Gå til innhold

Nye NVIDIA-drivere øker 3dMark igjen...

slacker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig at dere har har rett i mistankene deres, men jeg synes fortsatt dere burde skamme dere. Tenk å basere sine utalser på noe som man har lest på THG.

Jeg har vanskelig for å tro at nVidia jukser nå igjen. Så frekke og dumme er det ingen som er. Det er nok et annet svar på hvorfor resultatene er blitt så høye, og vi får nok høre alt om det snart.

Lenke til kommentar
Det er godt mulig at dere har har rett i mistankene deres, men jeg synes fortsatt dere burde skamme dere. Tenk å basere sine utalser på noe som man har lest på THG.  

Jeg har vanskelig for å tro at nVidia jukser nå igjen. Så frekke og dumme er det ingen som er. Det er nok et annet svar på hvorfor resultatene er blitt så høye, og vi får nok høre alt om det snart.

Det om THG måtte komme fra en AMD-mann da :woot: hehe,,

Synes THG er troverdige nok, hvis du samenligner resultetene fra THG + en AMD side (AMDZone?) , og deler på to, får du ett bra svar ;)

Synes det er litt merkelig hvis nVidia prøver seg på Futuremark igejn da :shrug:

Lenke til kommentar

vel Nvidia lanserte jo Nv30 her engang, det var jo rett og slett dumt.

Hvorfor skal de ikke være så dumme at de prøver å jukse en gang til?

synes Sis kunne jusket litt md xabre brikkene sine jeg, så kunne de kanskje målt seg med Geforce og radeon:D

Lenke til kommentar

Syns ikke det var noe galt med det.

Alle må jo skjønne at 4700 som fx5900 fikk før er _ALT_ for dårlig for et slikt kort som ligger på samme linje som R9800pro!

Så nå kommer virkeligheten mer til syne.

For at fx5900 får 4700 og R9800pro skal få langt over 5000 i 3dmark 03 sier seg selv at det er noe som er galt.

Så den nye drivern har etter min mening bare retta opp det som var "galt" og fått kortet på den linja det skal være.

Selv så bruker jeg _aldri_ 3dmark 03 til testing, alt for mye tull med det programmet! gir et totalt meningsløst bilde av den reelle ytelsen på maskinen.

Lenke til kommentar

Alle må jo skjønne at 4700 som fx5900 fikk før er _ALT_ for dårlig for et slikt kort som ligger på samme linje som R9800pro!

For at fx5900 får 4700 og R9800pro skal få langt over 5000 i 3dmark 03 sier seg selv at det er noe som er galt.

Så den nye drivern har etter min mening bare retta opp det som var "galt" og fått kortet på den linja det skal være.

Selv så bruker jeg _aldri_ 3dmark 03 til testing, alt for mye tull med det programmet! gir et totalt meningsløst bilde av den reelle ytelsen på maskinen.

LOL...

Litt synd at driveren faktisk ikke gjør noe annet enn å øke poengsummen på 3dmark, kunna like så godt hacka selve programmet og gjort til at alle nvidia kort får 2xpoengsum samt alle ati /2 poengsum...

Lenke til kommentar

SANTA CLARA, CA?AUGUST 12, 2003?NVIDIA Corporation (Nasdaq: NVDA), the worldwide leader in visual processing solutions, today announced the availability of the NVIDIA® Detonator? FX Release 45.23 unified drivers for the Company?s award-winning suite of desktop, mobile and workstation graphics processing units (GPUs). NVIDIA Detonator FX Release 45.23 is the Futuremark recommended driver in order to get an accurate 3DMark03 score. Free of charge, and available for download today at http://www.nvidia.com/drivers, the new Detonator FX driver deliver a significant performance increases, improved image quality and an innovative user interface all designed to extend and enhance the users graphics experience. Detonator FX provides unmatched 3D graphics performance in real-world game benchmarks, and works on the entire family of graphics processors, including the GeForce FX, consumer line of GPUs, nForce? platform processors and the Quadro family of workstation.

Detonator FX Release 45.23 also supports OpenGL® and the Microsoft® DirectX® application program interface (API) ?allowing developers to create content that fully exposes the hardware features of NVIDIA?s GPUs.

forklaringen fra nvidia ble funnet her

Men det er mistenkelig at det er bare 3dmark scoren som øker og ikke noe annet.

Googlet litt og fant et par sider som viste det samme; de nyeste nvidia driverene ga en poeng økning på rundt 20%

Lenke til kommentar
.

Googlet litt og fant et par sider som viste det samme; de nyeste nvidia driverene ga en poeng økning på rundt 20%

mistenkelig? her snakker vi håndfast bevis.. 3dmark er og blir ett unøyaktig og derfor dårlig benchmark prog.

Lenke til kommentar
vel Nvidia lanserte jo Nv30 her engang, det var jo rett og slett dumt.

Hvorfor skal de ikke være så dumme at de prøver å jukse en gang til?

synes Sis kunne jusket litt md xabre brikkene sine jeg, så kunne de kanskje målt seg med Geforce og radeon:D

SiS HAR jukset med sine brikker. Om du kikker på bildekvaliteten så er den så vannvittig dårlig i forhold til ATI, Matrox, nVidia osv at det går under juksing i mine øyne. Kortet tegner sikkert bare 60-70% av de punktene den skal, og bruker en smearing algoritme for å dekke over. Maken til uskarpt, og lite detaljert bilde må man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

LOL...

Litt synd at driveren faktisk ikke gjør noe annet enn å øke poengsummen på 3dmark, kunna like så godt hacka selve programmet og gjort til at alle nvidia kort får 2xpoengsum samt alle ati /2 poengsum...

Prøv å tenk litt logisk panikk!

1.fx5900 og R9800pro kommer nesten helt jevnt ut på spill tester

2.samme gjelder 3dmark 01se

Så gi meg èn god grunn til at ikke fx5900 skal få ca. like mye som R9800pro i 3dmark03!

Nå som den nye drivern har kommet ut og fått fx5900 på et rett nivå der, så er fx5900 og r9800pro jevngode på det meste.

Lenke til kommentar
.

mistenkelig? her snakker vi håndfast bevis.. 3dmark er og blir ett unøyaktig og derfor dårlig benchmark prog.

Er vel ikke programmets feil at enkelte jukser for å klare å henge med :o

Lenke til kommentar
.

Er vel ikke programmets feil at enkelte jukser for å klare å henge med :o

9800Pro hadde samme ytelse som 5900U med den gamle nVidia drivern i alle apps, bortsett fra i 3dmark03 .. så kaller dere det juks når nVidia fikser drivern slik at poengsummen sammsvarer med det vi ser i alle andre tester og spill. Her er det noe forbanna galt.

Om det er noen som jukser så må det være begge, men i så fall har ATI jukset i 03 hele tiden, og at nVidia først nå hang seg på med denne siste drivern.

Lenke til kommentar

LOL...

Så gi meg èn god grunn til at ikke fx5900 skal få ca. like mye som R9800pro i 3dmark03!

Nå som den nye drivern har kommet ut og fått fx5900 på et rett nivå der, så er fx5900 og r9800pro jevngode på det meste.

En god grunn er vel at nesten ingen av spillene som testes er basert på DX9, 3DMark03 derimot har vel en del DX9 tester, og kanskje ATi er litt "bedre" på DX9 ;)

Lenke til kommentar

Når det gjelder sammenligning av spill ytelse og 3DMark 2003 ytelse, så er det vel sånn at det er veldig få, om noen, spill ute ennå som bruker så avanserte DirectX 9.0 funksjoner som 3DMark 03 gjør?

Det kan godt hende Nvidia har juksa, men det er jo ikke sikkert. Det at denne ytelses økningen ikke vises i spill, kan jo være nettopp fordi sammenlignbare spill ikke ennå bruker den teknologien som 3DMark 03 bruker? 3DMark 03 bruker og måler vel absolutt alle de funksjonene DirectX 9.0 har? Noe som ingen spill ellers gjør ennå(tror jeg da).

Lenke til kommentar

Så du synes at det er greit å "tilpasse" grafikkdriveren for å få "rett" score her? Skjønner jo poenget ditt, men dette blir bare helt feil måte å gjøre det på.

Problemet må jo i såfall ligge i 3D-Mark, IKKE i grafikkdriveren til Nvidia. Nvidia sitt ansvar skal være å lage skikkelige drivere, ikke å optimalisere dem så de gir "rett" score i benchmark-program. 3D-mark skal være et program for å teste grafikkortets ytelse i spill uavhengig av driver.

Bare det faktum at Nvidia (og ATI for den saks skyld) bruker store ressurser på å tilpasse drivere til 3D-mark istedetfor å gi oss bedre spillytelse er forkastelig spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...