Gå til innhold

Nikon f75 eller canon 300v Hva skal jeg velge

Anbefalte innlegg

Jegf er en nybegynner fotograf som lurer på hvilket kamera jeg skal kjøpe...

jeg har sett meg ut 2 kameraer nikon f75 og canon 300v,men så lurer jeg på hvilket av disse kameranene jeg burde velge.

For det meste skal jeg ta bilder av snowboard,så det blir mye fotografering av snø og i sterkt lys....

håper på svar!

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kameraene ble testet i siste svenske FOTO. Mye bra med begge. 300V fikk pepper for å undereksponere litt vel mye. Det slår hardt ut dersom du skal knipse dias (lysbilder). Til gjengjeld har 300V klassens kjappeste fokus. Med USM-motor på linsa, så er den også svært stille.

Ellers er begge kameraene gode, men FOTO holder en liten knapp på F75. Pentax *ist var ikke med i testen. Det går for å være spennende. Dessverre har ikke Pentax så mye forskjellig utstyr å tilby som Canon og Nikon.

Lenke til kommentar

Hmm, glemte å nevne Minolta. Dynax 5 kom faktisk best ut i denne testen. Masse finesser, kjapp fokus, god eksponering og svært god pris var utslagsgivende. Ser man bort fra pris var F75 omtrent like god. 300V fikk en klar tredjeplass. Men for all del, gode kamera alle sammen.

Får ta et sitat som jeg ikke husker opprinnelsen til: "Minolta har de beste husene, Nikon den beste optikken, mens Canon har den beste totalpakken."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...