Gå til innhold

PC ca. 60 000


Anbefalte innlegg

Selv om du ser bort i fra de komponentene du listet opp, og prisen ender på 40k heller enn 60k, er det helt bak mål å bruke så vanvittig mye penger på en pc som kun skal brukes til å spille. Det at man i tillegg i det hele tatt vurderer luftkjøling i denne prisgruppen er nesten litt trist å se. Du har fått flere gode tips i tidligere poster, jeg anbefaler deg å lese igjennom disse en eller to ganger, for så å forkaste handlevognen din og starte på nytt.

 

I bunn og grunn handler det om å tenke seg om, og lære av erfaring, egen eller andres:

 

-Bruker du 60k på en pc nå, er det ingen garanti for at den vil kunne takle alle spill om tre år.

 

-Bruker du 10-15k på en pc nå, er det heller ingen garanti, dog vil du kunne oppgradere vitale komponenter om ett, to eller tre år for en relativt rimelig penge og fortsatt holde deg under 30k i totalt utlegg.

 

Å kjøpe en pc til 60k for ditt behov er totalt unødvending.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahahahaha rofl1.gif

 

for 978 dager siden lagde du en tråd om en PC til 25k, tror nok at du aldri endte opp med å kjøpe noe maskin den gangen. Denne gangen skal du ha en PC til 60k! huh.gif

 

Vis du slår sammen maskinene til alle som har svart deg i tråden her, så er kanskje verdien til sammen 60k, og samtlige av disse maskinene drar det meste av spill på maks.

 

Lag heller en seriøs tråd og gjør litt research, enn å kaste bort tia på komplett.no for å sette sammen det dyreste og kuleste.

 

Slutt å kast bort tia til oss som faktisk prøver å hjelpe folk her på forumet. grumpy.gif

 

 

Stemmer det at jeg la inn denne tråden for 978 dager siden, og stemmer også at det ikke ble kjøp av denne maskinen jeg satte sammen på komplett.no. Jeg fant en brukt på finn.no til ca 15k og denne holder ikke mål idag. Derfor vil jeg nå investere mye penger i en maskin som vil holde seg i lang tid.

Lenke til kommentar

Hahahahaha rofl1.gif

 

for 978 dager siden lagde du en tråd om en PC til 25k, tror nok at du aldri endte opp med å kjøpe noe maskin den gangen. Denne gangen skal du ha en PC til 60k! huh.gif

 

Vis du slår sammen maskinene til alle som har svart deg i tråden her, så er kanskje verdien til sammen 60k, og samtlige av disse maskinene drar det meste av spill på maks.

 

Lag heller en seriøs tråd og gjør litt research, enn å kaste bort tia på komplett.no for å sette sammen det dyreste og kuleste.

 

Slutt å kast bort tia til oss som faktisk prøver å hjelpe folk her på forumet. grumpy.gif

 

 

Stemmer det at jeg la inn denne tråden for 978 dager siden, og stemmer også at det ikke ble kjøp av denne maskinen jeg satte sammen på komplett.no. Jeg fant en brukt på finn.no til ca 15k og denne holder ikke mål idag. Derfor vil jeg nå investere mye penger i en maskin som vil holde seg i lang tid.

 

Sett 45k på konto og kjøp en pc til 15k nå, så kan du ta ut nye 15k om 2-3 år, så har du plutselig en pc i de neste 7-8 åra.

+ det er morsomt å bygge pc

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stemmer det at jeg la inn denne tråden for 978 dager siden, og stemmer også at det ikke ble kjøp av denne maskinen jeg satte sammen på komplett.no. Jeg fant en brukt på finn.no til ca 15k og denne holder ikke mål idag. Derfor vil jeg nå investere mye penger i en maskin som vil holde seg i lang tid.

Hva med å heller kjøpe en pc til 10 000 en gang i året de neste 6 årene?

Du kommer mye bedre ut av det enn 60 000 ut på en gang...

 

Nye standarder, nye teknologier osv. er ting du går glipp av om du investerer i en pc som skal holde veldig lenge.

Lenke til kommentar
Grunnen til at de dyre komponentene er valgt er at jeg tror at med dette oppsettet vil jeg kunne fint spille de nyeste spillene om også 3 år uten problemer.

Quad-SLI i dag støtte er rimelig svak allerede, om et år vil SLI-støtten være svakere siden Nvidia har lansert nye kort som de fokuserer SLI-støtten på. Så når du endelig ville ha nytte av 590 SLI vil du ikke få det siden Nvidia ikke gidder å fokusere på kort som brukes av en håndfull idioter som tro SLI er det samme som fremtidssikring.

 

Om jeg skulle byttet ut komponenter:

2x HD 7970 i CFX, som vil være på den øvre grensen av hva som er fornuftig å kjøre i eyefinity

En strømforsyning som er bedre og billigere er AX1200.

LGA2011 er greit nok siden man får en liten vinning av x16/x16 CFX/SLI når man ser på såpass høy ytelse.

P9X79 PRO er alt du vil trenge

Du må ha 4x RAMbrikker, 3x er for LGA1366, 4x er for LGA2011

2x 240GB SSDer er penger ut vinduet. Det gir deg ingen fordel i gaming, kjøp da heller en 240GB SSD og en Caviar Black 2TB.

TN-paneler i eyefinity er ikke en god idé, du vil ha IPS-paneler så du slipper problemer med synsvinkler.

Creative Fatal1ty er et bedre lydkort for gaming enn hva ASUS har å stille opp med.

 

HAF X er et idiotisk kabinett å bruke til dette. Om du skal få levelig støynivå med dette må du minst ha 800D og vannkjøling. Ideelt ser du på noe slikt som SST-TJ07, XSPC H2 eller SST-TJ11.

 

Om du planlegger å nyte lyden i lydanlegget ditt du vannkjøle og sannsynligvis ha masse radiatorer eller kjøle det i et naborom med slanger gjennom veggen. Hvis ikke kan du like greit kjøre et skikkelig headset istedet for G35.

 

Levetid for oppsettet ditt med disse endringene?

Ca 2 år +- 3 måneder

Endret av arni90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

PCen vil uansett være utdatert om et par år, enten du bruker 15-18 000 eller 60 000.

 

Greit nok, jeg ser at mye er skjermer o.l. I den forstand er jo førstegangskjøp noe dyre enn f.eks meg selv som bare oppgraderer, men allikevel.

 

4 GPUer er rett og slett å tørke seg i ræva med penger, samme med seks kjerners CPU, hvertfall de to som er på markedet nå fra Intel, og det samme gjelder i grunn 24gb med 2000mhz RAM, som appåtil er på feil volt.

SLI skalerer noe slikt som 50%, 30% så får du vel ekstra 5% eller noe slikt for den siste GPUen.

 

INGEN SPILL støtter vel seks kjerners CPUer, hell, de støtter vel så vidt fire kjerners.

 

Forskjellen på 1333mhz RAM og 2000mhz RAM er marginal i spill.

 

Så er det det faktum at du skal luftkjøle hele greia óg. Du blir å koke både kassa og rommet med to GTX590 på luft.

 

 

 

Som jeg nevnte tidligere, så ente vel min "Drømmepc" på 30k ellerno, og det var med mye av det samme som du har, pluss vannkjøling på alt, inkludert RAMblokker, som er totalt bortkastet med ser funky ut.

 

 

 

 

Men igjen, det er ikke mine penger, men du kan nesten ikke forvente å komme hit å spørre om hjelp til å kjøpe en PC til to-tre gjennomsnittlige månedslønner.

Hva i all verden har du planer om å spille uansett? Personlig kjører jeg full pupp på en PC til... Tja, 8 000 eller noe i den duren per dags dato. Kjøper meg heller nytt når jeg trenger det.

 

 

Edit;

Kjøp hvertfall en skikkelig kabinett

http://www.dustinhome.no/silverstone-fulltower-temjin-tj11-atx-black-window/product/5010594115

Endret av lolvik
Lenke til kommentar

Som har blitt sagt mange ganger her, ting holder ikke i flere år. Kjøp en bra psu og kabinett, det kan du ha livet ut.

 

Skjermer holder også lenge, så det kan være verdt å bruke litt penger på det. Og lydanlegg blir heller ei forbigått på ett par år.

 

Resten av delene må du forvente å bytte ut innimellom hvis du vil ligge på toppen av eyecandy i spill

Lenke til kommentar

Skal vedde på at om 2 år så drar ikke den PCen du har linket til fra komplett de nyeste spillene på full grafikk. Og viss du da skal selge PCen din får du ikke en fjerde del av det du kjøpte den for.

Så hør på alle de andre og ikke kast bort så mye penger for det er rett og slett latterlig idioti. Pluss at nVidia kommer jo sikkert snart med en ny serie skjermkort, som sikkert blir en del bedre enn de som er i dag.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...