Anonym259235 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Rådgiver på skolen har sagt at det er sommerkarakterene som teller når du søker VGS, men at julekarakterene vil gjøre grunnlaget eller noe. Hvis jeg får 3 i snitt på julekort og 4 på sommerkarakter, kommer jeg da fortsatt inn på 4-er skole, eller blir det mindre sjangs om jeg får 2 eller 3 i snitt til jul? Lenke til kommentar
Araho Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Det kommer helt an på de andre søkerne. Du kommer nok mest sannsynlig ikke inn på prøveopptaket, men har du gode nok karakterer til sommeren vil du komme inn på andreinntaket. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) julekarakterene har ingenting å si når du skal søke skole.. det ses kun på snittet på sommerkortet. det rådgiveren prøver å si er at de karakterene du nå får til jul.. er med på å bestemme vilke karakterer du får til sommeren.. har du f.eks 5 i matte nå og får 3 på alle prøvene framover.. vil du mest sannsynlig få 4 Edit: leif Endret 12. januar 2012 av m0ffe Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 julekarakterene har ingenting å si når du skal søke skole.. det ses kun på snittet på sommerkortet. det rådgiveren prøver å si er at de karakterene du nå får til jul.. er med på å bestemme vilke karakterer du får til sommeren.. har du f.eks 3 i matte nå og får 3 på alle prøvene framover.. vil du mest sannsynlig få 4 Nei han sa at de blir sendt til VGS, men teller ikke så mye eller noe. Det kommer helt an på de andre søkerne. Du kommer nok mest sannsynlig ikke inn på prøveopptaket, men har du gode nok karakterer til sommeren vil du komme inn på andreinntaket. Er det mindre sjangs å få plass om man kommer inn på andreinntaket? Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 da må du be rådgiveren undersøke litt mer før han gir ut feilinformasjon til elevene fra vilbli.no "Søkerne vil bli bedt om å levere julekarakterene, men endelig opptak gjøres med bakgrunn i avsluttende vitnemål." Lenke til kommentar
Araho Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Av ordlyden er det ganske klart at "om du kommer inn på andreinntaket", ja da er du kommet inn og har plass Det er som sagt over: Kun karakterene på vitnemålet betyr noe for om du kommer inn. Julekarakterene blir likevel sendt til inntakskontoret i fylket, for at de skal kunne starte prøveinntaket og gjøre eventuelle justeringer i forhold til hvor mange plasser de skal ha på de enkelte linjene og skolene. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Av ordlyden er det ganske klart at "om du kommer inn på andreinntaket", ja da er du kommet inn og har plass Det er som sagt over: Kun karakterene på vitnemålet betyr noe for om du kommer inn. Julekarakterene blir likevel sendt til inntakskontoret i fylket, for at de skal kunne starte prøveinntaket og gjøre eventuelle justeringer i forhold til hvor mange plasser de skal ha på de enkelte linjene og skolene. Jeg mente at kanskje det blir veldig mye færre plasser, og da blir de med best karakter i andreinntaket tatt først og jeg dermed blir fucked. Takk for svaret Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 har du f.eks 3 i matte nå og får 3 på alle prøvene framover.. vil du mest sannsynlig få 4 Dummeste jeg har hørt. 1 Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 har du f.eks 3 i matte nå og får 3 på alle prøvene framover.. vil du mest sannsynlig få 4 Dummeste jeg har hørt. oh snap.. skriveleig.. mente selvfølgelig om han f.eks 5 i matte til jul og får 3 på alle prøvene framover.. vil han mest sannsynlig få 4. hørtes d bedre ut ? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 oh snap.. skriveleig.. mente selvfølgelig om han f.eks 5 i matte til jul og får 3 på alle prøvene framover.. vil han mest sannsynlig få 4. hørtes d bedre ut ? Det spørs litt, siden sommerprøven bruker å avgjøre karakteren da den tester som regel alle emnene innenfor faget. Læreren vil antakeligvis se om det er bare en liten «glipp» her og der og kanskje vurdere deg utifra at du har vist kunnskapen din i det emnet før osv. Med andre ord: det er ikke så simpelt som du vil ha det til å være. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 oh snap.. skriveleig.. mente selvfølgelig om han f.eks 5 i matte til jul og får 3 på alle prøvene framover.. vil han mest sannsynlig få 4. hørtes d bedre ut ? Det spørs litt, siden sommerprøven bruker å avgjøre karakteren da den tester som regel alle emnene innenfor faget. Læreren vil antakeligvis se om det er bare en liten «glipp» her og der og kanskje vurdere deg utifra at du har vist kunnskapen din i det emnet før osv. Med andre ord: det er ikke så simpelt som du vil ha det til å være. kverulant? stort sett teller julekaraktere nesten halvparten... i utgangspunktet skal du ha den karakteren som tilsvarer det nivået du er på slutten av kurset. du skal også lege vekt på framheve forbedringer utover i kurset. da de siste prøvene tester hele pensum... men dette skjer svært sjeldent i virkeligheten da lærerne ikke greier å se bort fra hva du gjorde HELE første halvår. bare mine er faringer Lenke til kommentar
stifa Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 kverulant? stort sett teller julekaraktere nesten halvparten... i utgangspunktet skal du ha den karakteren som tilsvarer det nivået du er på slutten av kurset. du skal også lege vekt på framheve forbedringer utover i kurset. da de siste prøvene tester hele pensum... men dette skjer svært sjeldent i virkeligheten da lærerne ikke greier å se bort fra hva du gjorde HELE første halvår. bare mine er faringer Så du har hatt alle lærerne i landet du da? Faktum er slik at det er forskjellig praksis blant dem, men som regel er julekarakteren et utgangspunkt; forbedrer eleven seg, går karakteren opp. Det er ikke noe 50-50-opplegg. I tillegg telles aktivitet i timene, osv. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 kverulant? stort sett teller julekaraktere nesten halvparten... i utgangspunktet skal du ha den karakteren som tilsvarer det nivået du er på slutten av kurset. du skal også lege vekt på framheve forbedringer utover i kurset. da de siste prøvene tester hele pensum... men dette skjer svært sjeldent i virkeligheten da lærerne ikke greier å se bort fra hva du gjorde HELE første halvår. bare mine er faringer Så du har hatt alle lærerne i landet du da? Faktum er slik at det er forskjellig praksis blant dem, men som regel er julekarakteren et utgangspunkt; forbedrer eleven seg, går karakteren opp. Det er ikke noe 50-50-opplegg. I tillegg telles aktivitet i timene, osv. gjentar det første ordet i forrige post snakker sånn røfflig uansett.. ikke alle fag er muntlige å dessuten skal du bedømmes etter dine ferdigheter i faget, ikke innsats eller hvor ofte du rekker opp hånden i timene. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 kverulant? stort sett teller julekaraktere nesten halvparten... i utgangspunktet skal du ha den karakteren som tilsvarer det nivået du er på slutten av kurset. du skal også lege vekt på framheve forbedringer utover i kurset. da de siste prøvene tester hele pensum... men dette skjer svært sjeldent i virkeligheten da lærerne ikke greier å se bort fra hva du gjorde HELE første halvår. bare mine er faringer Så du har hatt alle lærerne i landet du da? Faktum er slik at det er forskjellig praksis blant dem, men som regel er julekarakteren et utgangspunkt; forbedrer eleven seg, går karakteren opp. Det er ikke noe 50-50-opplegg. I tillegg telles aktivitet i timene, osv. gjentar det første ordet i forrige post snakker sånn røfflig uansett.. ikke alle fag er muntlige å dessuten skal du bedømmes etter dine ferdigheter i faget, ikke innsats eller hvor ofte du rekker opp hånden i timene. På min skole har nesten halvparten av fagene vurdering på aktivitet i timene. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 kverulant? stort sett teller julekaraktere nesten halvparten... i utgangspunktet skal du ha den karakteren som tilsvarer det nivået du er på slutten av kurset. du skal også lege vekt på framheve forbedringer utover i kurset. da de siste prøvene tester hele pensum... men dette skjer svært sjeldent i virkeligheten da lærerne ikke greier å se bort fra hva du gjorde HELE første halvår. bare mine er faringer Så du har hatt alle lærerne i landet du da? Faktum er slik at det er forskjellig praksis blant dem, men som regel er julekarakteren et utgangspunkt; forbedrer eleven seg, går karakteren opp. Det er ikke noe 50-50-opplegg. I tillegg telles aktivitet i timene, osv. gjentar det første ordet i forrige post snakker sånn røfflig uansett.. ikke alle fag er muntlige å dessuten skal du bedømmes etter dine ferdigheter i faget, ikke innsats eller hvor ofte du rekker opp hånden i timene. På min skole har nesten halvparten av fagene vurdering på aktivitet i timene. det er fordi man viser ferdigheter når man er aktiv i time.. om man svarer rett såklart det nytter ikke være superaktiv om du svarer feil hele tiden, sant? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 kverulant? stort sett teller julekaraktere nesten halvparten... i utgangspunktet skal du ha den karakteren som tilsvarer det nivået du er på slutten av kurset. du skal også lege vekt på framheve forbedringer utover i kurset. da de siste prøvene tester hele pensum... men dette skjer svært sjeldent i virkeligheten da lærerne ikke greier å se bort fra hva du gjorde HELE første halvår. bare mine er faringer Så du har hatt alle lærerne i landet du da? Faktum er slik at det er forskjellig praksis blant dem, men som regel er julekarakteren et utgangspunkt; forbedrer eleven seg, går karakteren opp. Det er ikke noe 50-50-opplegg. I tillegg telles aktivitet i timene, osv. gjentar det første ordet i forrige post snakker sånn røfflig uansett.. ikke alle fag er muntlige å dessuten skal du bedømmes etter dine ferdigheter i faget, ikke innsats eller hvor ofte du rekker opp hånden i timene. På min skole har nesten halvparten av fagene vurdering på aktivitet i timene. det er fordi man viser ferdigheter når man er aktiv i time.. om man svarer rett såklart det nytter ikke være superaktiv om du svarer feil hele tiden, sant? Det har faktisk ingenting å si. Så lenge jeg rekker opp hånden og sier noe, går karakteren opp. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 kverulant? stort sett teller julekaraktere nesten halvparten... i utgangspunktet skal du ha den karakteren som tilsvarer det nivået du er på slutten av kurset. du skal også lege vekt på framheve forbedringer utover i kurset. da de siste prøvene tester hele pensum... men dette skjer svært sjeldent i virkeligheten da lærerne ikke greier å se bort fra hva du gjorde HELE første halvår. bare mine er faringer Så du har hatt alle lærerne i landet du da? Faktum er slik at det er forskjellig praksis blant dem, men som regel er julekarakteren et utgangspunkt; forbedrer eleven seg, går karakteren opp. Det er ikke noe 50-50-opplegg. I tillegg telles aktivitet i timene, osv. gjentar det første ordet i forrige post snakker sånn røfflig uansett.. ikke alle fag er muntlige å dessuten skal du bedømmes etter dine ferdigheter i faget, ikke innsats eller hvor ofte du rekker opp hånden i timene. På min skole har nesten halvparten av fagene vurdering på aktivitet i timene. det er fordi man viser ferdigheter når man er aktiv i time.. om man svarer rett såklart det nytter ikke være superaktiv om du svarer feil hele tiden, sant? Det har faktisk ingenting å si. Så lenge jeg rekker opp hånden og sier noe, går karakteren opp. lærere nå til dags Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå