Gå til innhold

Hvordan beskytte kneet under "kne i skrittet"-øvelsen


Anbefalte innlegg

Litt diffus tittel, muligens, men det er også et problem jeg ikke helt vet hvor hører hjemme.

 

Saken er den at jeg i går hadde min første time med Krav Maga. Jeg tror dette er en sport jeg kunne tenke meg å fortsette med, og derfor trenger jeg tips til hvordan jeg kan unngå en viss skade jeg pådro meg allerede første dagen.

 

Etter et betydelig vekttap har jeg nemlig fått noe så flott som åreknuter nedover beina. Særlig ligger de eksponert rundt kneet på det høyre beinet, og opplevde et par ganger i sommer at de faktisk kunne sprekke, for eksempel da jeg skulle klatre over et gjerde og skubba borti med kneet. Det hovnet opp helt ugudelig mye, jeg fikk et blåmerke på størrelse med en klemeting, det var superømt og jeg kunne ikke gå på beinet på flere dager.

 

I Krav Maga er det som kjent skrittet som får mye av oppmerksomheten, og da vi skulle "knee" hverandre merket jeg fort at jeg hadde klart å sprekke enda en åre. Og slik regner jeg med at det kommer til å fortsette, med mindre noen har noen lure ideer til hvordan jeg kan beskytte kneet mitt.

 

Så, tips mottas med stor takk. Vil nødig måtte slutte bare på grunn av dette =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg burde vel snakke med legen, men jeg var hos ham i sommer da det skjedde første gangen, og jeg fikk ikke følelsen av at det var noe særlig farlig. Bare vondt og veldig stygt.

 

Tenkte på å prøve en slik knestøtte, ja. Kjøpte en på apoteket, men den var ikke justerbar, og jeg fikk den knapt over leggen. Men jeg har litt inntrykk av at de er stive og vil gjøre det vanskeligere å bevege seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...