Gå til innhold

Kun nye Intel-hovedkort med Prescott-støtte


Anbefalte innlegg

Folk ble jo tross alt lovet at dette skulle funke greit med Prescott. Kan man ikke kreve å heve kjøpet etter norsk kjøpslov. Er det ikke noe i loven som tilsier det?

Falske løfter gjør at folk kan ha handlet på feil grunnlag i god tro osv.

Helt seriøst - er det ikke lover som beskytter oss mot slikt? :o

 

Burde da være slik? Vi kan jo alle hw.no medlemmer lage en storm av klage-mailer til forbruker-inspektørene på nrk! Hehe. Kanskje de tar opp saken på TV og de som vil får hevet kjøpet.. Eller at de gir de som har kjøpt p875 kort tips til klaging.... Kan funke :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke problemet, når jeg kvitter meg med denne prosessorn for å oppdatere med en ny serie er det jo en selvfølge at jeg da også kjøper nytt hk. Skall jeg ha en high end prosessor av nyeste sort må jeg selvfølgelig ha det beste hk til denne også uansett om det jeg har ville støttet den eller ikke. Dessuten så vil jo dem som har dagens P4 ha behov for hk til den, det er vel nøyaktig det samme som hender med amd sitt system.

De som skal ha den nye amd prosessorn må jo ha nytt hk,og da er det jo bare å selge det dem har sammen med prosessorn.

Skjønner ikke helt hva det er så mye å rope opp om???

 

 

Problemet er som følger: Intel har vært klar over dette i lang tid (ref når de endret på spesifikasjonene for hovedkortprodusentene fra et effekttap på 89 til 103W). De har derimot ikke sagt noe om det annet enn at i875 skulle støtte Prescott før nå. Mange har kjøpt i875 fremfor andre rimeligere brikkesett bl.a. fordi det skulle være fremtidsrettet. Så viser det seg at i875 ikke støtter Prescott når alt kommer til alt.

 

De bedriftene som har kjøpt nye P4 maskiner, og skulle oppgradere til Prescott, må nå bytte ut hele PC-en igjen. Ikke fottelle meg at du skal få IT-avdelingen på Hydro elle Shell til å skru over 3500 hovedkort og CPU-er... Her ligger problemet.

 

At AMD bytter platform med en ny CPU-generasjon har overhode ingenting med denne saken å gjøre ettersom de hele tiden har sagt at 3200+ er den siste CPUen i Athlon-serien og at Athlon64/Opteron kommer med andre brikkesett. Hvorfor du blander inn det i det hele tatt skjønner jeg ikke... Var det ikke du som sa at alle AMD-fansene alltid tok forsvarsposisjon når AMD fikk noe negativ PR.. Hva gjør du selv mht Intel??

 

BTW: Sitter fortsatt på P4 selv ;)

 

Vel nå tenkte jeg mer på oss "vanlige" forbrukere ,vi skifter jo som regel hk når vi oppgraderer prosessorn eller gjerne oftere. Bedrifter som måtte ha behov for det vil sikkert få en kompensasjon for dette fra intel.

Og ja jeg er enig i at dette burde vert nevnt av intel tidligere.

Når det gjelder det jeg nevnte ang amd så vet jeg meget godt at det ikke har noe med saken å gjøre,men det var ment som et svar til de amd gutta som allerede var inne i andre eller tredje innlegg i denne tråden.

 

Hilsen en som har både intel og amd + en amd på tur :D

Lenke til kommentar

Burde da være slik? Vi kan jo alle hw.no medlemmer lage en storm av klage-mailer til forbruker-inspektørene på nrk! Hehe. Kanskje de tar opp saken på TV og de som vil får hevet kjøpet.. Eller at de gir de som har kjøpt p875 kort tips til klaging.... Kan funke :-?

 

Noe lignende ja. :D

Lenke til kommentar
Skjønner ikke problemet, når jeg kvitter meg med denne prosessorn for å oppdatere med en ny serie er det jo en selvfølge at jeg da også kjøper nytt hk. Skall jeg ha en high end prosessor av nyeste sort må jeg selvfølgelig ha det beste hk til denne også uansett om det jeg har ville støttet den eller ikke. Dessuten så vil jo dem som har dagens P4 ha behov for hk til den, det er vel nøyaktig det samme som hender med amd sitt system.

De som skal ha den nye amd prosessorn må jo ha nytt hk,og da er det jo bare å selge det dem har sammen med prosessorn.

Skjønner ikke helt hva det er så mye å rope opp om???

 

 

Problemet er som følger: Intel har vært klar over dette i lang tid (ref når de endret på spesifikasjonene for hovedkortprodusentene fra et effekttap på 89 til 103W). De har derimot ikke sagt noe om det annet enn at i875 skulle støtte Prescott før nå. Mange har kjøpt i875 fremfor andre rimeligere brikkesett bl.a. fordi det skulle være fremtidsrettet. Så viser det seg at i875 ikke støtter Prescott når alt kommer til alt.

 

De bedriftene som har kjøpt nye P4 maskiner, og skulle oppgradere til Prescott, må nå bytte ut hele PC-en igjen. Ikke fottelle meg at du skal få IT-avdelingen på Hydro elle Shell til å skru over 3500 hovedkort og CPU-er... Her ligger problemet.

 

At AMD bytter platform med en ny CPU-generasjon har overhode ingenting med denne saken å gjøre ettersom de hele tiden har sagt at 3200+ er den siste CPUen i Athlon-serien og at Athlon64/Opteron kommer med andre brikkesett. Hvorfor du blander inn det i det hele tatt skjønner jeg ikke... Var det ikke du som sa at alle AMD-fansene alltid tok forsvarsposisjon når AMD fikk noe negativ PR.. Hva gjør du selv mht Intel??

 

BTW: Sitter fortsatt på P4 selv ;)

 

Vel nå tenkte jeg mer på oss "vanlige" forbrukere ,vi skifter jo som regel hk når vi oppgraderer prosessorn eller gjerne oftere. Bedrifter som måtte ha behov for det vil sikkert få en kompensasjon for dette fra intel.

Og ja jeg er enig i at dette burde vert nevnt av intel tidligere.

Når det gjelder det jeg nevnte ang amd så vet jeg meget godt at det ikke har noe med saken å gjøre,men det var ment som et svar til de amd gutta som allerede var inne i andre eller tredje innlegg i denne tråden.

 

Hilsen en som har både intel og amd + en amd på tur :D

 

Hmm...

 

JEG liker nå å bytte CPU og/eller RAM oftere enn HK, men det er kanskje bare meg...

 

Kompensasjon fra Intel??? Ser det (ikke) for meg.

Lenke til kommentar

Virker ikke som om prosessorbransjen ikke liker at vi bare oppgraderer CPU.

Først kom P4 423 -> 478

Så var det Xeon 603->604

P4 478 og Prescott

Tre versjoner av Athlon64

To (?) versjoner av Opteron

 

Det blir mye nye hovedkort på folk.

 

 

Men eplet er jo at Intel har holdt tilbake denne informasjonen og solgt mange hovedkort som liksom skal støtte denne nye saken.

Det er jo slemt av Intel osv, men for min del så gjør det ikke noe. Pgressum har jo et godt poeng, men jeg er med snekkern på at Intel sikkert ordner opp det. Jeg har hele tiden sett på denne Prescott støtten som litt tåpelig. Når du kjøper en ny prosessor som sikkert kommer til å koste sitt (4-5000) så tror jeg du spanderer på det et nytt hovedkort istedet for det du kjøpte på samme tid i fjor.

Lenke til kommentar
Virker for meg som at Intel "trenger" mer penger... At dette problemet med Prescott og hovedkort er ett "problem" skapt for å TJENE PENGER!

Aha, du har forstått det.

 

En dag sa de:

"I got a great idea. Lets change some small things on Prescott so that every Jo and Moe with an 875 has to buy a new one. This will offcourse lead to mass lawsuits, and our reputation will fall a tad. We will look like either idiots, criminals or just the greedy bastards we are. But what the hell... we got our trusty 80% marked share, and as long as HP and Dell is on our side it's not like AMD (*giggles*) or anyone is taking us out of buisness. We don't need reputation as long as we got money, right Bill?

And offcourse when we activate the DOOMSDAY mode on those P4, the entire world (atleast 80%) will be in our hands. Muahahahaa!"

 

Eller ikke.

Lenke til kommentar
Virker for meg som at Intel "trenger" mer penger... At dette problemet med Prescott og hovedkort er ett "problem" skapt for å TJENE PENGER!

 

Er ikke hensikten til Intel og AMD å tjene penger?

 

Jeg tviler sterkt på at dette var noe Intel ønsket å gjøre. Grunnen er nok heller problemene de har med 90 nm og effekttap. Intel har møtt langt større problemer enn de forventet og måtte rett og slett endre spesifikasjonene. Når det er sagt så burde de sagt i fra langt tidligere.

 

Snekker'n: Prescott kommer i 2.8 GHz og oppover. Det er ikke alle som kjøper en Prescott til 6K vet du... 2.8 GHz Prescott kommer sikkert ikke til å være SÅ dyr. Det er til og med mulig at en del hovedkort kan støtte lavere Prescott. Problemet er antall Ampere, men en lavere Prescott vil vel dra mindre ampere.

Lenke til kommentar

begynner å tenke litt nå.. argumentene for å kjøpe i875 fremfor i865 var som følger;

 

-Pat

 

-Prescott-støtte

 

-CSA

 

pat viste seg å kun hjelpe 12% på ytelsen. Dette kunne itilegg fungere på i865 med en bios-oppdatering.

Prescott-støtten forsvant også.

Dermed er det bare csa-teknologien igjen, og som kun finnes på få utvalgte hovedkort..

føler meg lurt.

Lenke til kommentar
begynner å tenke litt nå.. argumentene for å kjøpe i875 fremfor i865 var som følger;

 

-Pat

 

-Prescott-støtte

 

-CSA

 

pat viste seg å kun hjelpe 12% på ytelsen. Dette kunne itilegg fungere på i865 med en bios-oppdatering.

Prescott-støtten forsvant også.

Dermed er det bare csa-teknologien igjen, og som kun finnes på få utvalgte hovedkort..

føler meg lurt.

 

Jupp.. these things suck.

Blir nok ikke noe penger på noen uten søksmål.

Lenke til kommentar

sorry ass intel bitches :lol:

 

tvilholder til den såkalte "kvaliteten" på p4 systemene som dere trofast kjøper så viser det seg at takken er at de renner dere i røven på denne måten... :-?

 

og snekker'n: hvis du ikke forstår problemet her så er du litt for intel fanatiker, ikke ta det personlig men det blir litt for dumt å forsvare dette.

 

skjønner at folk folk som har bruk for sse2 kjøper intel, men for dere "vanlige" gamere bør det ringe en varsellampe når favorittfirmaet deres holder på på denne måten, hva med å se litt på amd :wink:

Lenke til kommentar

Dette er strengt tatt ikke noe stort problem for "vanlige" brukere. Ja, det er råttent av intel å sitte på informasjonen så lenge uten å gi forbrukerne et hint om at prescott kanskje ikke støttes, men i det siste har det jo lekket ut en del info som har pekt i denne retningen. Så de av oss som nylig har kjøpt 875-kort bør ha vært forberedt på dette (jeg ble ikke overrasket, har nettopp oppgradert til 875-basert hk uansett).

 

De som kan plages av dette er hovedsakelig folk som bytter prosessor to ganger i året (eller mer) og liker å betale sinnsvake summer for den råeste prosessoren. Det er ingen grunn til å tro at intel vil slutte å produsere annet enn prescott det neste året, og om 12-18 måneder er det nok mange av dagens 865/875 eiere som uansett ville ha byttet både hk og cpu.

 

Dette er da ikke så mye å bråke om, er det vel ? :roll:

Lenke til kommentar
sorry ass intel bitches  :lol:  

 

tvilholder til den såkalte "kvaliteten" på p4 systemene som dere trofast kjøper så viser det seg at takken er at de renner dere i røven på denne måten...  :-?  

 

og snekker'n: hvis du ikke forstår problemet her så er du litt for intel fanatiker, ikke ta det personlig men det blir litt for dumt å forsvare dette.

 

skjønner at folk folk som har bruk for sse2 kjøper intel, men for dere "vanlige" gamere bør det ringe en varsellampe når favorittfirmaet deres holder på på denne måten, hva med å se litt på amd  :wink:

 

Det jeg utalte meg om var for min egen og en god del andre som driver med overklokking, dessuten forsvarer jeg ikke dette de skulle ha gitt beskjed for lenge siden. En av årsaken til at jeg har intel på mitt hovedsysten (har også amd) er overklokkingsegenskapene, det er morro å se hvor høyt man kan komme og det er ikke tvil om at jeg kommer lengre her enn med amd.

Lenke til kommentar
Insomniac mener du at alle disse papir lanseringene til AMD er til gode for oss forbrukere!? For ikke å snakke om at PR-rating systemet er missvisende... En AthlonXP 3200+ med nForce2 er faktisk ikke like rask som P4 3200 med i875P. Ikke for å gjøre dette til Intel vs AMD!

 

Det er ikkje ein p4 3.2 amd sin XP3200+ rating viser til heller.

Kom med litt meir seriøse ting vis du skal kommentere andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...