Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Merkelig start på et forhold?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger meninger fra noen om mine opplevelser de 2 siste månedene.

Litt info om henne først.

- 22 år

- har ei datter på 2 år

- flyttet fra ex’n for ca. 6 mnd. siden

- Flyttet hjem til mor og far og bodde der også da vi prøvde å bli kjent med hverandre

Vi møttes på facebook og fikk veldig god kontakt med hverandre.

Etter å ha pratet mye på facebook så ville hun ha mobilnr. mitt så jeg kunne sende god morgen-melding til henne.

Vi skrev masse meldinger til hverandre hele første uken.

Etter den uken så ville hun møte meg ,men det ble vanskeligere enn vi trodde.

Hun måtte ha barnepass ,men ingen hjemme ville passe henne så vi måtte utsette det.

Men på en søndag fikk jeg plutselig melding om at hun ville treffe meg og jeg sa selvfølgelig ja til det.

Hun kjører bil og parkerte i innkjørselen til min leilighet og jeg gikk ut og der sto hun og datteren og ventet.

Ble overrasket over at hun hadde med datteren,men syntes det var hyggelig selvsagt.

Vi pratet i ca. 30 minutter før hun måtte hjem å legge datteren ,og vi snakket etterpå på facebook.

Alt virket som det gikk rett vei og at vi skulle bli bedre kjent med hverandre.

Men dagene etter så var det ting som jeg syntes var litt spesiellt.

Tror jeg kan telle 3-4 ganger i løpet av de neste 2 ukene at hun testet meg.

Jeg slet med å forstå hvorfor hun gjorde dette men lot det gå ,og sa ingenting til henne de 2 første gangene,men på den 3. testen så måtte jeg bare spørre henne ,for da klarte jeg ikke mer.

Hun angret på at hun hadde spurt/sagt ting til meg,og trodde ikke at det skulle bli oppfattet som noen test.

Greit tenkte jeg og sa vi skulle glemme det hele og fortsette som vi har gjort.

Vi snakket videre og jeg fant ut at mange av hennes ex’r hadde behandlet henne dårlig ,så hun hadde problemer med å stole på gutter etter det.

Så litt om meg:

- 37 år (ja ,vet at det er stor aldersforskjell på oss, men hun brydde seg ikke om det)

- Har lite erfaring med forhold (var i et bli-kjent forhold i fjor sommer som tok slutt)

- Etter det i sommer og ellers om dagen så hadde jeg dårlig selvtillit og lite tro på meg selv.

Så vi fortsatte å snakke sammen på facebook og på tekstmeldinger.

Hørtes ut som hun hadde fått et bra inntrykk av meg og sa hun ville bli bedre kjent og at vi skulle treffes mer oftere.

Men hun ble syk (forkjøla,halsondt) så kunne ikke treffes før etter en uke senere,og da ble det på samme måte som sist med datter utenfor leiligheten.

Uken etter så ble det mindre kontakt til tider.

Hun tok sjelden telefon eller svarte på meldinger fra meg når familien eller venner var i nærheten.

Så vil jeg si at jeg skjønner at ungen krever sin tid ,så jeg skrev ikke meldinger eller ringte til henne når hun har hentet ungen fra barnehagen,så jeg ringte eller sendte melding etter 20.00 på kveldene.

Det gikk bra de første 2-3 ukene og hun svarte meg etter hvert i løpet av kvelden.

Men etter det så ble de sjeldnere hun svarte meg selv etter ungen var lagt,å dessverre ble jeg negativ å trodde hun ikke var så særlig interessert lenger i meg.

Hun svarte ikke på mine god morgen-meldinger lenger heller,så jeg måtte spørre henne en gang om hun egentlig var interessert i meg lenger,og hun svarte at hun fortsatt var det.

Jeg var fortsatt urolig og følte at ikke alt var ok.

For i helgene hadde hun av og til en barnefri dag og da jeg ringte eller sendte melding så var hun plutselig hos ei venninne eller en venn,på kino eller cafe.

Hun sa ofte til meg at vi måtte bli bedre kjent så vi skulle treffes,men etter jeg fant ut hvor hun var når hun hadde barnefri ,ble jeg skuffet over først at hun ikke sa hva slags planer hun hadde før hun plutselig var hos venner istedenfor å komme til meg for å bli bedre kjent.

Men så klart skjønner jeg hun også skal være sammen med venner og familie,men jeg hadde ikke mulighet til å besøke henne i det hele tatt,da hun ikke hadde fortalt vennene eller foreldrene sine om meg.

Så i løpet av nesten 2 måneder så har jeg møtt henne ansikt til ansikt 7-8 ganger ,men ikke alene i armkroken.

Hun sa ofte i telefon at hun var kosesyk og savnet en å ligge i armkroken hos,men da jeg sa jeg kunne komme så passet det ikke likevel.

Så jeg følte meg dum og trist etter at jeg i hvert fall prøvde å få til et møte,men ble bare skuffet gang på gang.

For å gi eksempel på det som skjedde de 3 siste møtene vår :

Jeg hadde vært med på en kjøretur og hun kjørte meg hjem ,vi snakket litt og ga hverandre klem og sa hade.

Jeg fikk melding 30 minutter senere og hun spurte meg om hvorfor hun ikke fikk et kyss,jeg ble litt satt ut og skrev til slutt at hun skulle få det neste gang vi møttes.

Så den neste gangen vi møttes ble det kyss og klem ,og alt føltes bra.

Den 3. gangen vi møttes så ble det ganske så intens kyssing fra hennes side og jeg syntes hun virkelig mente alvor mellom oss.

2 timer etter hun hadde dratt så skrev jeg en lengre melding til henne, om hva jeg følte og at jeg gledet meg til å bli bedre kjent med henne neste år osv.

Men da ble det stille fra henne i hele 2 dager,så den 3. dagen spurte jeg henne om noe var galt,og hun svarte at hun hadde brukt dagene på å tenke,hun måtte tenke på datteren og framtia si.

Dagen etter sendte jeg melding og vi fikk snakket ut om ting og vi var fortsatt på bli kjent-stadiet.

Dette var nærmere jul så jeg reiste hjem på ferie og vi snakket sammen på telefon som vanlig.

Vi hadde en del fine samtaler i hele juletiden,men til tider på kveldene fikk jeg ikke kontakt med henne.

Men så klart hun måtte jo være sammen med familie og slekt ,det skjønner jeg også.

På nyttårsaften trodde jeg at jeg skulle få snakke med henne litt ,så ringte henne litt før kl. 00.00 ,men hun svarte meg ikke ,så jeg sendte henne ei melding og ønsket henne godt nytt år,men fikk aldri tilbake.

Jeg dro tilbake fra ferie og forberedte meg på jobb igjen,og håpet på å få truffet henne igjen.

Men det ble med bare meldinger og telefon som vanlig.

Så fredag etter endt arbeidsuke så kom meldingen fra henne.

Hun orket ikke mer og sa vi stopper her.

Hun orket ikke at jeg var så usikker hele tiden og at vi ikke passet sammen,og at aldersforskjellen ble for stor osv.

Jeg ble veldig skuffet og fikk en tung dag etterpå, men har jo følt det gikk den veien.

I ettertid har jeg fått tenkt mye ,og har kommet fram til at disse testene hun har prøvd på meg ,fortsatt sitter i hode mitt og har gjort meg usikker.

Så jeg har vært stresset og utslitt i en lengre periode nå,men nå i det siste har jeg endelig fått slappet av og føler meg bedre enn på lenge.

Etter at dere forhåpentligvis har lest dette lange innlegget, håper jeg noen har noen meninger om følgende:

• Synes dere jeg har vært masete ,kravstor eller desperat/needy?

• Har jeg vært naiv?

• Hva synes dere om hennes oppførsel i disse 2 månedene?

• Er det flere som har blitt utsatt for slike tester?

• Har hun i det hele tatt vært interessert i meg eller var jeg en «rebound-venn» ?

Takker for svar :)

Postet av anonym: 46e2ac1886edbc8f8f829cada6e011be

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold deg unna damer med psykiske problemer. Det stinker skrulle lang vei av den frøkna der.

Ser ikke helt problemet her, sålenge hun kan lage en sandwitch on command.

TS: Er ikke uvanlig å bli testet litt, såfall om hun har unge, er mest sansynlig flere krav hun setter, som stabil økonomi, greier å håntere barn, og andre ting.  Er ikke egentlig bli kjent perioden kun masse testing? 

Resten av spørsmålene dine er veldig vansklig å svare på, vansklig å sette deg i din sivasjon å skjønne alt sammen.

Lenke til kommentar

1 Synes dere jeg har vært masete ,kravstor eller desperat/needy?

2 Har jeg vært naiv?

3 Hva synes dere om hennes oppførsel i disse 2 månedene?

4 Er det flere som har blitt utsatt for slike tester?

5 Har hun i det hele tatt vært interessert i meg eller var jeg en «rebound-venn» ?

1: Nei, ikke nevneverdig. Jeg mener det er normal folkeskikk å gi folk svar når de spør og så lenge det er snakk om en melding i tide og utide og ikke 17 meldinger hver kveld med HVORFOR SVARER DU IKKEEEEE?!??!!? så er det ikke mas.

2: Kanskje litt. Se bort fra henne som person, men heller på datteren hennes. Det er datteren som er #1 i livet hennes nå og alt hun gjør er forhåpentligvis (for datterens skuld) overveid i forhold til barnet. Noen kvinner bryr seg ikke om dette og buser ut/inn fra det ene forholdet etter det andre, men de fleste vurderer en eventuell ny partner ganske grundig først. En annen ting er at single jenter ALLTID har nok av tilbud. Du er og var nok ikke den eneste hun hadde kontakt med på den tiden, selv om hun kanskje sa noe annet til deg.

3: Ganske normalt for en jente med lav selvtillitt. Hun holdt deg på to armlengders avstand i frykt for å stupe i det og kanskje bli såret, for å ta den korte versjonen.

4: Ja. Det også er ganske normalt fra jenter med lav selvtillitt. Vil tro de fleste kvinner gjør slikt, men av personlig erfaring er det de som tidligere har hatt problematiske forhold som tester mest. Har selv flere ganger blitt holdt på "pinebenken" på samme måte og det er ikke en god posisjon å være i. Min erfaring er at det har enten har skyldes at de har vært særdeles usikre på hva de vil (singel eller i forhold), eller at de har drevet å sjonglert litt (datet/snakket med flere) og funnet en annen kar. Generelt er det også et meget sterkt tegn på umodenhet, og din alder tatt i betraktning var det kanskje det beste at det ikke ble noe av da dere er på ganske to vidt forskjellige livsstadier.

5: Helt klart interessert, men du må igjen huske på at hun har et barn å ta vare på. Hun har nok vært svært interessert i deg, men samtidig har hun tatt mange vurderinger under veis og holdt deg på god avstand fordi hun har villet søke litt i seg selv og finne ut om det er dette hun egentlig vil. Til syvende og sist fant hun vel ut at du ikke var noe for henne, hvorfor vet bare hun, men slik er livet.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode svar FEH. :)

Ja ,jeg er enig i mye av det du skriver.

Men jeg sa til henne fra første dag vi skrev meldinger ,at datteren hennes er det hun skal konsentrere seg om, og hvis hun ble usikker på noe skulle hun si i fra ,så skulle jeg trekke meg tilbake.

Men hun ble bare stille, istedenfor å varsle meg om tingenes tillstand,så jeg ble sittende uten å vite hva som skjedde.

Ja ,hun hadde blitt både slått og dårlig behandlet av sine ex'er,så hun var usikker og hadde lav selvtillit selv.

Lenke til kommentar

Nå som vi har fått stadfestet at jenter er dumme og gærne, vil jeg bare si til trådstarter at jeg synes det virker som du gjorde det meste riktig her.

Men alt blir vanskeligere så fort den du er interessert i har et lite barn, og derfor synes jeg det er flott at du viste både forståelse og tålmodighet overfor henne. At dere gikk så mye fram og tilbake i to måneder er vel heller ikke det verste, det er mange som surrer mye lenger enn som så før de klarer å bestemme seg. Hun kunne nok gjerne gitt deg litt bedre innblikk i hennes tanker, og jeg selv hadde faktisk blitt fristet til å gi opp hele prosjektet hvis jeg som deg ikke fikk svar før etter flere dager. Det er bare tullete å holde folk på pinebenken på den måten.

Til syvende og sist fikk du i det minste klart svar, og da er det bare å peke ut en ny vei i livet. Toåringer er uansett jævlig slitsomme, så du kan vel si deg heldig med den.

Lenke til kommentar

Nå som vi har fått stadfestet at jenter er dumme og gærne, vil jeg bare si til trådstarter at jeg synes det virker som du gjorde det meste riktig her.

Men alt blir vanskeligere så fort den du er interessert i har et lite barn, og derfor synes jeg det er flott at du viste både forståelse og tålmodighet overfor henne. At dere gikk så mye fram og tilbake i to måneder er vel heller ikke det verste, det er mange som surrer mye lenger enn som så før de klarer å bestemme seg. Hun kunne nok gjerne gitt deg litt bedre innblikk i hennes tanker, og jeg selv hadde faktisk blitt fristet til å gi opp hele prosjektet hvis jeg som deg ikke fikk svar før etter flere dager. Det er bare tullete å holde folk på pinebenken på den måten.

Til syvende og sist fikk du i det minste klart svar, og da er det bare å peke ut en ny vei i livet. Toåringer er uansett jævlig slitsomme, så du kan vel si deg heldig med den.

Equals crazy as fuck :tease:

Lenke til kommentar

Personen ble kanskje mindre interessert i deg etterhvert? Er ikke sikkert du nødvendigvis har gjort noe galt, men bare at ho ikke følte det stemte helt mellom dere. Må si hun har (ifølge din versjon av historien) oppført seg noe egoistisk og ikke minst merkelig, men er likevel stor sjanse for at hun bare har følt at noe ikke helt stemte (alderen?)

Lenke til kommentar

Trådstarter her.

Ok,jeg har ikke fortalt alt som har skjedd,men det viktigste har dere fått vite.

Ja,jeg ble veldig usikker på henne da hun begynte å teste meg ,og dette må ha preget meg hele tiden i underbevisstheten min.

Jeg har vært utrolig tålmodig med henne ,og syntes ikke hun snakket godt nok sammen med meg da jeg var bekymret om ting.

Men jeg skal innrømme jeg er veldig lite erfaren med sånne ting som flørting,og jeg fortalte henne det allerede første dagen jeg ble kjent med henne.

Så jeg er glad jeg tok sjansen på å bli kjent med nye mennesker,for ellers ville jeg bare bli mindre og mindre trygg på meg selv.

Så nå er jeg flere erfaringer rikere og vet jeg kan bli enda bedre på å snakke med jenter,og lykkes til slutt å finne ei jente å dele livet sammen med.

Lenke til kommentar

Nei drit i hu damatongue.gif

Jepp,skal gjøre det.

Skal finne ei normal ei,hehe.

Det var ett fornuftig valg!

Så snart du finner en dame du liker veldig godt og som ikke har noen slags form for psykiske problemer så lysner det for og si det sånnthumbup.gif

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

# Du var nok litt for tålmodig og "myk" for hennes smak

# Du skal være glad til, for hun var med 99,9% sikkerhet ei skikkelig skrulle. Måten du beskriver henne på, gjør at jeg kjenner igjen en haug faresignaler fra andre skruller jeg og venner har vært borti. Ikke minst gjelder det ofte alenemødre som introduserer og involverer ungen alt for tidlig i prosessen - man skal ikke være perfekt fungerende stefar fra første uken i forholdet. Da er det en reservepappa hun er ute etter, ikke en kjæreste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...