. Og til sist, ville ikke stolt et sekund på det som blir diskutert i den filmen med han såkalte Dr. Steven Greer og det disclosure projectet han prater så varmt om. Det har holdt på i årevis, han skal liksom avsløre store ting hele tiden. Enten det er aliens eller fantastiske "energimaskiner" som skal frelse verden og gi alle gratis energi. Han har bevis på svevende biler fra 1950 tallet. Har han og gjengen sin noen gang klart å bevise noe av dette? NEI! Det ender alltid opp med at det må utsettes fordi noen blir drept, kidnappet eller hjernevasket av "myndighetenes" agenter. De går tom for penger og trenger mer støtte i fra tilhengere(deg og meg). Peace out! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 For å svare på spørsmålet - ja, ufo'er eksisterer. Har ikke hatt tid til å se på ts-filmen, men skal så klart gjøre det. men legger ved en annen som jeg synes er god. http://www.youtube.com/watch?v=WlLN_Jcg1pc Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 dokumentaren The Day Before Disclosure The Discosure Projekt (avsløringsprosjektet) har blitt diskutert i det vide og det brede på dette forumet tidligere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=768264&p=18629371&st=680entry18629371 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 dokumentaren The Day Before Disclosure The Discosure Projekt (avsløringsprosjektet) har blitt diskutert i det vide og det brede på dette forumet tidligere: http://www.diskusjon... Så fint da Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Og til sist, ville ikke stolt et sekund på det som blir diskutert i den filmen med han såkalte Dr. Steven Greer og det disclosure projectet han prater så varmt om. Det har holdt på i årevis, han skal liksom avsløre store ting hele tiden. Enten det er aliens eller fantastiske "energimaskiner" som skal frelse verden og gi alle gratis energi. Han har bevis på svevende biler fra 1950 tallet. Har han og gjengen sin noen gang klart å bevise noe av dette? NEI! Det var vel stort sett dette vi kom fram til forrige gang Avsløringsprojektet ble diskutert. De eneste "bevisene" var gamle menn som pratet om det de hevdet de hadde beviser for, men selve de konkrete bevisene ble aldri fremvist ... Det var stort sett mangelen på konkrete bevis som gjorde at den forrige tråden til slutt døde ut. Å se på en gammel pratevideo én gang til bringer neppe noen nye "beviser" til "avsløringen". Jeg regner Avsløringsprosjektet som dødt og begravet, og ikke noe man behøver å bruke mer tid på å diskutere. 4 Lenke til kommentar
vill panda Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg vet at det er et ullent tema, og veldig lite akseptert å snakke om. I den grad at man blir ofte satt i bås som gal dersom man tar opp temaet. Jeg har lest ganske mye på dette, og har alltid vært en skeptiker, og avfeid det som konspirasjonsteorier, oppspinn og manipulasjon av såkalt "videobevis". Men her om dagen kom jeg over dokumentaren The Day Before Disclosure som er produsert av det norske produksjonsselskapet New Paradigm Films. Dokumentaren inneholder intervjuer med tidligere ansatte høyt oppe i det amerikanske militæret som står frem med ting de vet, jagerflypiloter som har filmet UFOer, politimenn som har gjort observasjoner, etc. Lista er lang og overbevisende. Det er snakk om UFOer i vår egen atmosfære. Mange av dem. Det som skremmer meg er at nært sagt ingen snakker om dokumentaren. Søker man på dokumentaren på Twitter er det kun 3 stk som har nevnt den. Og her snakker vi om en dokumentar som ble publisert i 2010. Jeg personlig er veldig overbevist etter å ha sett den, og synes det er rart at den ikke har fått større oppmerksomhet. Derfor trenger jeg å snakke om dette utenfor vennekretsen min. Hva tenker folk om saken? Produksjonsselskapet har lagt den ut gratis på sine nettsider: http://newparadigm.no/web/guest/free-screening Jeg vil anbefale alle å i hvert fall se den og gjøre opp sin egen mening. Det burde være unødvendig å si det opplagte: Vær så snill å hold dette til en saklig diskusjon. Ja, de såkalte ufoene eksisterer i virkeligheten, I en del land så er dette et helt alminnelig flygende kjøretøy. Men de kommer ikke fra verdensrommet. Jeg kunne fortalt mye om dette, men det er så lett å bli beskyldt for trolling og usaklighet fordi det er en del folk her på forumet som ikke tåler å lese sannheten, men velger heller at det skal forbli et mysterium. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg kunne fortalt mye om dette, men det er så lett å bli beskyldt for trolling og usaklighet fordi det er en del folk her på forumet som ikke tåler å lese sannheten, men velger heller at det skal forbli et mysterium. Det er veldig hensysfullt å ikke dele all denne umåte kunnskapen din ukritisk. "her følger det en hel masse smilies som knipser frenetisk"! Lenke til kommentar
vill panda Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg kunne fortalt mye om dette, men det er så lett å bli beskyldt for trolling og usaklighet fordi det er en del folk her på forumet som ikke tåler å lese sannheten, men velger heller at det skal forbli et mysterium. Det er veldig hensysfullt å ikke dele all denne umåte kunnskapen din ukritisk. "her følger det en hel masse smilies som knipser frenetisk"! Slike utalelser er et eksempel på hvor vanskelig det er å nå fram med et buskap. Vi som vet noe om dette blir ilagt munnkurv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg kunne fortalt mye om dette, men det er så lett å bli beskyldt for trolling og usaklighet fordi det er en del folk her på forumet som ikke tåler å lese sannheten, men velger heller at det skal forbli et mysterium. Det er veldig hensysfullt å ikke dele all denne umåte kunnskapen din ukritisk. "her følger det en hel masse smilies som knipser frenetisk"! Slike utalelser er et eksempel på hvor vanskelig det er å nå fram med et buskap. Vi som vet noe om dette blir ilagt munnkurv. Skal det ikke mere til - kan det være at budskapet er svakt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå