Gå til innhold

Nye NVIDIA-drivere øker 3dMark igjen...

slacker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som faktisk kan forklare meg hvorfor 3dmarks går fortere nå og får bedre poengsumm mens ingen spill øker i fps?

Det har blitt nevt her tidligere, og grunnen er at den nyeste driveren til nVidia er optimert for DX9, og ikke DX8.1.

Når man da tester spill vil man ikke få noen økt ytelse, for per i dag finnes det ingen spill som benytter seg av DX9. 3dMark03 derimot tester ytelse i DX9, og da sier det seg selv at ytelsesøkningen kun finnes, og kan dokumenteres i 3DMark03.

Det overasker meg stort om det viser seg at nVidia har urent mel i posen denne gangen.

Leste forklaringen litt sent men pytt pytt en erfaring rikere... Om vi da skal stole på nvidia blir vel egentlig en annen sak, det er utrolig lett å si at det er en optimalisering for dx9 kode når det ikke finnes spill på markedet som tester den...

Men har sagt mitt om nvidia og optimaliseringene deres, hver gang jeg oppdaterte etter 41.09 sank ytelsen i spill. Derfor stoppet jeg på 41.09.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes også det blir for lettvint å si at litt ekstra 3dmark03 score er det samme som juksing. Siden det ikke er lenge til dx9 spill ruller ut er dette en fin tid å begynne å optimalisere driveren for dx9. Det er alt for mye misstenksomhet rettet mot nvidia til at de ville våge å jukse på noe som helst vis. Det er veldig synd at det ikke finnes noen ikke så fullt kommersielle dx9 tester. Men å si at de jukser på grunn av bedre 3dmark score blir for lettvint.

Lenke til kommentar

Haha - denne tråden er utrolig morsom! :D

Ser ikke ut som noen gidder å lese postene før de poster selv, så denne tråden ser litt forenklet slik ut:

Brukernavn 1:

"Hallo! Nå har Nvidia juksa igjen! Mer poeng i 3DMark 03 enn i spill!"

Brukernavn 2:

"Ja, men 3DMark 03 bruker alle features i DirectX 9.0, noe ingen spill gjør ennå"

Brukernavn 3:

"Fy søren, hvorfor får dem mere poeng i 3DMark enn i spill a!!??"

Brukernavn 4:

"Tror ikke det er nevnt enda, men 3DMark 03 bruker jo alle DirectX 9.0 tingene da, noe ingen spill gjør"

Brukernavn 5:

"Fy flate, da skal jeg ihvertfall ikke kjøpe nvidia igjen, når dem jukser seg til å få mere poeng i 3DMark 03 enn i spill!!"

Brukernavn 6:

"Nå er det vel sånn så vidt jeg vet, at 3DMark bruker DirectX 9.0 veldig mye, noe ikke spill gjør"

Osv., osv., osv.....

:lol:

Lenke til kommentar

Morsom ja...

Det ser visst ikke ut til at alle ennå har forstått at dette er et dx9 optimalisert kort med optimaliserte drivere for dx9. Så dommen kommer ikke før dx9 spillene er her. Ytelsen i dx8 er sikkert av mindre betydning for NV så lenge den ikke blir veldig mye dårligere. 44.03 kan være OK for de som bare vil spille dagens spill. DOOM3 blir vel dx9 så det blir spennende å se da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...