Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp! Mitt forhold er på vei til å gå i dunken

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med ei jente i tre uker nå, vi har hengt sammen hver dag omtrent i tre måneder. Ting har vært kjempefint, alt inntil i går hvor ting forandret seg. For jeg hadde en hemmelighet som jeg hadde holdt lenge som jeg måtte få ut.

2,5 mnd siden

Det som skjedde var. Jeg og jenta hadde vært med hverandre noen dager og hygget oss. Men jeg har vært såret i forhold før, jeg har vært redd for forpliktelser, jeg syns det er vanskelig å i det hele tatt føle noe for en person. Når jeg var på jobbseminar en helg så ble jeg ut på kvelden veldig full og hadde sex med ei annen jente. Jeg angrer noe så sykt og inderlig på at jeg gjorde det, bortsett fra det som skjedde den ene gangen der har ikke jeg hatt kontakt med noen andre jenter omtrent. Bare fordi at jeg ville at jenta mi kunne stole på meg.

Men i går så måtte jeg fortelle henne det, jeg visste at det kom til å gjøre mer skade enn godt, men jeg bare måtte gjøre det. Jeg syns ikke hun fortjener noen som lyver for henne, jeg har ødelagt selvbilde hennes. Hun snakker så vidt med meg, og jeg gråt i timesvis denne morgenen.

Så det jeg lurer på er om det er noe håp? Hun sier at hun vil ikke at jeg skal ringe henne, sende henne meldinger eller snakke til henne. Men ønsker hun kanskje innerst inne at jeg skal bevise at jeg ikke gir opp? Prøve å bevise at det bare er henne som er viktig for meg?

Jeg hater virkelig den situasjonen her, mest hater jeg det jeg gjorde i et svakt øyeblikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjip dame du har da. Dama mi tilga mitt utroskap, og jeg har fått en sjanse til. Men vi har vært sammen i snart 4 år da, pluss at jeg pyntet litt på sannheten og påsto at det var et ons når det hadde pågått i måneder. Lær deg å overse samvittigheten din og slutt å tro at ærlighet varer lengst. Det gjør det ikke. Glem den dama der eller kjemp for henne og lær deg å bli mer kynisk i framtiden.

Postet av anonym: f99985aa85f1940c2d3d6b7b14f19c87

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kjip dame du har da. Dama mi tilga mitt utroskap, og jeg har fått en sjanse til. Men vi har vært sammen i snart 4 år da, pluss at jeg pyntet litt på sannheten og påsto at det var et ons når det hadde pågått i måneder. Lær deg å overse samvittigheten din og slutt å tro at ærlighet varer lengst. Det gjør det ikke. Glem den dama der eller kjemp for henne og lær deg å bli mer kynisk i framtiden.

Jaså, falskheten er på tur igjen? Fine råd du gir, gitt, "pynte på sannheten" i ditt tilfelle er jo å lyve så det renner.

Til TS: bra du sa sannheten. Ok, kanskje du mister denne dama, men man lærer av sine feil, og kanskje du ikke gjør samme tabbe i fylla igjen neste gang...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jaså, falskheten er på tur igjen? Fine råd du gir, gitt, "pynte på sannheten" i ditt tilfelle er jo å lyve så det renner.

Til TS: bra du sa sannheten. Ok, kanskje du mister denne dama, men man lærer av sine feil, og kanskje du ikke gjør samme tabbe i fylla igjen neste gang...

Jeg blir nesten provosert over dere moralister. Jeg har vært en av dere før, og en ting jeg har erfart er at det ikke gainer meg for fem øre. Det å gå rundt her i livet og liksom skal være så ordentlig er kun noe samfunnet som helhet tjener på. Det tjener på å ha lydige mennesker som skal unnskylde seg at de eksisterer og være "flink-pike" mennesker. Men for meg som individ tjener jeg ingenting på det. Jeg har hatt mye mer framgang i livet etter at jeg sa til meg selv "fuck it" og bestemte meg for å sette meg selv øverst her i verden. Du kan synes akkurat hva du vil om det, men faktumet er at jeg fortsatt har dama mi og samtidig fikk kose med et råskinn av en kvinne samtidig. Men du har latt deg hjernevaske av samfunnets normer og opplever nok ikke like mye action. Mn hva betyr det, du har jo maralen på din side.... :!: Gi deg selv en klapp på skulderen og kos deg med den tanken. Jeg på min side er glad jeg solgte den for min egen nytelse. In the end, ill have more fun then you.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg blir nesten provosert over dere moralister. Jeg har vært en av dere før, og en ting jeg har erfart er at det ikke gainer meg for fem øre. Det å gå rundt her i livet og liksom skal være så ordentlig er kun noe samfunnet som helhet tjener på. Det tjener på å ha lydige mennesker som skal unnskylde seg at de eksisterer og være "flink-pike" mennesker. Men for meg som individ tjener jeg ingenting på det. Jeg har hatt mye mer framgang i livet etter at jeg sa til meg selv "fuck it" og bestemte meg for å sette meg selv øverst her i verden. Du kan synes akkurat hva du vil om det, men faktumet er at jeg fortsatt har dama mi og samtidig fikk kose med et råskinn av en kvinne samtidig. Men du har latt deg hjernevaske av samfunnets normer og opplever nok ikke like mye action. Mn hva betyr det, du har jo maralen på din side.... :!: Gi deg selv en klapp på skulderen og kos deg med den tanken. Jeg på min side er glad jeg solgte den for min egen nytelse. In the end, ill have more fun then you.

Jeg syntes synd på deg. Hvis du hadde sett det jeg har sett og opplevd det jeg har gjortv ville du aldri ha gjort noe for å såre et annet menneske på den måten.

Jeg var en lignende type før og handlet kun utifra egen vinning.

Tro meg. Alt kommer tilbake på en eller annen måte. Spørsmålet er om du møter det med ren samvittighet når den tid kommer.

PS

Du sier du solgte din egen moral for egen nytelse. Det vil si at du på en måte fôrer deg selv ved å såre mennesker.

Jeg håper virkelig du forstår at dette ikke er slik du skal leve, hvis du ikke gjør det bør du håpe de tingene jeg har sett kun eksisterer i mitt eget hode...

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å ha det gøy og å være drittsekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært dama di ts så hadde det ikke vært sjans for forholdet overhodet. Utroskap er en dealbreaker og det kommer det alltid til å være. At du ble full er bare en dårlig unnskyldning. At du i tillegg har klart å være utro såpass tidlig i forholdet forteller meg at du egentlig ikke tar forholdet spesielt seriøst. Så nei, jeg ville ikke sett noen grunn til å fortsette et forhold med deg hvis du var min kjæreste.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært dama di ts så hadde det ikke vært sjans for forholdet overhodet. Utroskap er en dealbreaker og det kommer det alltid til å være. At du ble full er bare en dårlig unnskyldning. At du i tillegg har klart å være utro såpass tidlig i forholdet forteller meg at du egentlig ikke tar forholdet spesielt seriøst. Så nei, jeg ville ikke sett noen grunn til å fortsette et forhold med deg hvis du var min kjæreste.

Det er ikke lett å få frem hvordan alt har vært mellom oss. Det er ikke lett å få frem hvem jeg er på et foruminnlegg. Men jeg forstår hva du tenker, det er helt forferdelig å få misbrukt sin egen tillit til andre på den måten.

Jeg har vært i ett langt forhold som varte i to år, i det forholdet var jeg ikke utro en eneste gang, jeg passet alltid på å ikke gi kjæresten min grunn til å være sjalu. Men etter et par år hadde vi vokst fra hverandre og begge fant ut at det var like greit å gå fra hverandre uten noen sure miner.

Det som skjedde med meg etter dette var at jeg ble veldig ensom og trengte nærhet hele tiden og min løsning ble sex. Jeg lærte meg å sjekke opp damer og gikk fra den lille søte gutten til et ludder uten følelser som ikke klarte å la andre slippe inn på seg. Det som skjedde når jeg først møtte "Mari" var at det tok tid for meg å kunne slippe henne innpå meg, hun er en utrolig bra jente og det som har gjort meg så glad med henne er at hun har forandret meg. Jeg er for første gang på tre år skikkelig forelsket. Det er akkurat derfor jeg følte at jeg måtte si det til henne, jeg kunne latt vær og alt hadde vært bra men jeg klarte det bare ikke. Jeg tror ikke jeg kommer til å gi opp med det første, for jeg vet at både jeg og henne er veldig glad i hverandre. Men det jeg har gjort finnes det ingen unnskyldning for, ja jeg var full og jeg sa det til henne men samtidig sa jeg også at det er ingen unnskyldning for hva jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Man kan ha det mye moro uten å være falsk også. Å fare med løgn som du gjør er et tegn på feighet. Ekte menn står for det de gjør, uten å måtte være falske. Man kan være ego uten å være falsk. Det er forskjell på å sette seg selv først og å føre folk bak lyset, som du gjør.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Det er umulig for noen her inne å tilsi om hun vil tilgi deg eller ikke. Forholdet deres var jo ganske nytt på den tiden, så det er ikke sikkert at det veier så tungt etter hun har fått tenkt seg litt om. Det kan hende at det hele kom som et såpass stort sjokk på henne, at hun trenger tid alene til å tenke over det og hva det betyr.

Jeg foreslår at du lar henne være i fred den tiden hun trenger til å tenke. Når hun har sagt at hun ønsker space til å tenke, så gi henne det. I hvert fall en liten stund.

Jeg, personlig, syns ikke dette var så ille. Det er selvfølgelig litt problematisk at du ikke har fortalt henne det tidligere, og hun kan være redd for at noe lignende skal skje i fremtiden. Men det er bare snakk om at dere var sammen noen dager før det skjedde. Ergo vet du ikke hvor forholdet deres var på vei, eller hva dere gjorde, så lenge dere ikke hadde avklart at dere var sammen.

Lenke til kommentar

Jeg tror det holder med disse innleggene mot "AnonymDiskusjon". Vi trenger ikke å repetere de samme fordømmende ordene 100 ganger, fordi det ikke fungerer. Man kan sjeldent forandre folk som ikke vil forandre seg selv.

On topic.

Du skulle vel ikke ha fortalt det til henne, men det er jo allerede gjort. Hva med å si at du var usikker på hva du ville den gangen og at nå vil du ha forhold? Du har nok ikke ødelagt selvbildet hennes, så kanskje la det gå litt tid og se hva hun vil videre?

Lenke til kommentar

Det er så forferdelig frustrerende alt det her. Jeg gjorde det jeg gjorde to-tre uker etter jeg møtte henne og vi var ikke i et forhold.

Jeg får virkelig prøve å gi henne plass til å tenke, men det er så vanskelig. Det eneste jeg får til er å gå rundt og tenke på henne, vente på at hun skal svare meg. Men takk for svar alle sammen, jeg setter pris på det!

Lenke til kommentar

Det har noe å si, fordi jeg sa til henne samme kveld at jeg var glad i henne og møtte henne dagen etterpå og vi hadde sex. Det er så vanskelig å få fram alt i ett innlegg. Men jeg føler ihvertfall at jeg har gjort noe galt.

Lenke til kommentar

Det er så forferdelig frustrerende alt det her. Jeg gjorde det jeg gjorde to-tre uker etter jeg møtte henne og vi var ikke i et forhold.

Jeg får virkelig prøve å gi henne plass til å tenke, men det er så vanskelig. Det eneste jeg får til er å gå rundt og tenke på henne, vente på at hun skal svare meg. Men takk for svar alle sammen, jeg setter pris på det!

Må du se å manne deg opp da. Herregud, du har ikke gjort noe galt. Det eneste du har oppnådd er å få henne til å tro at du har gjort noe galt, noe hun kommer til å tro, så lenge du står der med hånda i lua å beklager deg. Du påvirker henne bare i feil retning ved å unnskylde deg for dette å sitte der å håpe på at hun skal tilgi deg.

Nå har du en fin mulighet til å vise at du ikke er noen tøffel. Du har faktisk ikke gjort noe galt mot henne. Mange unge jenter blir derimot utrolig emosjonelle og gir deg skyldfølelse for å ha hatt et liv før henne. Nesten alle jenter blir forbanna av å tenke på eksene dine og alt du har holdt på med før henne. Med andre ord - de kan bli irrasjonelt forbanna på deg, og samtidig være klar over hvor irrasjonelle de er, og ønker faktisk bare å få vite hvor irrasjonelle de er, å vite at de har en mann som tørr å stå opp for seg selv og eventuelt sette dem på plass om det trengs. Beklager du deg nå og håper på tilgivelse bekrefter du bare alle de negative følelsene hennes og viser at du ikke er i stand til å få henne til å føle seg bedre igjen, samtidig som du føyer deg til henne og du blir kjedelig og en etterdulter.

Vis at du er din egen herre, at du er forelsket i henne, at hun er bedre enn det ligget, og at hun er heldig som har kapret deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eh. Slik jeg tolker innlegget var de på den tiden ikke sammen. => det er ikke utroskap om en ikke er i et forhold med personen.

Her er det hun som må svelge noen kameler, bare. Gi henne litt tid (vet ikke helt hvor lenge). Strengt tatt har du ikke gjort noe "galt", selv om hun (og du?) føler det slik.

Lenke til kommentar

Fortell henne hvor mye du angrer og hvor mye du elsker henne.

Fortell henne at du var en idiot og at det aldri skal inntruffet igjen.

Bruk sterke ord om at du angrer og er en idiot og vis at du er ydmyk. Hvis dette ikke funker så må du nok innse at forholdet er tapt på ett vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...