Pawned Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hei! Jeg går nå på VG1, jeg har har P-matte. På P-matten får jeg høye karakterer (fra sterk 5 til 6), og har dermed lyst på en større utfordring. Jeg har hørt at en kan gå fra P-matte til S-matte, men at den overgangen er veldig vanskelig og at mange sliter. Derfor er jeg ganske usikker. Jeg har bestemt meg for å jobbe veldig hardt med faget, om jeg bytter, og som regel klarer jeg å "walk the walk" når jeg bestemmer meg for noe. (Jeg bestemte meg for å jobbe mye hardere med karakterene mine på Videregående og snittet har gått opp fra 4,3 til 5,2). Så på grunn av alt dette, står jeg ovenfor et stort dilemma, S-matte eller P-matte? (Om noen har gått/går på S-matte tidligere, del gjerne erfaringer) Lenke til kommentar
Samara Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hvis du har bestemt deg for å jobbe mye med faget (og fra før av ikke egentlig har noen problemer med matte), så tror jeg at du skal klare S-matten greit Kan du ikke snakke litt med mattelæreren din om dette? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 What he said. Hvis du virkelig går inn for å lære deg dette, bruker læreren aktivt og leser i boken, så tror jeg ikke det bør være noe stort problem. I tillegg så åpner S-matte for nye veier, f.eks. hvis du senere ønsker å studere noe som krever matte. Jeg tok R-matte da, men har hørt at S skal være en del lettere. Men du må sikkert belage deg på å sitte en del kvelder med matte da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå