Nilsen Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Og det fungerer faktisk brillefint. Vi styrte PC-en med øynene Lenke til kommentar
Lactulose Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Offtopic, men noen burde muligens fikse reklamen i topp. Forskyver hele layouten til hardware.nos side nedover på min 16:10 skjerm. MPXreklamen, altså. Endret 12. januar 2012 av Fusion2k Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hvordan blir det når man leser en tekst? Vil ikke musepekeren alltid være over de bokstavene du prøver å lese? Liker utviklingen for oss CAD-brukere. Sleng på håndbevegelse (for å rotere modellen o.l.) samt brilleløs 3D. Framtiden ser tøff ut 1 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Gammel teknologi blir ny... Dette har vært i bruk i flere år her på skolen til elever som har funksjonshemninger. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Gammel teknologi blir ny... Dette har vært i bruk i flere år her på skolen til elever som har funksjonshemninger. Ja, men det er vel en ganske betydeig videreutvikling vi snakker om. Tdiligere løsninger har vel alle basert seg på å bruke hode-mountede kameraer og andre klumpete løsninger. Når dette bli tilgjengelig nok til at du kan bruke det uten ukomfortable eller over-komplekse løsninger så har det en mulighet til å virkelig ta av i mainstreamen. Jeg håper dog at samme teknologien til støtte hodemountede alternative apparater også - for å kunne gi nestne pixel-perfekt presisjon til de av oss som ønsker det i tradeoff for å ha et litt mer knotete apparat på hodet. -Stigma Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Offtopic, men noen burde muligens fikse reklamen i topp. Forskyver hele layouten til hardware.nos side nedover på min 16:10 skjerm. MPXreklamen, altså. Det der har blitt klaget på i tilbakemeldinger-delen av forumet mange ganger; både at reklame dytter innhold alt for langt ned og at reklame blir beskjært og ser lite profesjonelt ut. Det finnes metoder for å tilpasse innhold utifra skjermstørrelser. 14" 1280 x 800 (16:10). I slike tilfeller setter jeg på AddBlock og har det på noen dager til det er borte Endret 12. januar 2012 av tamarin Lenke til kommentar
Racazar Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Offtopic, men noen burde muligens fikse reklamen i topp. Forskyver hele layouten til hardware.nos side nedover på min 16:10 skjerm. MPXreklamen, altså. https://chrome.google.com/webstore/detail/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom Fixed it. Lenke til kommentar
uthufhtrhyhfg Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hva med de som er skjeløyd? 1 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Ja hva med de som er skjeløyd og blinde? Det er et litt dumt spørsmål å spørre er det ikke? Da musen ble lansert - spurte dere virkelig "ja men hva med de som ikke har armer/misformede hender"? Selvfølgelig om du har betydelige fysiske deformiteter av et eller annet slag så vil du jo slite med å bruke den ene eller andre typen interface. Forhåpentligvis har du enten armer, øyne eller stemme som fungerer (ellers er vel å bruke en datamaskin uansett kanskje ikke ditt primære problem i hverdagen anyway). Nå har du ihvertfall litt flere valgmuligheter - og det kommer vel egentlig spesiellt de handicappede til gode. Mange helt eller delvis lammende har før måtte brukt lignende, men mye mer tungvindt og ikke-standard teknologi. Nå blir det jo langt langt enklere for dem om dette er innebygget i OS og sikker i tillegg kommer tilrettelagt i hardware på de fleste maskiner i fremtiden ved at webcam'et kan gjøre double-duty i form av eye-tracker også. -Stigma Endret 12. januar 2012 av Stigma Lenke til kommentar
hey0nice Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Plis ikke skriv: Her styrer vi pc-en med øynene, når det ikke er noen video. Eller er det bare jeg som trodde man fikk se hvordan det fungerte? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Nei, jeg lette også etter en video... Når de bruker slike overskrifter pleier det alltid å være video, ikke rart man blir forventningsfulle. Som andre her påpeker, så er jeg litt skeptisk til om dette fungerer like ypperlig i alle programmer og situasjoner. Hadde ært interessant å prøvd ut dette her. I slike tilfeller setter jeg på AddBlock og har det på noen dager til det er borte For å så deaktivere Adblock igjen og sitte der med reklamen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå