ZERO6237 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Legger et bilde med formelen. Har prøvd å regne det ut men får ikke samme svar . Må lære meg å forstå hvordan man regner det ut siden jeg har en annen oppgave som jeg må bruke formelen til. abc.bmp Takker for alle svar jeg får. Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Hei! Jeg får L1 = 100 + 0,99 <=> L1 = 100,99m. Det gir også mening, da det er lengdeutvidelsen på et 100 meter langt PEL-rør ved en varmeendring på 45 gr. C. Eksempelet er i mine øyne regnet feil, med mindre jeg overser noe vesentlig fysikkrelatert jeg uansett ikke har kjennskap til. Håper det hjelper, men vil påpeke at jeg ikke har kjennskap til (termo)fysikk. Det skal jo være simpelt nok, da formelen gir mening i mine øyne. Så lenge man kan stryke enhetene C/C=1. Så lenge det er rett fram matematisk gir det 100,99m: L + L * k * delta t = 100m + (100m * 22 * 45C) / 10^5C = 100m + (1m * 22 * 45) / 1000 = 100m + 990m / 1000 = 100,99m Lenke til kommentar
ZERO6237 Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Takk for svar. Du har fått samme svar som jeg har fått. Så jeg har stusset mye på om eksempelet er regnet ut feil? Dette er relatert til et nettbasert kurs til plastmekanikerfaget, så jeg har spurt nettlæreren hvordan man regner det ut. Men dog har ennå ikke fått svar i fra han. Legger til svaret jeg får i fra han hær.(hvis jeg får et svar). Men hvis det er et geni her på forumet som har klart å få samme svar som eksempelet: DO SHARE! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå