Gå til innhold

Kun nye Intel-hovedkort med Prescott-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glad jeg ikke har intel nå (med forholdsvis nytt hovedkort).

Hvis Intel har visst om det lenge, slik det står, er det jo helt latterlig, med mindre forskjellene har vært for store. Burde uansett ha gått an å klargjøre nyere intel hovedkort for prescott...? :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg har ett i875P hovedkort og en 3.0 Ghz P4. Selv om jeg må kjøpe nytt hovedkort for å kunne ha Prescott, så bryr det meg egentlig ikke. Å oppgradere fra P4 3.0 til Prescott 3.6 dette året er bortkastet penger uansett. Den vil også produsere over 100W varme! Intel må tweake Prescott coren masse mer for å skvise opp til den neste "magiske" 4 Ghz grensa. Når den kommer, da er det på tide å oppgradere for min del iallefall med nytt hovedkort og CPU.

 

For folk som skal oppgradere innen 1 til 2 måneder så lønner det seg selvfølgelig å kjøpe ett av de nye korta som støtter Prescott...!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet, når jeg kvitter meg med denne prosessorn for å oppdatere med en ny serie er det jo en selvfølge at jeg da også kjøper nytt hk. Skall jeg ha en high end prosessor av nyeste sort må jeg selvfølgelig ha det beste hk til denne også uansett om det jeg har ville støttet den eller ikke. Dessuten så vil jo dem som har dagens P4 ha behov for hk til den, det er vel nøyaktig det samme som hender med amd sitt system.

De som skal ha den nye amd prosessorn må jo ha nytt hk,og da er det jo bare å selge det dem har sammen med prosessorn.

Skjønner ikke helt hva det er så mye å rope opp om???

Lenke til kommentar
Skjønner ikke problemet, når jeg kvitter meg med denne prosessorn for å oppdatere med en ny serie er det jo en selvfølge at jeg da også kjøper nytt hk. Skall jeg ha en high end prosessor av nyeste sort må jeg selvfølgelig ha det beste hk til denne også uansett om det jeg har ville støttet den eller ikke. Dessuten så vil jo dem som har dagens P4 ha behov for hk til den, det er vel nøyaktig det samme som hender med amd sitt system.

De som skal ha den nye amd prosessorn må jo ha nytt hk,og da er det jo bare å selge det dem har sammen med prosessorn.

Skjønner ikke helt hva det er så mye å rope opp om???

 

 

Problemet er som følger: Intel har vært klar over dette i lang tid (ref når de endret på spesifikasjonene for hovedkortprodusentene fra et effekttap på 89 til 103W). De har derimot ikke sagt noe om det annet enn at i875 skulle støtte Prescott før nå. Mange har kjøpt i875 fremfor andre rimeligere brikkesett bl.a. fordi det skulle være fremtidsrettet. Så viser det seg at i875 ikke støtter Prescott når alt kommer til alt.

 

De bedriftene som har kjøpt nye P4 maskiner, og skulle oppgradere til Prescott, må nå bytte ut hele PC-en igjen. Ikke fottelle meg at du skal få IT-avdelingen på Hydro elle Shell til å skru over 3500 hovedkort og CPU-er... Her ligger problemet.

 

At AMD bytter platform med en ny CPU-generasjon har overhode ingenting med denne saken å gjøre ettersom de hele tiden har sagt at 3200+ er den siste CPUen i Athlon-serien og at Athlon64/Opteron kommer med andre brikkesett. Hvorfor du blander inn det i det hele tatt skjønner jeg ikke... Var det ikke du som sa at alle AMD-fansene alltid tok forsvarsposisjon når AMD fikk noe negativ PR.. Hva gjør du selv mht Intel??

 

BTW: Sitter fortsatt på P4 selv ;)

Lenke til kommentar

Folk ble jo tross alt lovet at dette skulle funke greit med Prescott. Kan man ikke kreve å heve kjøpet etter norsk kjøpslov. Er det ikke noe i loven som tilsier det?

Falske løfter gjør at folk kan ha handlet på feil grunnlag i god tro osv.

Helt seriøst - er det ikke lover som beskytter oss mot slikt? :o

Lenke til kommentar

Jeg sa forholdsvis nye hovedkort, og tenkte på folk som kjøpte hovedkort også med prescott i tankene. Jeg ville hvertfall følt meg lurt hvis jeg hadde kjøpt meg intel-hovedkort nå, i den tro at det støttet prescott.

Athlon 64 blir litt annerledes siden det er en helt annen plattform, og i tillegg det har ikke vært snakk om at f.eks. dagens nforce2 hovedkort skal støtte A64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...