Gå til innhold

Best mulig kamera til 1000,- kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått i oppdrag å finne det beste mulige kameraet for 1000,- kr slik at barnehagetantene kan ta bedre bilder av barna enn de kan med dagens utstyr. De eneste kriteriene er at det skal være enkelt å bruke, og prisen. Det tas heller ikke hensyn til videokvaliteten, da det kun er stillbilder det skal brukes til.

Håper på noen gode tips - og på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags utstyr har dem i dag som er dårligere enn et kompaktkamera til under 1000,-?

Ovenfra-og-ned bilder tatt med et svært rimelig kompaktkamera av løpske barn innendørs i en barnehage bilr IKKE bra. Den innebygde blitsen vil gjøre situasjonen like ille eller værre ved å tillføye ett hardt målrettet lyn rett i fleisen på barna og få øynene til å bli røde i de fleste tillfeller.

Men noe værre enn det er i dag kan det da umulig bli... ?

Uansett, så er jeg enig i at Ixus har solide biliigkameraer. Men husk at dette er kameraer som duger best i god belysning og helst utendørs i dagslys/solskinn.

Selv de fleste speilreflekskameraene med KIT-objektiv vil slite litt med bilder innendørs av viltre unger. Men når det gjelder speilrefleks så er det stort sett optikken som er avgjørende. Ekstern blits er også en velsignelse :)

Lenke til kommentar

Jeg fant et kamera som i hvertfall er ganske godt rabattert på Siba (http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=8095927 )

Kameraene de har nå er alt for gamle, og bildene er så kornete atte fy! Det er klart det er litt opp til fotografen også, men det er forhistoriske kameraer. De tar mest bilder på dagtid, så jeg antar at lys ikke er noe problem, og ungene er ikke SÅÅÅÅ raske!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...