Anonym259235 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Kanskje jeg er helt n00b, eller kanskje jeg vet hva det er, men ikke kan navnet. Hva betyr "Lag Switching"? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Jeg er temmelig sikker på at man har en bryter på nettverkskabelen (eller en softwareimplementasjon av det samme) sin som man trykker på for å få en lagspike on demand. Har sett det brukt i for eksempel VS fightingspill. Endret 12. januar 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg er temmelig sikker på at man har en bryter på nettverkskabelen (eller en softwareimplementasjon av det samme) sin som man trykker på for å få en lagspike on demand. Har sett det brukt i for eksempel VS fightingspill. Lagspike? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) Du har lag, altså nettverkstreghet, tiden det tar fra noe sendes fra din maskin til det mottas av serveren. Lag er vanligvis någenlunde stabil, en "spike" er når laggen plutselig øker dramatisk opp fra normalen. Fra synspunktet til maskinen du er koblet til, vil det se ut som du slutter å bevege deg eller utføre andre handlinger i en kort periode. Mange spill kompenserer for lag og lagspikes, som kan føre til et knippe "glitcher". Det kan være at for eksempel spilleren som har mange lagspikes beveger seg veldig irregulært (som gjør det vanskelig å sikte på de), og at skudd fyrt mot denne personen ikke alltid registreres som treff fordi spillet prøver å gjette seg til spillerens posisjon uten å vite den nøyaktig. For eksempel. Det varierer mellom spill hvordan spillet behandler slikt. Avhengig av spillet, kan en spiller som med vilje "spiker" laggen sin være ganske irriterende å spille mot. I et VS fightingspill (som tekken 6, for eksempel), tror jeg at slike lagspikes kan føre til at kampen "fryses" i et kort sekund mens laggen normaliseres igjen, dette kan ødelegge timingen for personen som ikke er forberedt på denne korte pausen, og timingen er ekstremt presis i slike spill. Endret 12. januar 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Du har lag, altså nettverkstreghet, tiden det tar fra noe sendes fra din maskin til det mottas av serveren. Lag er vanligvis någenlunde stabil, en "spike" er når laggen plutselig øker dramatisk opp fra normalen. Fra synspunktet til maskinen du er koblet til, vil det se ut som du slutter å bevege deg eller utføre andre handlinger i en kort periode. Mange spill kompenserer for lag og lagspikes, som kan føre til et knippe "glitcher". Det kan være at for eksempel spilleren som har mange lagspikes beveger seg veldig irregulært (som gjør det vanskelig å sikte på de), og at skudd fyrt mot denne personen ikke alltid registreres som treff fordi spillet prøver å gjette seg til spillerens posisjon uten å vite den nøyaktig. For eksempel. Det varierer mellom spill hvordan spillet behandler slikt. Avhengig av spillet, kan en spiller som med vilje "spiker" laggen sin være ganske irriterende å spille mot. I et VS fightingspill (som tekken 6, for eksempel), tror jeg at slike lagspikes kan føre til at kampen "fryses" i et kort sekund mens laggen normaliseres igjen, dette kan ødelegge timingen for personen som ikke er forberedt på denne korte pausen, og timingen er ekstremt presis i slike spill. Åja, da vet jeg hva det er, visste bare ikke navnet Takk for svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå