AnonymDiskusjon Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg har problemer i forhold til mat. Dette sliter veldig i hverdagen da det er så mye jeg har lyst på (f.eks boller, brød med brunost ol.), men som jeg rett og slett ikke klarer å unne meg. Har ikke vært overvektig, men la på meg en del kg før sommeren. Bestemte meg plutselig en dag for at "nei, nå er det nok!," og klarte å gå ned 12 kg, 6 kg mer enn det som var planlagt. Kom inn i et mønster hvor jeg kun spiste lavkalori - og mager mat. Dette tærte utrolig mye på foreldrene mine, og de har selv blitt deprimerte som følge av dette. Har nå hatt stabil vekt i et par mnd, selv om alle vil at jeg skal opp et par kg. Jeg vil det selv og, men jeg får meg ikke til å spise mer mat. Og nå snakker vi vanlig hverdagskost, ikke godteri. Det er utrolig slitsomt å ha det sånn, da jeg selv ser at jeg er for tynn, samtidig som jeg liker det. Har alltid vært litt smålubben, men ikke direkte feit. Var hos legen angående dette samt depresjon, men det eneste han sa var at jeg må spise mer av det jeg liker, så fikk jeg ny time om tre uker. Men det er nettopp det jeg ikke klarer! Hva skal jeg gjøre? Ødelegger hele livet, skal jeg på kino en dag får jeg nærmest angst pga godteriet jeg spiser da, mister liksom gleden ved godteriet da jeg bare tenker på antall kalorier. Har aldri vært noe problem før, har spist det jeg har hatt lyst på og hatt en god og jevn vekt. Noen tips? Jeg mener jeg ikke lider av spiseforstyrrelse, men det kan fort tippe over (noe det allerede har gjort). Mvh jente 21. Postet av anonym: 6696f02abd5e5a782669865430c5e903 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Du bør nok etablere et mer regelmessig regime rundt "dietten" din. Spis oftere, gjerne hver time og prøv og få deg mat med høyt proteininnhold da det metter mer og lenger. Hvis du klarer og spise regelmessig av mat med godt proteininnhold i ukedagene så kan du sette av f.eks lørdag til litt fråtsing. Du skal ha en fråtsedag hvis du skal kunne klare og holde deg til et slikt kostholdsregime og det er faktisk bare sunt og da spise 1kg sjokolade eller noe annet du liker 1 dag i uka enn å holde en strikt diett hele tiden. Med et høyere proteininntak så vil du også holde muskelmassen din bedre, endog øke den slik at du ikke blir oppfattet som "tynn" og underærnært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå